Veteran
6814 inlägg
Nu är vi igång med Biggest Loser Tävlingen! Lämna in er vikt på måndagar! Nya utmaningar varje vecka! https://sites.google.com/site/biggestloserhoesten/home: Till Hemsidan!
Hej lchf 11 veckan har gått jättedåligt och i helgen var jag iväg på hotellweekend så det gjorde inte vikten bättre tyvärr. Men nu jäklar ska jag skärpa mig (vet tyvärr att jag hört det förut) men jag måste idag vägde jag tyvärr 101 kg och det är inte vad jag vill väga. Nu ska jag hoppa på den gröna kuren tänkte jag och hoppas det hjälper för både mitt sötsug och min vikt. idag fyller min man 40 så det kommer väl bli en bit tårta och ev ett glas vin men från i morgon ska jag kämpa på igen.
Går tungt men lite ner, 73,9 blir dagens vikt.
Dagens vikt visade 59,0 kg. Jag har ju inte tänkt äta något annorlunda under julen, bara använda mitt sunda förnuft. så några recept på någon speciell mat har jag alltså inte. Jag mår annars bättre och bättre, har fått tillbaka så pass mycket ork att jag kan stå och laga mat igen, så nu slipper jag dåligt samvete över att Juni får laga så mycket mat. Hon tycker förvisso om att laga mat, men hon är bara 10 år så mitt samvete mår sådär över hur mycket hon fått fixa med mat. Har haft lite energitjuvar den gångna veckan, personer i min närhet som tyckt och tänkt massor och tagit energi från mej som jag behöver till annat än att argumentera med dem.
93.1 förlåt kära lagkamrat två julbord och en weekend resa satte sina tydliga spår
Oförändrad vikt denna veckan. Kalas både fredag, lördag och söndag, var kanske inte det ultimata för viktnedgången. Hur gör ni andra när ni är bortbjudna på middagar? Jag känner att det inte är så trevligt mot den som slavat i köket i flera timmar att inte äta det som bjuds, nu pratar jag alltså om själva huvudmiddagen, inte ev efterrätter osv, det har jag inga problem att tacka nej till. Första delen av utmaningen klarade jag, men jag firar inte jul längre, har inte gjort det på 5 år och äter inget speciellt under decembermånad, den är som övriga månaderna på året matmässigt.
Alerta lycka till pa din vidare vandring. ny vikt for mig 88.8, suck gick upp lite av det jag har gått ner. Kan det vara glöggen? Och så har jag provat pepparkakor...Usch och nästa vecka blir det saffransbullar. Alltså detta är en trist period. Och så sitter jag mest inne och häckar, mörkt o kallt ute på kvällarna.
Står kvar i vikt, men känner mig mkt mer peppad igen. Är det några som vill haka på 2 månaders avvänjning i vår? Bort med alkohol, sötningsmedel (lightläsk o allt vad det innebär), godis, kakor m.m.? Eller att man får enbart ha en dag per vecka eller varannan vecka med dessa produkter, det gör du själv som du vill bara om man minskar på det kraftigt :)
alltså 2 januari börjas det
123,8 kg
Liinsan låter som en intressant idé, men jag får fundera lite på det... Kommer inte hem ifrån Thailand förens 11 Januari, så innan dess blir det inte. Men kanske efter det... Kaffe borde stå på listan över grejer att undvika också...