icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Åsiktsmaskinen: Melodifestivalen 2012

Veteran
5951 inlägg
6 februari 2012 15:33

Jag tycker vi behöver ventilera detta ämne faktiskt: Melodifestivalen 2012 Sean Banan i andra chansen? Seriöst? Vad i hela fridens namn var det Dead by april sjöng, var det bara jag som inte hörde texten? Var inte Loreens låt lite lik en Brittan-låt från förra året? Och varför ingen manlig programledare bland kvinnorna? Och vad tror ni om nästa helg? Di Leva, kommer han att gå vidare? Timotej också kanske? Andreas Lundstedt kommer väl absolut att göra det, bara han kommer upp på scen. Han behöver bara le så röstas det på honom! Nån schlagerkunnig som har koll på uttalandet "Ingen har vunnit melodifestivalen från direktkvalificering, alla har gått via andra chansen" - stämmer det?

• Veteran
    5951 inlägg
    3 mars 2012 21:44

Ah, det visste jag inte. Ingen av dem lär väl ha en chans i finalen, men det var roligt att de gick vidare :-)

• Veteran
    1230 inlägg
    3 mars 2012 21:47

Gick på tv´n på den tiden man bodde hemma så den spelade man in Pappa var gammal raggare på 70-talet så intreset kom från han

• Veteran
    5951 inlägg
    3 mars 2012 21:49

Får mig att tänka på The Boppers och dem, bra musik med melodi och text som man kunde sjunga med i. Inte bara en massa stammande O-ah-ah-ah eller Wo-oa-oa-oa även om det emellanåt förekomm ett och annat ba-ba-ba-ba eller däng-däng-däng :-)

• Veteran
    1230 inlägg
    3 mars 2012 21:52

Jo visst mkt sån musik hemma hos oss Är uppväxt med Eurythmics, 70-tals musik och 50-60-tals musik

• Veteran
    5951 inlägg
    3 mars 2012 22:00

Samma musik som jag då :-) Det mesta efter 1979 som inte är Metallica lyssnar jag bara nån enstaka gång på, mina favoriter finns i -70-talet och äldre.

• Veteran
    1230 inlägg
    3 mars 2012 22:02

Metalica och Nirvana från syrran 80-tal är total favorit

• Veteran
    1230 inlägg
    3 mars 2012 23:01

Jag gillar inte Gina

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    3 mars 2012 23:28

Jag gillade inte någon av låtarna som tävlade i dag, men av dem som var med tycker jag nog rätt låtar gick till finalen, jag fascineras lite av Torsten, har nog aldrig sett en person som kan gå från att se mer eller mindre skräckinjagande ut och som jag förmodligen skulle känna obehag av att träffa i en mörk gränd och så fort han ler lite så får han så genomsnälla ögon så jag bara vill krama honom.

• Mycket engagerad
    312 inlägg
    3 mars 2012 23:52

Svenska folket bevisade sin totala brist på smak när arvingarna och gnälloise vann... Sen dess har det här spektaklet blivit ett dåligt skämt.

• Veteran
    5951 inlägg
    4 mars 2012 00:00

Gillar Thorstens barfotastil, så rätt :-) Loreens låt känns som vilken dansgolvslåt som helst som jag hört de senaste åren, den vinner inte ESC. Å andra sidan ska vi väl inte skrämma vettet ur Europa med Thorsten, eller få dem att skratta ihjäl sig med Ranelid heller. De andra bidragen kommer jag inte ihåg direkt, Danny har många fans som kommer att rösta men låten har jag glömt. Vinner han åker vi nog ut till 2013. Har för mig att Dead By April var ett jäkla skrammel och bröl, men själva låten har jag glömt. Här är de 10 finallåtarna: 1. Loreen – ”Euphoria” 2. Dead by April – ”Mystery” 3. Ulrik Munther – ”Soldiers” 4. David Lindgren – ”Shout it out” 5. Molly Sandén – ”Why am I crying” 6. Björn Ranelid feat. Sara Li – ”Mirakel” 7. Lisa Miskovsky – ”Why start a fire” 8. Danny Saucedo – ”Amazing” 9. Top Cats – ”Baby doll” 10. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern – ”Jag reser mig igen”