Vill passa på och tacka Mufflon för allt jobb hon lagt ner under tidigare etapper en eloge till dig! Nu kommer jag (nysommar) och gittan52 försöka ta över och jag hoppas att ni kommer att trivas lika bra och fortsätta kämpa med oss! Nu har den 6:e etappen av Viktutmaning 2011, kallad Höstracet startat. Det är en tävling á la Biggest Loser där vi räknar procentuell viktnedgång. Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt i den här tråden och under söndagen lägger vi ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. Vi börjar tävlingen den 25 september och sista sammanställningen kommer den 30 oktober. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. Så för att kunna vinna är det viktigt att rapportera sin vikt varje vecka! Massor med pepp till alla, nu kämpar vi! Länk till sammanställning https://sites.google.com/site/viktutmaning2011o2012/
Utmärkt medlem
528 inlägg
60
Jaha, resultat av att inte skriva i matdagboken +1,2
Varför står det att utmaningen slutar den 6 november här fast det verkar visst vara den 30 oktober???
Attans Thyndra upptäckte du att jag blandat ihop veckorna ;o)
Det är jobbigt när vikten åker upp och ner hela tiden. Min startvikt från 1 jan i år var 93,9 kg. Kämpat med att vikten skall gå ner men den går upp bara man ser mat eller åker över till fastlandet. Ena veckan är det minus, då blir man så glad. När andra veckan kommer har man gått upp det man gått ner. Då försvinner motivation totalt. Så här bestämde vi oss för att börja på Gym. Gick också på en föreläsning om Itrim. Sen hoppade vi på det också. Nu är vi en grupp på 15 pers som träffas varannan vecka och går i genom olika saker och vägning då också. Så mitt mål är att komma ner till 75 kg. I 12 veckor skall jag gå på måltidsersättning. Så nu har vågen änteligen vänt här för mig och det känns skönt. För att det skulle bli någon ändring på vågen så hoppade jag på detta, nu har jag motivation och har bestämt mig att jag skall gå ner i vikt och inte upp. Lycka till alla andra med att hitta motivation som kan vara svår att finna ibland!
Nu är hemsidan uppdaterad med veckans resultat! Grattis till allihop som kämpat ihop denna vecka :o) Ett extra stort grattis till en kämpe det lossnat för Havet som denna vecka lyckades gå ner mest % i vikt!!! Kämpa på nu alla det är en vecka kvar av denna etapp :o)
Det vore väl 17 om jag inte ska ha en lägre vikt i slutet av detta race än när jag började i alla fall. fullt fokus!
Missade ju att gratta på Havet och alla övriga på pallen!
ser nu att vi ligger i framgång och inte i viktutmaning vi är ju en viktutmaning och ska ligga i viktutmaning har inte kollat om det står rätt i nästa tråd
Ska se till och lägga Halloween i kategori viktutmaning dmectiger8 :o)