Jag tycker vi behöver ventilera detta ämne faktiskt: Melodifestivalen 2012 Sean Banan i andra chansen? Seriöst? Vad i hela fridens namn var det Dead by april sjöng, var det bara jag som inte hörde texten? Var inte Loreens låt lite lik en Brittan-låt från förra året? Och varför ingen manlig programledare bland kvinnorna? Och vad tror ni om nästa helg? Di Leva, kommer han att gå vidare? Timotej också kanske? Andreas Lundstedt kommer väl absolut att göra det, bara han kommer upp på scen. Han behöver bara le så röstas det på honom! Nån schlagerkunnig som har koll på uttalandet "Ingen har vunnit melodifestivalen från direktkvalificering, alla har gått via andra chansen" - stämmer det?
Veteran
5951 inlägg
Haha ja vad ska man säga om mellon. Jag kollade med ett öga. Sean banan förstår jag mig inte på alls, humor i all ära, men skulle ju inte vilja skicka honom vidare till finalen precis. Dead by april var den låt som i mitt tycke var bäst denna omgången, men jag hade hellre sett att han som körde growl (eller vad det kallas) hade sjungt vanligt då han har en bra röst när han gör det. Loreens låt lyssnade jag inte direkt på för det enda jag tänkte när jag såg henne var att hon likande den där flickan från the ring filmen så hon gav mig obehagskänslor hehe. Jag tror en populär artist kommer ta hem det snarare än en tilltalande låt. Jag har inte tyckt någon låt varit riktigt bra sen Salem al Fakir var med för några år sen. Eric Saade gick direkt till finalen förra året och vann sen att tävla för sverige utan att passera andra chansen alltså.
Ah, jag kollade inte förra året så honom har jag nästan ingen koll på alls :-) Dead by april hade säkert gått hem hos mig om den ena, han som growlade, hade sjungit istället (håller med dig om att han hade helt ok röst). Som det blev hörde jag inte vad de sjöng om, och då tappar åtminstone jag intresset. Bananen kommer alla ungar att älska, så risken finns att han får många röster om det inte dyker upp något annat trallvänligt som tilltalar de små. På sätt och vis hoppas jag nästan att Flinck tar hem det, bara för att han är så pretto och "svår". Vore lagom att skicka en semi-deprimerande diva till Azerbadjan :-) Lustigt vilka låtar man kommer ihåg efteråt,: Jag minns bara Sean Banan (irriterande trallvänlig refräng), Flinck (pretto-skådis från Dramaten med skrovlig röst) och en obestämbar eurodiscorefräng med nån jag aldrig hört förut (Loreen). Ingen av dem tyckte jag om, de bara fastnade.
Jag gillade bara Dead by april.. Resten vad mest smärtsamt att titta på. Och jag tycker verkligen att melodifestivalen kan hoppa upp och ta sig nånstans snart.. Blir sämre för varje år, då menar jag inte bara musiken. Utan programledare, deras så kallade paus underhållning.. Nej, helt värdelöst iår.. Så kommande veckor blir det att zappa mellan det och gladiatorerna.. Kanske att man kollar hela finalen sen.. BTW så borde Christer Björkman hoppa upp och ta sig nånstans han med. "Mr melodifestivalen" him self borde hoppa av tåget, han har gjort sitt i det sammanhanget enligt mig. Utan honom kanske de kunde hitta tillbaka till nått bra :P
Efter att ha sett första programmet vet jag bara att jag inte kommer att se ett till!
Det är i stort sett samma skit varje gång, får ingen lust att titta ens.
Fascinerande att alla säger att de inte tittar, ändå kollade 36% av svenska folket på medolifestivalen i helgen ;)
Gick torsten vidare? jag såg bara själva låtarna, själva omrsötningen tycker jag blir så utdragen så då pysslade jag med annat. Det enda intressanta med att skicka vidare Torsten vore att det vore intressant att se intervjuerna, han är en udda person, och inte alltid på något bra sätt tycker jag. Ska bli spännande och se resten av startfältet, Jag tror såhär utan att ha koll på något alls i stort sett, att charolotte pirelli tar hem det, för visst är hon med, eller är jag virrig?
Det är väl så att många pysslar med annat, men får lyssnat ändå pga övriga familjen:)
Thorsten Flinck gick vidare till Andra Chansen. Han är nog bra för tävlingen, den behöver en Bad Boy som kan reta gallfeber på folk och höja pulsen lite. Det behövs nån som sätter lite sprutt på den här ultrakonservativa tråktillställningen så det blir lite liv i grytan. Gina blev ju rikskändis över en natt tack vare Thorstens ostyriga fingrar, och hon vann nationens sympatier på kuppen. Personligen tyckte jag hon var mer än lovligt taskig mot AfroDite när hon skulle jämföra gäddhäng och kläckte ur sig att "så skulle jag också vilja se ut när jag blir gammal". Men åldersmobbing är kanske ok mellan kvinnor, vad vet jag. AfroDite-tjejerna såg iaf inte roade ut och mina sympatier har hon inte. Deltävling 2 i Göteborg den 11 februari De åtta artisterna är: 1. Ulrik Munther – "Soldiers" 2. Top Cats – "Baby Doll" 3. Sonja Aldén – "I din himmel" 4. Andreas Lundstedt – "Aldrig aldrig" 5. Timoteij – "Stormande hav" 6. David Lindgren – "Shout It Out" 7. Mimi Oh – "Det går för långsamt" 8. Thomas Di Leva – "Ge aldrig upp" Deltävling 3 i Leksand den 18 februari 1. Youngblood – "Youngblood" 2. Maria BenHajji – "I mina drömmar" 3. Mattias Andréasson – "Förlåt mig" 4. Love Generation – "Just A Little Bit" 5. Carolina Wallin Pérez – "Sanningen" 6. Andreas Johnson – "Lovelight" 7. Molly Sandén – "Why Am I Crying" 8. Björn Ranelid feat. Sara Li – "Mirakel" Deltävling 4 i Malmö den 25 februari 1. Charlotte Perrelli – "The Girl" 2. OPA! – "Allting blir bra igen" 3. Dynazty – "Land of Broken Dreams" 4. Lotta Engberg och Christer Sjögren – "Don`t Let Me Down" 5. Hanna Lindblad – "Goosebumps" 6. Axel Algmark – "Kyss mig"
Håller med dig om Gina, det var rent ut sagt oförskämt. Hon tålde nog en klatsch i rumpan med den attityden.