Jag tycker vi behöver ventilera detta ämne faktiskt: Melodifestivalen 2012 Sean Banan i andra chansen? Seriöst? Vad i hela fridens namn var det Dead by april sjöng, var det bara jag som inte hörde texten? Var inte Loreens låt lite lik en Brittan-låt från förra året? Och varför ingen manlig programledare bland kvinnorna? Och vad tror ni om nästa helg? Di Leva, kommer han att gå vidare? Timotej också kanske? Andreas Lundstedt kommer väl absolut att göra det, bara han kommer upp på scen. Han behöver bara le så röstas det på honom! Nån schlagerkunnig som har koll på uttalandet "Ingen har vunnit melodifestivalen från direktkvalificering, alla har gått via andra chansen" - stämmer det?
Veteran
5951 inlägg
Proteströster antagligen :-)
Håller helt och hållet med. Just idag är jag stark är en av de starkaste låtare jag vet. Och Thåström får mig att tappa andan och all stress och allt och bara att stanna upp och lyssna. Och ikväll gick Flinck rakt in i hjärtat. Det är inte bara rösterna, det är närvaron coh folk som vart där... Janis var inte så tokig heller. Även om hon alrdig ställde upp i melodifestivalen. Vet nada om Loreen, men jag blev lite förälskad i henne ijväll. Vilken utsyrålning den flickan har!
Ranelid finns inte. *drar skynket över huvudet och vägrar sprida påfykllning på ranelidfenomenet
Jag gillade Ulrik bäst, men hade väl inte kunnat se honom ta hem en vinst för sverige direkt. Om man ska tänka vinstchans så låg väl Danny och Loreen bäst till. Enda jag vill ändra på Lorren är frisyren, jag har tittat för mycket på japansk skräckfilm där småflickor med långt mörkt hår som täcker ansiktet mer eller mindre är populärt och den känslan får jag av Lorrens frisyr.
Det är lite synd om Danny, den evige tvåan.
jaaaa, han borde ha vunnit förraåret, det var hans år men i år så hade det varit fel om inte loreen fick finna hon var överlägsen, det visste man direkt vid 1 deltävlingen
Fast röstade inte svenska folket fram han den andre förra året? det var väl rättvist det med, och han kom ju rätt långt med popular även om jag för mitt liv inte kommer ihåg hans namn. Jag tror helt enkelt inte att Danny sjunger tillräckligt bra (tycker inte jag åtminstone) för att vara stjärnmaterial. Enda plattan jag köpt är Flincks, resten av musiken duger säkert på Ibiza eller ett dansgolv nånstans men jag föredrar musik jag kan sjunga med i med riktig text och helt utan det där förtvivlade ylandet som moderna artister håller sig med (wailandet). Tyckte det var så komiskt att regissören till The Prince of Egpyt skickade iväg Mariah Carey och Whitney Houston till sångskola, för de kunde inte ta en stadig ton (han lär ha sagt "de kan ju inte sjunga rent" men det tror jag är en modern skröna) och sen gick de och gjorde "When you believe" i filmen så man blir alldeles tårögd. Men när den släpptes på platta skulle det förstås ylas och wailas... *suck* Poängen med den utläggningen var iaf att det räcker bevisligen inte med talang och sångröst, även om jag tycker Danny saknar en del i det departementet också. Man måste ha ett arrangemang på låten, ett "stuk" som står ut, som är lite unikt och som fungerar. Hans generic dansgolvspump går säkert hem på discot i sommar, men det vinner ingen schlager.
Jag hörde låtarna igår, har inte sett på tidigare, Nog vann rätt låt, men jag kan för mitt liv inte fatta varför hon ska vara så knepig i uppträdandet sorry Bummlan, man jag gillade inte henns sätt, lite för mycke hokus pokus, Danny har väl en bra låt men inte som vinnarlåt, men där såg man hur illa han tog förlusten, tyckte lite synd om han där,,
Krabbgången över scenen gjorde MC Hammer i "U can`t touch this" (1990 eller så), resten av viftandet skulle jag vilja se halvfulla svenskar göra om på dansgolvet (håller med Gina där). Folktandvården är säkert beredda också.
Danny är en pajas, en liten grinolle. Rätt låt vann och den har faktiskt en god chans att komma riktigt långt i Eurovision. Loreen är nog en mycket märklig människa, sålänge hon gömmer sig bakom luggen går det säkert bra.