Vill passa på och tacka Mufflon för allt jobb hon lagt ner under tidigare etapper en eloge till dig! Nu kommer jag (nysommar) och gittan52 försöka ta över och jag hoppas att ni kommer att trivas lika bra och fortsätta kämpa med oss! Nu har den 6:e etappen av Viktutmaning 2011, kallad Höstracet startat. Det är en tävling á la Biggest Loser där vi räknar procentuell viktnedgång. Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt i den här tråden och under söndagen lägger vi ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. Vi börjar tävlingen den 25 september och sista sammanställningen kommer den 30 oktober. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. Så för att kunna vinna är det viktigt att rapportera sin vikt varje vecka! Massor med pepp till alla, nu kämpar vi! Länk till sammanställning https://sites.google.com/site/viktutmaning2011o2012/
Utmärkt medlem
528 inlägg
Jag blir lite betänksam varefter jag sammanställer resultaten... Frågan jag ställer mig, inklusive till mig själv, är hur gärna vill vi tappa vikt? Vet inte vad ni tycker, men skulle det vara av intresse att var och en försöker lägga in någon form av utmaning om hur nästa veckas resultat ska bli ett bättre resultat än denna veckas? Framför allt riktar jag den frågan till er som stått still eller gått upp, samt till er/oss som hade ett mål att tappa mer än vad det hittills blivit. Jag kan ju börja med mig själv. Jag har ett mål, att tappa ungefär 0,20-0,5 kg per vecka. Men det verkar som om jag kommer att hamna på, förhoppningsvis, runt 0,5-0,8 kg minus för hela perioden. Egentligen, enligt min plan skulle det bli minst 1,0 kg! Vad säger ni? Framför allt riktar jag mig till er som hittills stått still eller gått upp i vikt. Vad kan vi andra stötta er med så att ni vänder kurvan?
Jag gillar det inte men ni andra kan ju ha det men för mig passar det inte Är skönt att slippa utmaningar vare sig det är sin egen eller av andra
Helt OK dmectiger8! Var och en är sig själv närmast. Min tanke är mer att om man ger sig in i en utmaning och det går "åt fel håll" så finns vi andra hör att peppa.
Ja du gittan52 jag tror att ALLT hänger på viljan och motivationen.... Den här veckan som kommer nu så VET JAG att jag inte kommer att tappa direkt eftersom jag fyller 40 och alla bor så långt bort så det kommer till att bli minst 3 olika kalas och JAG fyller bara 40 en gång så dom dagarna tänker jag INTE hålla igen ...men det är en viktsmäll som jag kalkylerat med och jag tar det + för vad det är. Så den här veckan blir det ingen utmaning för mig själv så sett men däremot gärna veckan som kommer när det är dax att avgifta kropen från alla kolhydrater igen ;) Ha det underbart!!!
Jag har gått uppåt under den här etappen, jag har inte haft någon lust, vilja eller motivation på grund av dödsfall i min familj. Så jag VILL gå ner i vikt.....men just nu har jag inte haft någon ork över.
Idag 86,4 kg,lite nedåt,emottages tacksamt! Jag har hållit på så länge med detta nu så jag vet att det är så här jag fungerar nedåt och så lite upp,men det har ändå gett lite över 14 kg sen jag startade,Trägen vinner, var så säker.
Veckans vikt 91.4 kg. Även jag har gått upp denna vecka och det är ju egentligen inte vad jag vill. Denna utmaning har hjälpt mej så till vida att jag faktiskt inte går upp i vikt i alla fall (totalt sett alltså) men visst vore det härligt att gå ner de ca 10 kg som jag har som första mål men det verkar som att det är svårt att klara det på egen hand. Jag vet ju vad jag borde, eller inte borde göra men jag säger som Cina46. Trägen vinner, sedan jag startade min egen utmaning har jag gått ner ca 7 kg, inte mycket men neråt i alla fall. Man skulle nog ha en pepparkompis IRL egentligen men just nu får alla ni underbara cyberkompisar räcka. Lycka till allihop under nästa vecka.
Gittan52 vill bara tacka dej för den tankeställare man får av dina funderingar. För visst kan man ju undra hur stark viljan är att gå ner i vikt när det ofta blir några hekto minus då och då och sedan en vecka så har man gått upp igen. Jag tror att man ibland behöver dessa tankeställare och sanningar påtalade...vem vet kanske det hjälper några av oss under veckan som kommer.
knappt nått mimus alls -0,2
bra tankeställare jag tror att jag inte kommit på något bra sätt att gå ner i vikt men jag har satt upp nya mål att vara aktiv minst en timme om dagen samt att dra ner på pasta och ris, har gått bra med den aktiva timmen de flesta dagarna men maten har gått lite sämre, ska ta tag i det mer nästa vecka samt komma fram till hur jag ska lägga upp min träning, i alla fall ett steg på vägen...