icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

2022 Hösten Biggest Looser

Veteran
8081 inlägg
26 juni 2022 12:04

Här surrar vi om vad vi vill!

• Veteran
    1371 inlägg
    21 september 2022 15:50

Stökigt här med... var på akuten hela dagen månd o tisd, misstänkt neuroborrelios, gjorde lumbalpunktion (ryggmärgsprov) det såg bra ut, fler provsvar dröjer lite.

Till min förvåning hade min 76 åriga mamma också varit på samma akut igår, misstänkt blindtarmsinflammation, men det var det inte, och vi stötte inte på varandra där 😅

Sen blev mitt lilla barnbarn opererad igår, hon fyller 3 år om 2v, envis lunginflammation trots intravenöst antibiotikadropp, fick dränageslang in i bröstkorgen som ska sitta några dygn då det bildats en varhärd av dumma bakterier... hennes lillebror, 1.5 år går på antibiotika pga öroninflammation 

Så ringde ex svärmor mig igårkväll, hade ramlat baklänges ute i trädgården när hon skulle plocka blommor "men jag landade mjukt" sa hon 😳 hon är 90 år.

Så fyllde jag år i helgen som var och mumsade både det ena o andra, hade garanterat legat på plus om jag inte tillbringat månd, tisd på akuten, där jag inte kunde okynnesäta kalas-rester 😂

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 21 september 2022 16:55

Men duuu... Vad du varit med om 😬🙄

Ta nu hand om dig själv mitt i allt annat och hoppas både stora och små repar sig. 🙏

Grattis I efterskott. 🌹

• Veteran
    1371 inlägg
    21 september 2022 18:08
    Bella50 skrev den 21 september 2022 16:55

Men duuu... Vad du varit med om 😬🙄

Ta nu hand om dig själv mitt i allt annat och hoppas både stora och små repar sig. 🙏

Grattis I efterskott. 🌹

Jaa, lite hektiskt 😅

Tack fina Bella 🥰

• Veteran
    1244 inlägg
    22 september 2022 15:47

Monqi,

GRATTIS i efterskott, hoppas kalasresterna kom till glädje på något sätt!

Ni hade ju nästan kunnat ha kalas på lasarettet, så många som ändå var där.

skojar naturligtvis bara🤗 

Hoppas allt och alla blir bra med det snaraste🌞

• Veteran
    2214 inlägg
    24 september 2022 07:04

Hoppsan, ser att jag skrivit fel vikt i vikttråden, skrev tydligen in förra veckans vikt, men då det var en minskning på något hg så spelar det ingen roll. jag får räkna den på onsdag i stället. Det viktiga för mig är att jag vet att det går åt rätt håll även om det ibland går fortare och ibland stannar upp. De senaste veckorna har varit lite jobbiga med först skadad axel och sedan skadad fot, som fortfarande inte är helt återstäld. Många timmar på jobbet och det onda gör att jag lätt äter en massa som jag inte borde men försöker tänka efter lite och välja bättre. 

• Veteran
    8081 inlägg
    24 september 2022 11:26

Monqi! Grattis i efterskott och hoppas att allt elände fixar sig!

SuperK! Hoppas din axel och fot fixar sig snart! 

Alltid jobbigt med ätandet när saker runt om inte fungerar!

• Veteran
    2322 inlägg
    26 september 2022 09:34

ny vecka får försöka ta den med då. Inga läkarbesök denna vecka heller så skönt.  Vad veckan blir ja de vet jag inte. Försöka få den till nåt vettigt. heart

• Veteran
    4094 inlägg
    26 september 2022 10:20
    pralin skrev den 26 september 2022 09:34

ny vecka får försöka ta den med då. Inga läkarbesök denna vecka heller så skönt.  Vad veckan blir ja de vet jag inte. Försöka få den till nåt vettigt. heart

Såklart "går luften ur" när saker och ting inte går i lås. Ni får väl försöka fortsätta som om ni ändå ska få sålt huset nån gång och att en flytt kommer att bli av... Gjort är gjort tänker jag och hälften vunnet i "väntans tider".

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 28 september 2022 08:48

Halloj alla  😀🍁🍂

Efter säsongsavslutning med husbilen... Gick vikten upp hela 1,6 kilo... 😲🙄 Av alltför mycket god mat & dryck och ingen som helst "balans" däremellan. Av erfarenhet vet jag, att jag har lätt för att öka vikten snabbt av obalans i intagen. 

Så jag är glad att 1,2 kg  har försvunnit de senaste 2 dygnen med mer av den varan...balans alltså... men är inte optimalt än.

Dåliga vanor är svårare att bryta, tycker jag. 

Det värsta är den vikt som blir kvar från varje sån utsvävning... men nu är det slut på sånt och jag tar rodret igen.

Alltid lättare att styra i hemmiljön.

Lycka till allihop. 

Igår skördade jag det sista i växthuset och gjorde klart för vintern. 🍁🍂

• Veteran
    2752 inlägg
    28 september 2022 08:41

Kämpar på

Mest att hålla mig ifrån socker och 

Hålla vikten mycket grönsaker 

Har börjat att promenera och Sofia gympa igen förra veckans feber och hosta 

Men hjärtat är stressat av min epilepsi medicin så ska kolla ekg idag och hoppas det är ok 

Pulsen går upp och ner och bråkar 

Pepp alla