Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
68.1 (Jag måste samla vatten av någon anledning? Jag kan verkligen inte förstå var vikten kommer ifrån annars och jag var nere på 67.0 i söndags. Nåja, virrigt vattensamlande och plötsliga viktnedgångar när vattnet släpper ger stjärnor, så det är inte så dumt ändå. 😝 )
84,8 samma som förra. Nu är jag hos barnbarnen resten av veckan med mycke mys!
Grattis Cinque★★★-1,38%!
Välkommen Meltem!
Du hann vara med, Monickah, men skulle ha missat en stjärna om du hade haft störst procentuell viktförlust jämfört med veckan innan. :-)
Solskatt: Här får du en bakvänd stjärna! ★! Attans, ser likadan ut ändå!
Ameichan: Du verkar vara en sån som samlar och tappar vatten, det kan luras lite, men att du har gått ner i fettvikt är det ingen som behöver tvivla på.
Then08: Du är så välkommen när du känner för det! Det här är en tuff månad, tycker jag. Så illa som du skrev (+9,7%) hade det som tur var inte gått denna vecka.
Själv behöver jag skärpa till helgerna. Det är bara så. 74 kg och det beror på att jag har levat gott i helgen. Vet inte hur många gånger jag skall konstatera att jag inte tycker om godis innan jag slutar. Det är verkligen inte gott! Idag lät jag mig villigt falla dessutom, bad min man att laga scones och åt mig proppmätt. Men jag sov så himla illa i natt. Bara några timmar, tror jag. Och då försvinner min motivation all världens väg. Ska sova gott i natt och har redan packat matlådan med tonfisksallad.
Lycka till nu!
Oooo en stjärna till!! Stort tack alla!!
Grattis grattis Cinque! :D Så roligt att du får en stjärna till nu.
-------------------
Nimala: Jo, och vikten rör sig långsammare nu, så vattenvikten spelar större roll. Så länge jag inte går över 70 igen behåller jag humöret i alla fall. :)
-------------------
Solskatt: Jag tänkte göra detsamma söndag+onsdag. Det är trevligt att fylla år. :)
Grattis cinque 👏🌹👍
Amiechan, Grattis i förväg till din födelsedag! Visst är det trevligt att fylla år, men så "dyrt" det blir i efterhand. Gör inte som jag, utan fira med förnuft! Fast det är lättare sagt än gjort. Lycka till!
Tack Solskatt! Vi får väl se hur klok jag är. :) Jag har gjort chokladpraliner idag - två såna till fikat imorgon är väldigt mycket mindre socker än en rejäl tårta, så lite klok är jag i alla fall. :D
Det fixar du...🌹👍
Lycka till nu allihop. Jag håller en tumme 👍🌹