Hejsan
Jag fick en ide häromnatten. Varför kan inte så matdagbokens medlemmar gå ner en total vikt av 2010 kilo detta år? Finns det någon där ute som vill följa med och kämpa för detta. Vi går kollektivt ner 2010 kilo år 2010.
Det blir ju lite svårt att klara själv men med lite hjälp tror jag att vi kan klara det. Start är egentligen från 1/1-2010 så har du gått ner så rapportera via mail till mig så håller jag koll.
Efter första rapportering där jag får eran utgångsvikt vill jag endast veta eran nuvarande vikt.
Hoppas många vill vara med. Sedan ordnar vi en fest i början av 2011 ngn stans i sverige.
veckans vikt 82,6
Ny vikt: 71,2 kg
Falis skrev:Efter en helt fantastisk start på min viktnedgång så går det så mycket långsammare nu. Det är nästan lite frustrerande eftersom jag gör allt likadant som tidigare. Nu ligger jag på 95,6 kg och har sammanlagt gått ner 41,4 kg sedan förra sommaren. Men med den här takten kommer det ta ett år till innan jag når mitt mål på 80 kg.Hm, det är nog dags att göra någon drastisk förändring."De sista" kilona går alltid trögt. Vet inte hur mycket du motioneraar just nu. Men kan du inte tillåta dig att det går lite saktare nu? Jag tror din kropp behöver ta igen sig lite också efter den massiva förändringen. :)
Hej Stinta!Man lever ju alltid i nuet. Nu är jag en lätt överviktig man (+15 kg) som fullständigt hatar min bilring och mina lovehandles. Jag tittar på dem och klämmer på dem varje dag och känner mig lite...äcklad av dem.Det är klart att jag är stolt över vad jag har uppnått och jag förstår ju också att det går långsammare ju närmare man kommer sin idealvikt. Men har jag kommit så här långt så vill jag inte komma in i en takt där jag bara går ner ett kilo på 5-6 veckor när jag tidigare har legat på 1,5 kilo i veckan!När skattepengarna kommer så ska jag köpa mig ett par inlines, stavar, hjälm och skydd som belöning för gott arbete och för att hitta min egna motionsform som kanske kan öka på förbränningen lite.
Anerhe!Vad gör du för att gå ner? Du går ju från klarhet till klarhet och har konstant ett kilos nedgång varje vecka fastän du nu bara har lite drygt 5 kilo kvar till att nå ditt mål-Om du nu har ramlat ner under 70 kg så stort grattis!!!! (Om du inte gjort det så grattar jag dig något senare :-) )
Falis:Ja vad gör jag, äter tallriksmodellaktigt, dvs mycket grönsaker.jag åt mycket mackor tidigare, det gör jag inte längre, det är väl största omändringen, jag äter långsammare och slutar äta när jag känner mej lagom mätt.äter regelbundet, vad jag oxå dålig på tidigare.sen promenerar jag massor och kör lite hemma träning med hjälp av wii fit och träningsdvder.hehe ja på tisdag är det dags och se vad vågen står på, jag är vääldigt spänd på resultatet.
Anerhe:Det låter enkelt!Känner du att du kämpar eller har du ändrat någonting i huvudet som gör att det faktiskt är enkelt?Ser fram mot de utlovade bilderna på före/efter på tisdag när du officiellt är under 70 kg ;-)
Falis:med maten känner jag inte att jag behöver kämpa, den har varit enkel att ändra om, jag har en stor fördel av att jag nästan aldrig har något sötsug.ovant i början med att äta grönsaker då jag varit dålig på det tidigare.motionen har varit lite mer kämpande med tycker jag, men även där har jag fått in en vana, känns numera som en ganska naturlig del av dagen att jag går ut på mina långpromenader.hehe ja jag måste erkänna att jag är väldigt spänd på vad vågen visar på tisdag
Ny vikt: 71,2 kg
nuffrorna visade denna vecka 69,8 kg.