Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!
Mycket engagerad
330 inlägg
madnor: 69,1 kg
Min startvikt blir 82,1
Tack Johan och hela teamet på matdagboken.se! Ett pris gör det ännu lite mer sporrande, kickar igång tävlingsmänniskan hos en del av oss i alla fall :) Till alla som frågar om vägdag och rapporteringsdag: Ni kan väga er och rapportera vilken dag i veckan ni vill. Varje måndag, varje tisdag osv. Jag kommer att sammanställa den gångna veckan på söndagar, så för att komma med på listan måste man ha rapporterat in senast kl. 12.00 varje söndag. Att jag valt just söndagar är för att jag själv har mest tid den dagen att sitta och skriva ihop listan, för det tar ett tag. Men det går alltså bra att rapportera vilken veckodag som helst, ta den dag som känns bäst för just dig. Den enda vecka som är annorlunda är denna veckan, v.1. Då kan man rapportera ända fram till på måndag. Detta eftersom jag satte startdatum för utmaningen innan jag hade börjat fundera över hur rutinerna skulle se ut för rapportering. Så jag hoppas att det går bra att göra en extra invägning nu söndag eller måndag, även om ni vanligtvis kanske har er vägdag på onsdagar. (Vill ni uppdatera er vikt under denna vecka så går det naturligtvis bra, då kommer den nya vikten med på söndagens lista. Men fr.o.m nästa vecka vill jag bara ha in en rapportering/vecka) Gott nytt år och stort pepp till er alla!
Godmorgon! Min startvikt är 53,8
hänger gärna på detta.min startvikt e 80 kg
Min start vikt är 74,3 kg.
Jag startar på 69,9 kg :o)
Min startvikt är 74,0
Startvikt: 77,3 kg
Startvikt 96.6 kg.