Mycket engagerad
320 inlägg
Kom igen nu alla i Lag SilverMarin o lycka till! Nu kämpar vi tillsammans mot lättare tider! Försök lägga in din vikt senast kl 21.00 på onsdagar, så lägger någon av oss in laglistan i Bl-tråden efter det klockslaget.
Jag är verkligen på! Haft en riktigt dålig vecka både matmässigt och träningsmässigt, förutom de 40 min jag var ute och sprang i söndags. Min vikt denna vecka är 75,5 kg....sorry alla. Speglas nog mycket av att jag åt chips och drack massor med vatten igår.....så är det ibland. Imorgon åker jag och sonen och hälsar på min familj i söder i 6 dagar. Kommer bli jättekul, massor med promenader , god mat men framför allt: inge godis eller fika!! Nu ger vi järnet nästa vecka!!!!
Hej allihop! Min vikt imorse var 65,3 kg, så jag är nöjd med denna vecka men för mig handlar allt om att bibehålla vikten och hoppas att jag får en remiss för operation av överflödigt skinn under mitt läkarbesök den 18/11, men jag tänker var akvar här med ert underbara stöd. Räkna bara inte med alltför stora minus från min sida numera =) Pepp och kram!!!!
SilverMarin Vecka 44 Ksi63 (80,0)..................... ar2d2 (70,5).....................68,5 Havet (78,4).....................81,6 Lemli (68,3).....................65,3 LinusMF (72,5)................ chattis (71,7)................... midori2 (75,4)................. BirtheX (75,6).................. Mickiw84 (74,4).............. Zaga (75,3)......................75,5 Bounty (75,9).................. 70,9 Meltem (71,8).................. Micak ( )............................ mper867 (75,8)............... Morzan (77,5).................. Cissis ( 79,7).................. Jojo7 (77,1)..................,. Lade in vikterna för Zaga och Lemli också :-) Inget nytt - och det är också en god sak. Vintekappan som provades i går är 2 storlekar för stor. Bra fast det blir dyrt!!! Skidjackan likaså. Puh!! Pepp till er alla
Tack snälla ar2d2 för hjälpen :)
Kul om vi kan lyckas motivera oss/varandra igen och försöka ta oss närmre våra mål tillsammans. Vi ska visa att vi fortfarande är ett lag att räkna med! För det är väl inte så att många närmar sig sin målvikt redan? Ja, vi kan ju inte göra mer än vårt bästa så klart, men det är viktigt att vi åtminstone försöker - vi ska inte ge upp! Måste vara en härlig känsla att ha nått sitt mål, Lemli! Håller tummarna för att du får operera som du vill! BirtheX, du har så rätt! Jag saknar mental träning i mitt liv. Brukar tänka att morgonpromenaderna (som visserligen inte blir av tillräckligt ofta) är som balsam för själen, men kanske behövs något mer. Någon som testat mindfulness eller yoga, och märkt att det varit lättare att gå ner i vikt i samband med detta?
BirtheX! Är inte riktigt vaken och med, lite disträ. Tänkte skriva mer men glömde. Jag har upplevt samma sak som du - att kroppen bara släpper på fettet när man kan slappna av. Semester gör gott på flera plan. Men resten av året då? Kör du någon mental träning själv? Eller vad har du för plan att komma ur ekorrhjulet? Hoppas att din semester i Italien fått en del stress att släppa!
Usch vilkna dagar det varit. För mycket onyttigheter till tv. 2 kvällar med popcorn och cider. Vi fikade på förmiddan te och chokladwinerbröd. Idag bakade jag och barnbarnet ostfrallor och havrekakorna. Vad blev det kvällen 3 frallor och 5 kakor. Fick sms från min jobbarkompis att jag inte skulle äta så mycke smet. Så kvällen slutade nyttigt med ett glas vatten, Sharonfrukt och 1 paket sockerärter. Dåligt med motion. I måndag hade jag en kanondag. Frissan klippning och slingor och sen fotvård efteråt.
SilverMarin Vecka 44 Ksi63 (80,0).....................79,5 ar2d2 (70,5).....................68,5 Havet (78,4).....................81,6 Lemli (68,3).....................65,3 LinusMF (72,5)................ chattis (71,7)................... midori2 (75,4)................. BirtheX (75,6).................. Mickiw84 (74,4).............. Zaga (75,3)......................75,5 Bounty (75,9).................. 70,9 Meltem (71,8).................. Micak ( )............................ mper867 (75,8)............... Morzan (77,5).................. Cissis ( 79,7).................. Jojo7 (77,1)..................,.
Gifflar! Jag satte i mig frukost o 2 liter vatten. Jag som brukar väga mig det första jag gör på onsdgsmornar. Nu får jag vänta till imorgonbitti för att lägga in vikten här. Då får vi se om jag hinner med innan Havet lägger över i BL tråden. Ne Bounty jag är skitdålig själv på avspänningsövningar och mindfulness. Jag har provat poweryoga vid två tillfällen i höst men det krävs mer regelbundenhet för att få det verksamt och komma in i övningarna. Just nu tränar jag ganska bra (med PT i måndags aj aj vilken träningsvärk) Så sen jag kom hem från resan har jag sovit bra om natten (!) Sömnkvalitén är ett tecken för mig på stress/avstress. Under själva resan var tyvärr kroppen på helspänn över vandringarna och jag vaknade tidigt om mornarna. Ja du hur hittar vi balansen? Träna lagom mycket tror jag på. Men att inte göra det för mycket heller och pressa in pass etc i ett ändå pressat schema är ju inte heller bra? Semester kan man inte ha hel livet. Det kanske kräver större livsstilsförändring...? Byta jobb? Flytta? Byta familj? Nä förlåt nu blev jag skämtsam..... Tills vidare bör jag vara ihärdigare med mindfulness ( har en trave böcker) eller yoga...
Jag har 5,5 kg till målvikt och 7,5 kg till drömvikt. Helammar fortfarande och märker direkt jag äter för dåligt/lite. Dessa sista kg är riktigt tuffa att bli av med, men fick en riktig boost i söndags när jag var ute och sprang, det ska bli oftare! Längtar efter vintern då jag får ut och åka skidor!!