Dags för 5:e etappen av Viktutmaning 2011 - Back to School. Sommarlovet är över och det är dags att komma tillbaka till gamla rutiner. Anmälningsperioden är nu slut och nu börjar tävlingen! Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt här på forumet och på söndagen lägger jag ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. Vi börjar tävlingen den 31 juli och sista sammanställningen kommer den 18 september. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. Tänk nu på... att rapportera in din vikt varje vecka, om du vet att du ska vara borta en vecka eller mer så säg till i förväg, för jag kommer gallra ibland bland de som inte rapporterar in. Fetmarkera gärna själva vikten i ditt inlägg, det underlättar vid sammanställningen. Lycka till allihopa!
Mycket engagerad
330 inlägg
Vi börjar med startlistan: https://sites.google.com/site/viktutmaning2011/home/back-to-school/startlista https://sites.google.com/site/viktutmaning2011/home/back-to-school/startlista
Tittade igenom listan med startvikterna...jättekul, jag är den största där. Visst jag inser att jag är enorm, men det blev så svart på vitt helt plötsligt. På ett sätt sporrar det mig, även om jag inte kan vinna veckans invägning (om jag inte får enorma siffror) men jag vill visa att feta tjejer kan! :-D Jag kan gå ner i vikt, och skall göra det med..ja jag skall inte tröstäta för att jag är tjockaste tjejen i gänget, det skall ju bli ändring på det. Nu kör vi!
Så himla härlig inställning MrsMoss! Du har ju störst chans att ta hem detta om du har fler kilon att ta ifrån än övriga :) (jag tappar vikt kanske en gång per år, börjat se det som ett oändligt trappsteg nu) MEN det är sånthär som vi gör för oss själva fast ihop med andra som gör det hela roligare! YES Nu kör vi!! Och Nej vi ska icke tröstäta för vi har inget att vara ledsna över längre :) vi är ju inte ensamma!
Störst har jag också varit MrsMoss..... det går att ändra på :)
Tack blifast. Ja nu satsar vi allt :-) Thyndra..det är en underbar viktnedgång du har, en riktig insperationskälla! Grattis till det. Och ja, jag vet att jag inte är den enda feta tjejen, men det blev så påtagligt bara när jag läste det, därav kommentaren :-) Klart det skall ändras. Jag börjar med att fylla i veckans vikt ; 130,8 kg Det blir minus 4,2 kg...jättenöjd!!! Bara några kilon kvar :-D
Men neeeeej, jag har varit med i varje etapp hittills men nu missade jag anmälningstiden pga semesterresa och annat. :(
MrsMoss....... tvivlar inte en enda sekund att du klarar detta. Du är bäst!!!!!!!
Tack älskade mamma, du är inte så dålig du heller :-) Bara satsa järnet nu..finns ingen annan väg.
Får man hänga med än? Missat denna tråd tyvärr.
Helt ny här på MD, och har några jobbiga kilon att gå ner. Mycket bra grej detta med olika etapper, får liksom nåt att hänga upp hela viktminskningen på :) Super!! Precis vad jag behöver!! Nu Kör vi!!! Lycka till alla!!