Hej alla lagmedlemmar i VårGrön! Tänkte att alla meddelar sin nuvarande vikt senast tisdagen varje vecka så sammanställer jag våra resultat när alla skickat in sina vikter. Våra startvikter: jennnyc 103,0 Luminowa 104,0 Lindlars 102,5 Pryssan 98,7 utter 98,0 1973 105,0 ASE6 97,8 Gela71 123 acki 85,5 Sist men inte minst: lycka till allihopa! Nu stöttar vi varandra och vinner Biggest Loser 2013! Ej längre aktiva (uteblivit med vikt de senaste invägningarna): Donnan74 Ingchr lollo788 Anica67 Liljan86 Annaam norrby12 D4199 lindisen Har valt att ej fortsätta tävlingen: Truth Smurfia
Mycket engagerad
387 inlägg
Truth: 0,5kg viktminskning är ju helt normalt även om det känns skit seeegt när det går så långsamt men jag försöker peppa mej med att på några månader blir det ändå en hel del kilon till slut!
Joo det är ju sant i och för sig, men nu har det inte hänt mycket på ett tag, man tappar liksom sugen, samt att jag hade kommit igång med träningen så bra och nu får jag inte träna, det känns
Veckans vikter Lag VårGrön: jennnyc 97,7 D4199 106,1 Luminowa 94,9 Lindlars 99,7 Truth 102 lindisen 97,5 Pryssan 96,4 utter 84,6 1973 85,3 Smurfia 107 ASE6 83,2 Gela71 102 Övriga har ej lämnat in vikter.
truth: man hamnar ju på platåer imellanåt tyvärr.... jag har precis börjat gå ned igen efter att ha stått still i 3 veckor! hur många kalorier äter du varje dag? När jag stod still började jag mäta och väga allt jätte noggrant igen plus att jag gick ned till 1500 kalorier/dag och slutade unna mej lördagsgodis. Jag försöker att alltid ligga på 1500 även om jag tränar för en lyckad viktminskning beror till 90% på att man äter rätt och till 10% på träning. Med andra ord är det lika stor chans att lyckas även om man inte kan träna bara man sköter kosten men träningen är ju naturligtvis det enda som funkar om man vill ha en killer body när man är klar =)
Ja ok, fast jag håller inte med dig där, inte till fulloo. En del har dålig ämnesomsättning och trots att man äter rätt och tränar så går man inte ner, dessutom bygger jag nog lätt på mig muskler när jag börjar träna mycket och ja dom väger ju dom med.. Jag äter som jag ska göra enligt uträkning, avdrag -700 kcal varje dag för viktnedgång. Kvar 1740 kcal, händer ibland att jag inte äter upp alla, dessutom när jag motionerar så får jag allt mellan 500- 1200 kcal per dag extra och dom brukar jag nästan ALDRIG röra om det inte skulle vara något väldigt speciellt...Lördags godis har jag inte ätit sedan jag började med detta i början av januari, jag mäter och väger alltid allt jag stoppar in i munnen. Sedan kan man aldrig gämföra sig med andra då vi alla är olika...Jag har inte stått still någon vecka, alltid gått ner än om det enligt mig varit lite =)
dagens vikt 100 kg
Självklart har en del människor dålig ämnesomsättning men det är rätt så ovanligt faktiskt! Men om man misstänker att man lider av det så ska man självklart kolla upp det! Jag gjorde själv det för ett par månader sedan-det var ett enkelt blodprov hos läkaren bara. Jag har också som du lätt för att bygga muskler, jag lider av pco vilket gör att jag har ett överskott av östrogen och ett överskott av testosteron, många med pco lider av övervikt och det spekuleras i att man kanske har det tuffare med att hålla en normal vikt än andra. Jag har gått upp extremt mycket under alla mina tre graviditeter men lyckats gå ned de andra 2 gångerna ( fick mitt tredje barn för 3 månader sedan ) och hoppas nu på att lyckas ännu en gång. Kan varmt rekommendera 120kg.me det är en jätte inspirerande sida även om hon har en del extrema åsikter om vissa saker kanske. Att bygga muskler, har jag läst, tar väldigt lång tid ( 2kg/år i viktuppgång pga muskler om man styrketränar regelbundet) och är således oftast inte anledningen till att gå upp i vikt när man tränar - kolla biggest loser de tränar 6 timmar/dag men går ändå ner i vikt. Självklart ska man inte jämföra sej med andra men det här med viktnedgång handlar ju till sist om kalorier in och ut, varken enklare eller svårare än så. Och det kan vara nog så svårt!! Men du har ju gått ned massor hittils - mycket mer än jag lyckats med dessa veckor! Jag tror verkligen du är på rätt spår! Just keep going =)
Ja precis, fast dom i biggest loser som du säger tränar ju mycket och går ner i vikt, fast många av dem formar ju också sina kroppar med hälp av träningen samt faktiskt bygger muskler på kort tid......Som sagt man har dagar då allt detta känns skit och jag som fått min benstomme (kraftig) samt övervikt genom gener, bara att koll bakkom på mitt släktträd blir nere i mellan åt, att vikten varit en kamp genom nästan hela mitt liv trots att jag inte burit på några barn....
Vi är nog rätt lika du och jag, jag har också kraftig benstomme och mycket övervikt inom släkten... Har aldrig varit supersmal utan legat på 75 kg till mina 173 cm men varit nöjd med det! Jag har helt enkelt bestämt mej för att inte låta mej nedslås av gener eller benstomme... Jag själv bestämmer vilken kropp jag vill ha-inte mina gener. Kanske får jag kämpa lite mer än någon annan med andra gener men då får det vara så - jag tänker inte gå resten av mitt liv och vara överviktig... Tror att det är otroligt få förunnat att kunna äta obegränsade mängder utan att lägga på sej-de flesta man ser som är i fin form sliter faktiskt för det både med kost och träning. Har man kämpat med övervikt i många år så tror jag man får acceptera att det tar tid att lägga om vanor och mönster men allt går! Inget är omöjligt! Man får den kropp man förtjänar var det någon som sa: med andra ord : det finns inga överviktiga som äter helrätt och tränar mycket. Jag har själv ätit mej till de 21 kg jag väger för mycket idag och jag ska själv jobba bort dom! Och alla dom som inte tror att jag kommer lyckas ska jag överbevisa! Kom igen Truth du fixar det!! Kämpa på bara som du gör så kommer resultatet på vågen snart!
Tack jennyc för din peppning, vi fixar detta ihop