icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Åsiktsmaskinen: Melodifestivalen 2012

Veteran
5951 inlägg
6 februari 2012 15:33

Jag tycker vi behöver ventilera detta ämne faktiskt: Melodifestivalen 2012 Sean Banan i andra chansen? Seriöst? Vad i hela fridens namn var det Dead by april sjöng, var det bara jag som inte hörde texten? Var inte Loreens låt lite lik en Brittan-låt från förra året? Och varför ingen manlig programledare bland kvinnorna? Och vad tror ni om nästa helg? Di Leva, kommer han att gå vidare? Timotej också kanske? Andreas Lundstedt kommer väl absolut att göra det, bara han kommer upp på scen. Han behöver bara le så röstas det på honom! Nån schlagerkunnig som har koll på uttalandet "Ingen har vunnit melodifestivalen från direktkvalificering, alla har gått via andra chansen" - stämmer det?

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    11 februari 2012 15:31

Ikväll är jag på fest men jag är 99% säker på att mellon kommer tittas på där, kommer säkert bjudas på diverse saker pga festen, men hade jag suttit hemma och tittat hade jag nog inte ätit något under tiden, jag är inte så mycket för att äta framför tvn.

• Veteran
    5951 inlägg
    11 februari 2012 15:46

Vid väl valda tillfällen kan jag tycka det är mysigt att krypa upp under en filt och titta på TV och äta något, för det mesta ost, men som med alla andra lyxiga saker ska man spara det till speciella tillfällen tycker jag. Fast jag vet inte om det är speciellt ikväll, jag vet inte ens om jag tycker startfältet är intressant nog för att sätta på TV:n.

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    11 februari 2012 15:49

Jag brukar dricka te bara, väldigt sällan jag äter när jag tittar på tv, jag är kanske så pass uppslukad av det jag tittar på eller något haha. Det var en del okända förmågor för mig i kväll, det tycker jag är kul, har man tur hittar man någon bra att lyssna in sig på lite mer. Jag gillar sonja aldén och Di Leva, så ska bli spännande och se vad de två ska bjuda på för något.

• Veteran
    5951 inlägg
    12 februari 2012 10:31

Jag är djupt besviken på den andra delfinalen. Idag, så här i efterhand kommer jag inte ihåg en enda låt. Inte ens en snutt.

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    12 februari 2012 12:54

Haha så olika man kan tycka jag tyckte flera av låtarna var riktigt bra. Och Ulriks låt har jag haft på skallen sen i går. Han var bäst tycker jag och rätt låtar gick vidare till finalen. Jag blev väldigt imponerad av Ulrik, ny förmåga för mig, har aldrig hört honom innan, men jag gillade hans röst och eftersom jag har en svaghet för just gitarrspelande killar så gillade jag hans musik väldigt mycket. Även den andra killen som gick vidare till finalen tyckte jag var bra, även han okänd för min del. Jag gillar Sonja Aldén, men hennes låt igår var sådär, däremot hade hon väldigt snygg klänning hehe, vill ha :)

• Veteran
    5951 inlägg
    12 februari 2012 13:00

Smaken är som baken :-) Klänningen var grann, den kommer jag ihåg! Ja, den skulle inte sitta illa ;)

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    12 februari 2012 13:10

Sant sant, och tur är det, tror musikindustrin hade blivit lite tråkig om alla gjort samma musik för att alla gillat likadan musik:P Ja den hade gärna fått flytta hem till mig, funderar starkt på att sy mig något liknande hehe, Frågan är bara när jag skulle få användning för en sådan kreation.

• Veteran
    5951 inlägg
    12 februari 2012 13:13

Det hade ju inte blivit så mycket innovativa nyheter direkt, om alla hade gillat samma sak :-) Det är inte ofta man behöver en klänning av den typen och tänk vad smutsig den blir av att släpa i backen!

• Veteran
    5951 inlägg
    3 mars 2012 19:59

Om Sean Banan går vidare blir jag deprimerad, då har svenska folket verkligen bevisat sin kassa musiksmak.

• Veteran
    1230 inlägg
    3 mars 2012 20:52

Skulle inte förvåna om den gick vidare, många ungar skulle be föräldarna rösta men totalt idioti