Veteran
5155 inlägg
Efter att ha gått upp över 20 kg sen påsk är det dags att börja med en kvickstart. Under 1000 kcal om dagen mån-torsdag och 1500 kcal om dagen fredag - söndag tänkte jag. Nu skriver jag upp allt i matdagboken igen. Någon som vill hänga på??
Jag vill ha en kickstart och då tycker jag det här är bra. Jag har inte någon lust att ta till nutrilette den här gången därför så blir det att räkna kalorier och hålla dom på låg nivå den här gången. Och varför gå ner ifall man går upp igen??? Ja det är kanske dumt men nu är det gjort och är man en godisråtta är det lätt att falla. Tur att matdagboken finns!!!!
Det är bara att ta nya tag.Även att du gått upp igen så vore det ännu en kick att visa att man tar befälet över sin egen kropp Du är ju inte ensam det är säkert många som följer din resa här på MDB. Jag är än somhejar på dig .Jag ska fortsätta räkna kcl ,vi får väl hjälpas åt
Jag är också en godisråtta men har lärt mig begränsa mig så jag inte riskerar att tappa taget.
Tack Rogann nu kämpar vi på tillsammans !!!! lflickan, det ska jag också lära mig :)
Hjälp Thyndra såg att jag ätit upp min mat för idag (1066) Vad gör jag ska jag bara dricka vatten resten ?
Du kan nog äta 1500 kcal utan att det gör något :)
Ett tips om ni ska äta 1000 kcal per dag är att planera och lägga in maten i matdagboken innan ni äter den så att det inte blir för mycket tidigt på dagen. 1000 kcal är lite - så ni måste nog verkligen planera vad ni ska äta för att inte bli för hungriga.
Jag hade räknat fel 841 hade jag ätit men vad kan jag få ihop och äta på 159 kcal
en fråga!! gjorde nyss blomkålsmos genom att bara koka upp 154g blomkål och sedan mixa med elvisp med salt,vitpeppar och 1msk av de vattnet blomkålen kokat i... gav detta då bara 43kcal?! hoppashoppas..
Hade ju varit toppen tyvärr inte blomkål hemma Tack nu ska jag köpa hem det så jag kan äta det kanske till kvällsmat