Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Okej, då är det fredag och sanningens minut......
Denna veckan har varit så bra för mig....och jag har egentligen inte ändrat på något i kosten .
Bara att jag ett par dagar tagit fettkaffe när ätfönstret öppnat....och väntat med riktig mat till middagen. Då har jag blivit såpass mätt att det räckt med nåt litet, innan fönstret stängts. Det brukar bli fettkaffe då oxå.
Vågen stannade på 76,8 kg / - 16,2 kg totalt. Det betyder - 1,3 från förra veckan
(igår var det - 1,4 ....men jag åt vattenmelon igår kväll = många gooo...da sööö..ta kh )
Nu kör jag vidare i det här spåret. Pepp till er andra 🌹👍
Grattis Bella50. Riktigt bra jojbbat! Själv så har vecka 2 gått sisådär. Jag har skött maten och börjat träna lite. Men har småätit en hel del på kvällarna. Och även om jag har ätit LCHF då med så har det satt sina spår. +0,5kg den här veckan och 118kg är nu min vikt. Men jag kommer tillbaka nästa vecka :)
Som ny här kan jag stoltsera första veckan med ett minus på 1,5 kg dagens vikt 93,5 och det efter jag började med 16:8 metoden , verkar vara rätt metod för mig. Nu får jag bara hoppas det fortsätter i samma spår, denna helgen bjudning så genast blir det då lite svårare men det kommer en ny vecka.
så till Bella stort GRATTIS till dig du är suverän har dig som en förebild , du och din energi får mig att hålla i. 👍👍👍🌺🌺🌺
Denna vecka har varit lite bättre minus 3 hg. Måste skärpa mig ännu mer.
Allt är emot mig och framför allt jag själv, vägrar att stiga upp på vågen!
Bab2! Jodå, kliv bara upp på vågen! Risken är annars att du tappar greppet. Våga se sanningen i vitögat. Kanske blir du rent av positivt överrakad, det kan nämligen också hända. Lycka till. Vi är alla i samma båt, tänk på det.
Babs2 pepp till dag bara att komma igen tappa inte sugen.
Det är fredag och jag höll på att glömma rapportera. Kan det bero på att det har gått åt fel håll? +0,5 kg! Det beror säkert på att jag och min man blev bjudna på en "ut i det blå" aktivitet av våra vänner. Det blev först middag (fisk i foliepaket, helt ok) men det serverades vin till. Eftermiddagen fortsatte till Åhus där vi skulle delta i Åhus vineris vinprovning. 2 vita, ett rose och ett rött vin. Det är alltså helt svenska viner från deras egna vinstockar i Åhus som provades. Alla var mycket bra och vi fick lite tilltugg till. På hemvägen stannade vi till på en rastplats och där åkte en korg med ost, kex och vin fram. Vem kan tacka nej till det? Det blev en mycket lyckad födelsepresent för min del i efterskott och för min man i förskott.
Nu blir det nya tag i veckan som kommer och vill passa på att gratulera alla som har gjort det bättre än jag själv.
Ack nej, plusresultat idag! 67,1 kg. Det är bara att ta nya tag och kämpa på.
Baddaren har man födelsedag så är det klart det skall firas man måste leva också det blev ju en fin och minnesvärd födelsedag.
Nya tag nästa vecka. Jag har bjudning idag gästerna kommer strax, så kan tänka jag spränger mitt kcal intag🍷🍷🍷🍴🍴🍴 men....nya tag nästa vecka .
trevlig helg alla. 🙋