Idag ligger jag inom mitt normala "pendlingsavstånd" dag för dag... Så inget konstigt med det numera.
Vaknar till en kylig morgon, +3°, så startade upp i kaminen direkt. Nu sprakar det så hemtrevligt därifrån. Inne var det bara +18,3...så kofta och tofflor är på t.v....eller helst hela tiden, då vi försöker vänja oss med lägre temp inne redan nu.
Tillbaka efter lite sem. 1 vecka i Tyskland med förening utbildning boende hotell med allt vad det innebär frukost med allt vad man kan önska sig sedan lunch och kvällen avslutade med middag. inga tankar på kcal räkning denna vecka hade inte ens gått att räkna på all denna mat som gladligen slank ner. Nästa vecka åkte vi till Sölvesborg passning barnbarnet föräldrarna på jobbresa. Även denna vecka mycket matintag barnbarnet i skola då passade vi på att äta lunch ute husmanskost buffe ...ja det säger väl allt. På kvällen lagades mat till barnbarnet och oss. Så hur slutade då dessa två roliga veckor. Mätta och trötta och naturligtvis viktuppgång hade inte väntat mig något annat. .Svårt komma i jeansen.
Så nu får jag ta tag i matintaget börja räkna kcal igen och försöka stilla mig och komma in i rätt rutiner. Än ger jag inte upp.
sitter med min kaffe mugg som vanligt, Hoppas få till dagen. Men de tar imot ska ni veta.
Du får ta det som det kommer... OM / när det kommer... och försöka hitta nåt litet positivt i dina dagar. Annars blir det fööör tråkigt och enahanda. Vi har alla våra krämpor I den här åldern... men det vi inte kan förändra, får vi försöka acceptera och rätta oss därefter.
I mitt fall blir det våra mysstunder som lättar upp i vardagen. Att kroppen inte är vad den varit, kan jag inte göra mycket åt i nuläget.
Eftersom du har det så besvärligt att gå kanske du kunde hitta på nåt att göra sittande 🤔 många älskar ju Diamant painting ( "måla" med pärlor) t. ex... Som tydligen kan få en att tappa tid & rum under tiden.
Bara ett förslag, till lite annan aktivitet, som tar bort tankarna en stund.
sitter med min kaffe mugg som vanligt, Hoppas få till dagen. Men de tar imot ska ni veta.
Du får ta det som det kommer... OM / när det kommer... och försöka hitta nåt litet positivt i dina dagar. Annars blir det fööör tråkigt och enahanda. Vi har alla våra krämpor I den här åldern... men det vi inte kan förändra, får vi försöka acceptera och rätta oss därefter.
I mitt fall blir det våra mysstunder som lättar upp i vardagen. Att kroppen inte är vad den varit, kan jag inte göra mycket åt i nuläget.
Eftersom du har det så besvärligt att gå kanske du kunde hitta på nåt att göra sittande 🤔 många älskar ju Diamant painting ( "måla" med pärlor) t. ex... Som tydligen kan få en att tappa tid & rum under tiden.
tack belle. Jag har sittande aktivitet som jag fixar med . Men de ligger över mej de som måste göras,och jag gör de jag kan de görs på fm.Sen är de kört..Nu ny vecka på fredag ska vi kolla lägenheten fast vi inte kan ta den. Får se vad framtiden visar.
Idag minus 2. Klarblå himmel och strålande sol.. Men hu kallt.
Gräsmattorna som igår klipptes för sista gången ligger vita. Nu börjar det röra sig i trädtopparna också.
tog in de sist utekrukorna igår. Mössan på utemöblerna ska bara surras fast och torkställningen in.
klippa ner thuja och cypress och sätta ner i krukor som är kvar ute,
ved är kluven för de närmaste åren.
om jag br hittade nåt att ha på armarna till/under den lättviktade långvästen. Det får ju inte bli för varmt om kroppen heller.
vakna kl 7. Upp tog medicin o kaffe. I går var vi kolla lägenhet,de håller på bygger. Men man fick ett första hum. Ja vi får se om de blir nåt denna gång,annars så får vi kämpa vidare.
Vi använder cookies för funktion, analys och marknadsföring. Det innebär lagring eller åtkomst av data på din enhet eller webbläsare. Funktionella cookies är nödvändiga för att hålla våra tjänster säkra, förhindra missbruk av tjänsterna och för att se till att de alltid fungerar bra.
Ny vecka... Nya val.
Idag ligger jag inom mitt normala "pendlingsavstånd" dag för dag... Så inget konstigt med det numera.
Vaknar till en kylig morgon, +3°, så startade upp i kaminen direkt. Nu sprakar det så hemtrevligt därifrån. Inne var det bara +18,3...så kofta och tofflor är på t.v....eller helst hela tiden, då vi försöker vänja oss med lägre temp inne redan nu.
Lycka till allihop 👍
Tillbaka efter lite sem. 1 vecka i Tyskland med förening utbildning boende hotell med allt vad det innebär frukost med allt vad man kan önska sig sedan lunch och kvällen avslutade med middag. inga tankar på kcal räkning denna vecka hade inte ens gått att räkna på all denna mat som gladligen slank ner. Nästa vecka åkte vi till Sölvesborg passning barnbarnet föräldrarna på jobbresa. Även denna vecka mycket matintag barnbarnet i skola då passade vi på att äta lunch ute husmanskost buffe ...ja det säger väl allt. På kvällen lagades mat till barnbarnet och oss. Så hur slutade då dessa två roliga veckor. Mätta och trötta och naturligtvis viktuppgång hade inte väntat mig något annat.
.Svårt komma i jeansen.
Så nu får jag ta tag i matintaget börja räkna kcal igen och försöka stilla mig och komma in i rätt rutiner. Än ger jag inte upp.
Så är det återigen helg...
Hoppas ni alla har det gott i livet.
Så är det återigen helg...
Hoppas ni alla har det gott i li
De är väl inte så gott man önska sig. Men tak över sig har man iaf så man får se de så positivt iaf.
tack belle. Jag har sittande aktivitet som jag fixar med . Men de ligger över mej de som måste göras,och jag gör de jag kan de görs på fm.Sen är de kört..Nu ny vecka på fredag ska vi kolla lägenheten fast vi inte kan ta den. Får se vad framtiden visar.
Mina val I veckan gav lite plus på vågen... IGEN... 😬🙄
Jag vet att jag äter bra mat...
Det är det där emellan som blir för ofta... (Läs bröd)...min akilleshäl.
Jag mår dock inte dåligt av det... Men vill inte lägga på mig igen
Idag blir det nog utelunch... Och då äter jag ofta för mycket om det är buffe'... Vilket jag gillar...och alltså är ett sämre val... 🤔😬
Önskar alla LYCKA TILL på vågen...
Idag minus 2. Klarblå himmel och strålande sol.. Men hu kallt.
Gräsmattorna som igår klipptes för sista gången ligger vita. Nu börjar det röra sig i trädtopparna också.
tog in de sist utekrukorna igår. Mössan på utemöblerna ska bara surras fast och torkställningen in.
klippa ner thuja och cypress och sätta ner i krukor som är kvar ute,
ved är kluven för de närmaste åren.
om jag br hittade nåt att ha på armarna till/under den lättviktade långvästen. Det får ju inte bli för varmt om kroppen heller.
vakna kl 7. Upp tog medicin o kaffe. I går var vi kolla lägenhet,de håller på bygger. Men man fick ett första hum. Ja vi får se om de blir nåt denna gång,annars så får vi kämpa vidare.