Veteran
6814 inlägg
Nu är vi igång med Biggest Loser Tävlingen! Lämna in er vikt på måndagar! Nya utmaningar varje vecka! https://sites.google.com/site/biggestloserhoesten/home: Till Hemsidan!
63,9 kg för mig till kommande vecka ;)
Mezcal88 jag har en idé för nästa veckas utmaning, jag var inte speciellt närvarande förra gången vi hamnade under gula linjen, så jag tycker att det är upp till mig att vara mer aktiv denna gången...
Mitt förslag på veckans utmaning är att vi alla ska hitta insperationen igen, vissa kanske inte har tappat den, men det har gått rätt så lång tid sen vi började vår gemensamma viktnedgång. Snart är det ju även jul och nyår som traditionellt ställer till det för många av oss. Därför är veckans utmaning att alla ska ta en bild på sig själva (hellst i bara underkläder så att ni kan se er), och skiva fem saker som ni gillar när de tittar på bilden. Sen får ni skriva ytterliagare fem possitiva saker om er själva, men dessa ska handla mer om erat innre och inte om erat utseende. Denna bilden behöver ni inte dela med er av här, den är för eran egen skull. Spara den med de tio possitiva grejerna skrivna på. Efter detta ska ni hitta en målbild, detta kan vara en gammal bild på er själva eller på någon annan. Ni har kanske någon bild innan vikten började stiga, eller så är kanske målet att se ut som vinnaren i Biggest Loser något år. Hitta en bild som representerar vart ni vill. När ni hittat er målbild så gämför den med bilden på er idag, och fråga er själva vad behöver jag göra för att nå hit? Ni ska hitta minst fem konkreta lösningar för att nå ert mål. Alltså inte "gå ner 10kg" utan hur ni skall gå ner dessa kg, t.ex. "Inte äta fler kcal/dag är 1700" "Träna biceps+triceps" osv. De tio possitiva egenskaperna som du har, din målbild och de fem lösningarna skall sen delas med här på BL forumet. Sen i Jul när du funderar på att ta en extra portion ris ala malta, tänk då på bilden av dig nu och din målbild, så kanske du har lättare att avstå. =) Spara sen dessa två bilder, så att när BL-utmaningen är slut så kan du ta en ny bild för att gämföra och se om du har kommit närmare ditt mål.
Vad tror du om utmaningen Mezcal88? Tycker du att den är ok?
Hej! Tack havet! Nu är jag med vikt 82,4 kg! Hojta när jag har en viktkompis :)
Vecka 49 utmaning Lag Gul: Mitt förslag på veckans utmaning är att vi alla ska hitta insperationen igen, vissa kanske inte har tappat den, men det har gått rätt så lång tid sen vi började vår gemensamma viktnedgång. Snart är det ju även jul och nyår som traditionellt ställer till det för många av oss. Därför är veckans utmaning att alla ska ta en bild på sig själva (hellst i bara underkläder så att ni kan se er), och skiva fem saker som ni gillar när de tittar på bilden. Sen får ni skriva ytterliagare fem possitiva saker om er själva, men dessa ska handla mer om erat innre och inte om erat utseende. Denna bilden behöver ni inte dela med er av här, den är för eran egen skull. Spara den med de tio possitiva grejerna skrivna på. Efter detta ska ni hitta en målbild, detta kan vara en gammal bild på er själva eller på någon annan. Ni har kanske någon bild innan vikten började stiga, eller så är kanske målet att se ut som vinnaren i Biggest Loser något år. Hitta en bild som representerar vart ni vill. När ni hittat er målbild så gämför den med bilden på er idag, och fråga er själva vad behöver jag göra för att nå hit? Ni ska hitta minst fem konkreta lösningar för att nå ert mål. Alltså inte "gå ner 10kg" utan hur ni skall gå ner dessa kg, t.ex. "Inte äta fler kcal/dag är 1700" "Träna biceps+triceps" osv. De tio possitiva egenskaperna som du har, din målbild och de fem lösningarna skall sen delas med här på BL forumet. Sen i Jul när du funderar på att ta en extra portion ris ala malta, tänk då på bilden av dig nu och din målbild, så kanske du har lättare att avstå. =) Spara sen dessa två bilder, så att när BL-utmaningen är slut så kan du ta en ny bild för att gämföra och se om du har kommit närmare ditt mål.
Det är kanske dags för mig att avvika snart. Jag har mindre än ett kilo kvar och sen vill jag inte gå ner mera. Så fruragge behöver nog en ny lagkamrat...
Lycka till på vågen i morgon! Noijel du är i lag mörkgrön! Just nu har du ingen lagkamrat men det dyker säkert upp någon snart. Lag Mörkgrön Noijel
71,9kg
Fortfarande inte frisk:( Den här hostan vill inte ge med sig. Men ska försöka träna lite ändå. Vågen visade -0.2 kg, dvs 67.5 kg väger jag nu.