icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Loser "Nu är vi igång"!

Veteran
6814 inlägg
4 september 2011 17:48

Nu är vi igång med Biggest Loser Tävlingen! Lämna in er vikt på måndagar! Nya utmaningar varje vecka! https://sites.google.com/site/biggestloserhoesten/home: Till Hemsidan!

• Veteran
    2753 inlägg
    29 november 2011 10:04

samma som förra veckan 99 =(

• Mycket engagerad
    135 inlägg
    29 november 2011 11:27

Jag vill skicka in ett mat-bidrag i LCHFanda på direkten! En jättegod variant på omelett som många kanske brukar ha på julbordet - ni vet en sån med vit krämig sås på toppen? Jag har en smarrig variant här, men som bara tar 2 min att göra :) * sätt en stekpanna på spisen, fräs ner lite smör * knäck i 2st ägg * häll över 1-2dl riven ost * häll över 1 msk (eller mer efter behag) färdighackad fryst dill/skinka/sparris eller annat man gillar! * När botten släpper lite ifrån pannan så vänder vi på alltihopa och låter osten smälta några sekunder * servera! Det blir riktigt krämigt och gott - men helt utan mjöl och onödigheter :) JÄTTEbra alternativ! Smaklig måltid kompisar ;)

• Mycket engagerad
    313 inlägg
    29 november 2011 11:47

Tack. Jag ska göra en mapp och kalla för bantingsjul:-))), och där ska jag lägga in alla förslag och maträtter. Jag börjar själv med Atkins idag.

• På gång
    17 inlägg
    29 november 2011 18:55

....97,2 vägde jag igår! :(

• Engagerad
    72 inlägg
    29 november 2011 19:32

God efterrätt som påminner lite om Ris ala Malta (tycker jag) får man om man blandar keso, turkisk yoghurt, skivad appelsin och pudrar lite kanel på toppen. Det är godast om man använder 10% yoghurt, men det är gott även med den som är 2,5%. Viktigt bara att väga ingridienserna innan så att man håller koll på kcal, det är rätt så mättande så det räcker med ca 100g yoghurt, 70g keso och en halv appelsin.

• Engagerad
    93 inlägg
    29 november 2011 22:30

Hej, Jag undrar om det finns någon möjlighet att hoppa in? Oerhört motiverad och vill gärna ha en lagkompis - följt biggest looser i alla år samt gått hos viktcoach (gick då ner över 10 kg) och vet betydelsen av stöd. Såg att vissas lagkompisar försvunnit, jag hoppar gärna in istället! /Noijel

• På gång
    34 inlägg
    30 november 2011 07:30

Lika sen som alltid...vikt 104 kg, står stillllll.....

• Veteran
    2268 inlägg
    30 november 2011 13:06

missade rapporteringen pga resor. sorry! ny vikt: 74,3kg

• Veteran
    2268 inlägg
    30 november 2011 13:14

känner mig utmanad av vår utmaning om maträtter, här tema julmys: förslag till de som inte äter lchf: mandariner! definitiv jul-mys-känsla för mig! och som dricka yogite... med honung eller valfritt annan sötning. Allt från lättmjölk till grädde i, beroende på vilken filosofi ni följer... 100kg, kom gärna med kompletterande förslag!

• Engagerad
    72 inlägg
    30 november 2011 19:39

Havet Jag kommer vara utomlands 20 December-11 Januari, så det är några veckor som jag inte kommer kunna lämna in vikt på tyvärr!