icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011 - Back to School

Mycket engagerad
330 inlägg
31 juli 2011 09:52

Dags för 5:e etappen av Viktutmaning 2011 - Back to School. Sommarlovet är över och det är dags att komma tillbaka till gamla rutiner. Anmälningsperioden är nu slut och nu börjar tävlingen! Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt här på forumet och på söndagen lägger jag ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. Vi börjar tävlingen den 31 juli och sista sammanställningen kommer den 18 september. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. Tänk nu på... att rapportera in din vikt varje vecka, om du vet att du ska vara borta en vecka eller mer så säg till i förväg, för jag kommer gallra ibland bland de som inte rapporterar in. Fetmarkera gärna själva vikten i ditt inlägg, det underlättar vid sammanställningen. Lycka till allihopa!

• Veteran
    7560 inlägg
    9 augusti 2011 08:32

Suveränt att så många tappat vikt trots sommar och värme :)

• Veteran
    1092 inlägg
    9 augusti 2011 08:43

Grattis MrsMoss, alla på topp 10, alla som gått ner och alla som kämpat men kanske inte fick resultat denna gång! Nu kör vi en ny bra vecka!

• Veteran
    1230 inlägg
    9 augusti 2011 09:42

82

• Utmärkt medlem
    933 inlägg
    9 augusti 2011 12:52

Wow, vilka resultat som åstadkommits:-) Grattis till alla! Själv har jag det tufft just nu. Det går verkligen i vågor. Vissa veckor flyter allt på och det känns hur enkelt som helst, ibland (som nu) jänns allt mega-jobbigt, motigt, tungt och framför allt orättvist......VARFÖR kan jag inte äta "normalt" och hålla en normal vikt?????? Men, men det är som jag vet bara att bita ihop och kämpa vidare. Går det kass ett par dagar får man jobba lite extra när allt känns bättre.

• Veteran
    1230 inlägg
    9 augusti 2011 13:11

Jag vill inte pendla i vikt Det blir ju att man inte gått ner nåt för inget syns ju på mig för att det blir jojo

• Mycket engagerad
    238 inlägg
    9 augusti 2011 20:08

Jippi, med på tio i topp om än med minsta marginal!!! Grattis alla ovanför och nedanför! Pepp Pepp!

• Veteran
    7560 inlägg
    9 augusti 2011 21:36

Kom igen ireneq! Börja blogga, ta en dag i tagen och notera några saker som du är glad över varje dag. Framgång föder framgång ;) Kanske bli lite "djup" och tänka efter innan du äter något du egentligen inte skulle, varför ska du äta just detta, vilka konsekvenser får det etc...

• Utmärkt medlem
    933 inlägg
    10 augusti 2011 11:39

Ja tack gittan52, kom igen är verkligen rätta orden för mig! Har börjat blogga vid något tillfälle och tycker det är riktigt kul men just nu känns inte ens något sådant bra. Livrädd att bloggen skulle bli ett enda långt gnällande och klagande.....Inte uppiggande för nån att läsa sånt. Just nu är det så mitt liv, tyvärr ser ut. Katastrofalt många personliga problem omkring mig vilket gör det supersvårt att fokusera på det jag ska. Jag ska verkligen försöka tänka efter innan jag stoppar i mig nåt mindre bra, men när jag mår riktigt dåligt blir det näst intill "trots" att stoppa i mig sånt jag inte bör, bara för att visa mig själv hur kass jag är. Väldigt destruktivt beteende och tyvärr inte så mycket att göra åt precis när det är så. I efterhand kan jag givetvis se hur dumt det är.... jag har varit med i alla etapperna här under våren och inte rapporterat någon viktuppgång vid något tillfälle. Det blir kanske så den här veckan och då får jag väl leva med det också, vet ju att jag KAN komma tillbaka. Ha det gott alla som liksom jag kämpar varje dag:-)

• Utmärkt medlem
    657 inlägg
    10 augusti 2011 17:31

GRATTIS MIN DOTTER.........bättre sent än aldrig.... unnar dej detta av hela mitt hjärta :) och till alla andra som kämpar var o en på sitt sätt

• Mycket engagerad
    196 inlägg
    10 augusti 2011 19:14

Tack alla, jättekul att komma i topp! Kämpar vidare, kom igen nu alla!!