Jag tycker vi behöver ventilera detta ämne faktiskt: Melodifestivalen 2012 Sean Banan i andra chansen? Seriöst? Vad i hela fridens namn var det Dead by april sjöng, var det bara jag som inte hörde texten? Var inte Loreens låt lite lik en Brittan-låt från förra året? Och varför ingen manlig programledare bland kvinnorna? Och vad tror ni om nästa helg? Di Leva, kommer han att gå vidare? Timotej också kanske? Andreas Lundstedt kommer väl absolut att göra det, bara han kommer upp på scen. Han behöver bara le så röstas det på honom! Nån schlagerkunnig som har koll på uttalandet "Ingen har vunnit melodifestivalen från direktkvalificering, alla har gått via andra chansen" - stämmer det?
Veteran
5951 inlägg
Ja jag satt och sydde under tiden hehe. Oj massa artister jag inte känner till, det tycker jag är spännande. Jag gillar att höra nya förmågor. Sonja Aldén gillar jag så jag hoppas hon har en bra låt också. Ja badboy är han verkligen, och så jättedålig tycker jag inte han var, inte min stil direkt, men han sjöng bättre än jag trodde, men jag har svårt för hans person. Ja det med gäddhänget och åldern reagerade jag också på, tyckte det var lika nesligt som Torstens klapp på rumpan. Vem är Gina har aldrig sett henne förut. Orkar inte googla hehe
Jag tror på de gamla schlager rävarna, Lotta E, Charlotte P m.fl. Sen att Lundstetd bara behöver le, hahaha vilken krass kommentar! I LOVE syrliga inlägg =)
Gina brukar göra en "parodi" av en muslimsk tjej m stark brytning å sjal över håret, med "uni-brow" över ögonen, hon är nog vassare än hon ser ut! Huvudet på skaft, med fablesse för samhällsfrågor å extensions..? (det sista var ett antagande, sorry Gina om du HAR så svallande eget barr)
Loreen var SJUKT BRA!!! Annars hejar jag på Dynazty, de var ju grymma när de spelade i Globen förra året och så är en av killarna en gammal kollega till mig så det hade varit grymt om de skulle gå vidare och vinna hela Mello :)
Lady G du missade min favorit i deltävling 4: 8. Danny Saucedo – "Amazing
Hoppla, jag körde en cut`n paste från SVT`s festivalsida. Måste ha bommat de två sista raderna!
Ja, titta de två sista låg inte alls snyggt på sidan (under bilden) - så ful design! Här är de två sista i delfinal 4 också :-) 7. Lisa Miskovsky – "Why Start A Fire" 8. Danny Saucedo – "Amazing" http://svt.se/melodifestivalen/artister/oversikt/20120117135613/alla_artister_i_arets_tavling
Oh Danny! Vad än han sjunger, hur än han sjunger - så är han min favorit!
Då får du vänta i, vad blir det...tre veckor? Fast den som väntar på nått gott... ;)
Så, nån som ska titta? Dukar ni upp något speciellt framför schalgern, eller hur gör ni? Om jag ska titta, jag har inte bestämt mig än, så räcker det nog med en kopp te och en smörgås för min del. Godisråtta är jag inte, men väl ost-fanatiker :-)