Jag tycker vi behöver ventilera detta ämne faktiskt: Melodifestivalen 2012 Sean Banan i andra chansen? Seriöst? Vad i hela fridens namn var det Dead by april sjöng, var det bara jag som inte hörde texten? Var inte Loreens låt lite lik en Brittan-låt från förra året? Och varför ingen manlig programledare bland kvinnorna? Och vad tror ni om nästa helg? Di Leva, kommer han att gå vidare? Timotej också kanske? Andreas Lundstedt kommer väl absolut att göra det, bara han kommer upp på scen. Han behöver bara le så röstas det på honom! Nån schlagerkunnig som har koll på uttalandet "Ingen har vunnit melodifestivalen från direktkvalificering, alla har gått via andra chansen" - stämmer det?
Veteran
5951 inlägg
Jag valde lätt Bananen före Flinck men men får ju se Flinck i alla fall :/
Den enda låten som fastnat i min skalle är Loreens, så den är min favorit såklart. Tror det beror på hennes utstrålning mer än själva låten, så heja Loreen!
Loreens nummer är extremt snyggt! Låten är väl sisådär, men tillsammans med framförandet tycker jag det blir magiskt! Hade oxå hellre sett bananen än Flinck! Hellre en pajjas än en tragisk människa som tar sig själv på för stort allvar! (för att inte tala om Ranelid, hur FN kunde folk rösta honom vidare???)
Tyskland skickar en giftig powerballad som kommer att komma högt, den kan t om vinna. "Standing still" är bra, redan vid första lyssningen. Bulgarien skickar en Loreenliknande-låt, komplett med flashig scenshow fast bulgariskan är snyggare. Turkiets bidrag är... intressant. Kan man väl säga :-) Många knepiga instrument och en melodi som inte riktigt känns som vardagsmat. Lettland skickar en parodi, det bara måste vara det. Det är ingen vidare scenshow, hon kan knappt sjunga rent och melodin är glömbar. Malta skickar en dansgolvs-umpa-umpa-låt. Skickar vi Danny eller Loreen kommer vårt bidrag att drunka i generic dansgolvspump. Norge skickar också en dansgolvs-umpa-umpa-låt. Deras bidrag har en betydligt mer energisk scenshow än stackars Danny. Tjuvlyssna själva, man får leta lite men det finns en del klipp: http://www.eurovision.tv/page/baku-2012
Tyska bidraget, Roman Lob "Standing Still": http://www.eurovision.tv/page/multimedia/videos?id=47843
Vann rätt låt? Jag gissar att vi kommer på plats 5-9, dvs ganska högt men inte högre än han den andre (han med Popular). Men jag tror Tyskland tar hem det i år.
jaaaaaaa Loreen var ju bäst. Men Lisa borde ha kommit högre upp....
Här hemma tyckte vi att nog rätt åt vann, med tanke på syftet. Annars tyckte vi att Torsten Flinck var den som bäst behövde semestern... Och Loreen hade en koreografi som gjorde mig kär!
Thorsten kan vara stolt, han gjorde det bästa framträdandet ikväll. Har nog aldrig hört den låten framföras med sån innerlig känsla, jag led lite med honom för låten är faktiskt bra. Fast den är i fel forum. Jag gillar iofs Kenta och Thåström också, så jag kanske har en svag plats i hjärtat för skrovliga mansröster :-) Loreen är charmigast i intervjuerna tycker jag. På scen verkar hon så avlägsen på något vis. Men i intervjuerna är hon rena rama charmtrollet, verkar ursympatisk om än inte så mediavan :-)
Kan för mitt liv inte förstå hur Ranelid kunde få en endaste röst...