icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Lag VårGrön BL 2013

Mycket engagerad
387 inlägg
5 januari 2013 15:22

Hej alla lagmedlemmar i VårGrön! Tänkte att alla meddelar sin nuvarande vikt senast tisdagen varje vecka så sammanställer jag våra resultat när alla skickat in sina vikter. Våra startvikter: jennnyc 103,0 Luminowa 104,0 Lindlars 102,5 Pryssan 98,7 utter 98,0 1973 105,0 ASE6 97,8 Gela71 123 acki 85,5 Sist men inte minst: lycka till allihopa! Nu stöttar vi varandra och vinner Biggest Loser 2013! Ej längre aktiva (uteblivit med vikt de senaste invägningarna): Donnan74 Ingchr lollo788 Anica67 Liljan86 Annaam norrby12 D4199 lindisen Har valt att ej fortsätta tävlingen: Truth Smurfia

• Engagerad
    59 inlägg
    5 februari 2013 15:58

vikt 101,9 Började i måndags med pulverdiet som jag ska köra 10-14 . dagar för att kickstarta viktnedgången igen.. Helt rätt tänkt Lindisen! Nästa vecka kommer bli en bra vecka:D

• Engagerad
    77 inlägg
    5 februari 2013 19:52

Veckans vikt 107.8. Inget höjdarresultat denna veckan heller. Men jag har varit sjuk hela veckan så jag är nöjd över att inte gått upp. Nu kämpar vi på denna veckan. !!!

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    6 februari 2013 09:17

Hur går det för er alla? Här känns det segt... De senaste två veckorna har jag stått still på vågen - så himla frustrerande! Jag har inte kunnat träna så mycket för först fick dottern influensan och sedan maken så jag har haft fullt upp här hemma med alla tre barn ( fyra kan man ju säga då när mannen var dålig ;-) Nu är dom friska så nu har jag tagit tag i motionen igen men jag fattar inte riktigt varför vågen står still trots att jag sköter maten? Jag har ju hört att 90% av en lyckad viktnedgång beror på maten och inte tränignen...?

• Mycket engagerad
    387 inlägg
    6 februari 2013 09:48

Vikt för Lag VårGrön: lollo788 Ej rapporterat vikt jennnyc 99,4 Anica67 Ej rapporterat vikt Liljan86 Ej rapporterat vikt D4199 104,2 Annaam 106,7 Luminowa 94,3 Ingchr Ej rapporetrat vikt Lindlars 101,9 Truth 103,5 norrby12 Ej rapporterat vikt lindisen 98,0 Pryssan 96,2 Utter 87,6 1973 90,1 Smurfia 107,8 ASE6 88,8 Donnan74 Ej rapporterat vikt

• Engagerad
    59 inlägg
    6 februari 2013 15:49

Jennnyc det där med kost/träning är väldigt olika. Vissa går ner massor för att det tränar massor och behöver då inte tänka alls lika mycket på kosten. Det är balansen i det hela som ger dig viktnedgången.. Men kämpa på. Vi hamnar alla i platåer ibland och har man då bara tålamod så kommer viktnedgången igång igen.. du ska se att nu när du kommer igång med motionen igen så kommer du tappa i vikt igen:) För mig va det precis likadant. Jag har börjat en 2 veckors pulverdiet för att kickstarta viktnedgången igen... Ska också försöka komma igång med morgonpromenaderna då jag vet att det verkligen kickar igång viktnedgången! Lycka till och nu ger vi inte upp utan kämpar vidare:)

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    7 februari 2013 21:56

lindlars: Tack för ditt svar. Nu är motionen igång igen, 5 timmars promenad/v och styrketräning hemma med hantlar varannan dag. Får vi hoppas att det visar sej på vågen på söndag! Funderar också på att kanske köra en sväng med pulver när jag slutat amma eftersom jag har så mycket kvar att gå ned men jag är tvkeksam om jag klarar det- jag blir ju så himla hungrig... Hoppas det går bra för dej!

• Mycket engagerad
    387 inlägg
    8 februari 2013 08:31

Idag är det fredag; fredagsmys med måtta nu och tänk på att helgen också räknas för hela veckans nedgång! Tisdagen är snart här igen! :) Trevlig helg mina vänner! :)

• Engagerad
    68 inlägg
    8 februari 2013 11:21

Tog ett rejält pass på gymmet efter hundpromenaden på 40 minuter i morse. Det blevv 20 minuter på crosstrainern och 60 minuters medelpass styrka... Råkade ställa mig på vågen idag, ja jag vet jag ska inte göra det, men har bättrat mig =) I alla fall hade jag gått upp 0,6 =( Men jag antar att kroppen börjar lägga på sig muskler nu efter all tuff träning och att jag i stället får en fastar kropp på köpet. Så jag får väl gilla läget .....

• Engagerad
    55 inlägg
    8 februari 2013 13:31

kom just från gymmet, 20 min kondition och 40 styrka :) underbart, men kom bara iväg 1 dag denna veckan men kört pass hemma med . Nästa vecka satsar jag på 2 styrka och pass simma. Fredagsmys ja, för mig blir det grönsaker och kanske lite potatisskruvar..

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    8 februari 2013 14:53

Bra jobbat med träningen! Jag har kört mitt styrkepass hemma med hantlar idag och ska försöka promenera 1 timme också på så sätt kan jag ha lite onyttigt fredagsmys med barnen framför gladiatorerna ikväll!