icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011 - Fin till Alla Hjärtans Dag

Mycket engagerad
330 inlägg
31 december 2010 16:27

Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!

• Engagerad
    84 inlägg
    25 januari 2011 10:33

Tack så mycket allihopa! Gissa om jag blev förvånad över att se mitt eget namn! Haha! Tyvärr har jag inte ansträngt mig senaste veckan så jag har gått upp 0,1 kg! Men det var jag ju rätt förberedd på.. Veckans vikt är altså: 59 kg!

• Nykomling
    6 inlägg
    25 januari 2011 11:18

Agge65/68,5 kr/-0,3 kg/-0,43% Lär ju inte vinna ;-), men jag går ju neråt iallafall.....

• Mycket engagerad
    153 inlägg
    25 januari 2011 11:59

Grattis Therapy! Och bra jobbat mufflon, både med språngmarschen, och med viktlistan! Ny vecka, nya tag...

• Mycket engagerad
    116 inlägg
    26 januari 2011 08:19

jaha vägdag idag då... känns inte som jag minskat något överhuvudtaget... vi får se!

• Utmärkt medlem
    549 inlägg
    26 januari 2011 08:23

ja nu är det nya tag.. mitten av veckan i stort sett och jag är fortfarande utan våg så ingen tjuvvägning här och jag har lite panik...(abstinens??) och livrädd att det ska bli plus.... Förstår inte varför det skulle bli det men oron ligger där helt klart.....Förstår inte varför jag blir så orolig nu när jag inte kan tjuvväga mig.. när jag hade vågen hemma vägde jag mig varje gång jag var på dass (och några gånger däremellan) och det går ju upp o ner hit o dit beroende på om jag ätit nyss eller kissat eller nåt annat *S* så det skapade ju stress bara det... och nu oro.. FAN va knäpp man är.. och väga mig får jag inte göra förrän söndag morgon..gaaaah!!

• Mycket engagerad
    104 inlägg
    26 januari 2011 10:01

Min vikt denna vecka blev 67,8 kg, så jag har iallafall lyckats med tappat det som jag gick upp förra veckan och ytterligare 1 hg, så jag får känna mig nöjd med det.

• Engagerad
    60 inlägg
    26 januari 2011 10:20

Varför kommer jag inte ut på matdagboken på min dator, det bara strular hela tiden. Men när jag lånar någon annan dator då fungerar det. Skriver ni i vad ni äter ? Ska försöka att börja göra det, men det är svårt när det denna sidan krånglar.

• På gång
    13 inlägg
    26 januari 2011 10:47

Gunillav.. Prova att ta ner en annan webläsare.. har du tex explorer idag, så ta ner google chrome, eller firefox istället.. du kan nog ha virus i webläsaren låter det som.. Annars vet ja inte vad det kan vara, men eftersom du inte har problem vid en annan dator så.. Jag skriver i allt jag äter, även det jag fuskar i mig ;) Mvh Lynxan

• Nykomling
    7 inlägg
    26 januari 2011 11:54

Vill gärna vara med.. mål -5kg till sommaren! Är det för sent att hoppa på?

• Mycket engagerad
    333 inlägg
    26 januari 2011 16:58

Jag försöker också att skriva i allt jag har ätit. Det händer att jag inte gör det, för att jag är lat och inte orkar skapa ett nytt livsmedel t.ex. när ett visst livsmedel inte finns med i livsmedelsdatabasen... Men då håller jag själv koll på hur mycket kalorier jag fått i mig! Jag tycker inte att det gör någonting att jag missar att fylla i ibland så länge jag håller koll på det själv. Om det ser bra ut i matdagboken kalorimässigt men jag har struntat i att fylla i allt spelar det ju ingen roll - det är ju inte att det ska se bra ut i matdagboken som är det viktiga utan att jag är medveten om hur mycket jag stoppar i mig och vad så att jag ska kunna arbeta mig närmare min målvikt.