icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

BIGGEST LOSER NYSTART 2011!

Veteran
6814 inlägg
29 januari 2011 15:41

Nytt År Nya Tag! Nu kör Biggest Loser igång igen, Välkommen med! Vi rapporterar in vikten på måndagar! http://www.biggestlosernystart2011.n.nu/ Hemsidan och resultat:

• Veteran
    5155 inlägg
    10 april 2011 09:41

Utmaning?? Så långt har inte jag tänkt. Minst en halvtimmes promenad varje dag utan att ta hänsyn till vädret eller arbetstider. Sjukdom är förlåtet :)

• Veteran
    6814 inlägg
    10 april 2011 09:45

Thyndra. Helt okej utmaning. Det är inte lätt att komma ihåg allt du är ny och din lagkamrat är ju inte så aktiv. Då lägger jag in den som vecka 10 utmaning. om du skulle komma på nått mer så skriv ner så ändrar jag.

• Veteran
    5155 inlägg
    10 april 2011 09:46

Havet, du ska ha tusen Tack för det arbete som du lägger ner. Jättekul!

• Veteran
    6814 inlägg
    10 april 2011 09:46

Utmaning Vecka 10! Turkos Laget: Minst en halvtimmes promenad varje dag utan att ta hänsyn till vädret eller arbetstider. Sjukdom är förlåtet :) Lägger in denna på hemsidan!

• Veteran
    6814 inlägg
    10 april 2011 09:47

Tack Thyndra!

• Veteran
    6814 inlägg
    10 april 2011 09:54

Denna veckas utmaning har blivit dåligt med! Rensat ut garderoben gjorde jag i fjol så där finns inga stora kläder kvar. Så i stället för garaget så krattar jag gräsmattan massa barr o tallkottar och lite löv. Städa ur kylskåpet gör jag tvärtom:) ställer in tårtor i stället som inte är så nyttiga men underbart goda. Lycka till i morgon allihopa! Nu skall jag gå ut och kratta löv innan jag skall lägga i hop tårtorna.

• Veteran
    5155 inlägg
    10 april 2011 10:01

Jag har rensat ut en del, men jag hade börjat med det redan veckan innan så det var en del gjort redan och så är det ju ändå en del kvar........

• Veteran
    2754 inlägg
    10 april 2011 10:05

hej havet hur har veckan gått för dig ? Jag tror att det har gått rätt bra för min del hoppas på 1 kg minus det vore skönt. Hade ett litet problem i mitten av veckan då jag fick akut kolhydratsug och gav mig lite men dagen efter bestämde jag mig att det fick vara nog med sånt,gjorde i ordning äggmjölk och drack av till mellanmål men min mage fixar inte det tydligen blev svimfärdig och snurrig och fick akut magvärk. har du några bra tip på helst 0 kolhydrat ell max 1 grs mellanmål förutom brieost vad brukar du äta under en dag ? Det här med att du ställer i tårtor i kylen hmmm de kan ju gärna stå där på ett villkor då i sådana fall ATT DU INTE ÄTER AV DEM LOVA MIG DET pepp till dig havet nu jäklar ska vi ner i bikinin eller vad säger du kram från lena

• Veteran
    6814 inlägg
    10 april 2011 10:34

Lena. Vet inte om jag vill svara dig;) Denna vecka har det vare fullrulle på jobbet, folk sjuka så det är bara att jobba kvar när man skulle gått av dygnet. så det har blivit dåligt med lchf kost denna vecka. som vågen visade idag så blir det ett plus i morgon:(. Skall köra med proteindrinkar till lunch och middag idag. Har laddat ner boken matrevolution till telefonen den skall jag lyssna på. Hade med mig skaldemans bok till jobbet och läste gi noll. skall försöka köra på så lite kolhydrater som möjligt. Måste ta mig i kragen nu det går inte att ena veckan minus och andra veckan plus. Vi skall ju ner under 90 strecket. Frukost:Ägg och bacon Mellanmål jobbet knäcke macka Lunch har blivit mycke fisk denna vecka. Middag har det blivit risgrynsgröt denna vecka. Mellan mål denna vecka sötmandel och russin och fruktsallad. så det är helt fel tänk: Lova dig det är svårt;) Dom är ju så goda, dom blir godare ju längre dom står. Det vart dåligt med tips om mat förslag men återkommer med detta när jag kommer på något bra.

• Veteran
    2754 inlägg
    10 april 2011 17:59

hej Christina ! Det här med att det är minus ena veckan och plus den andra håller jag med om det är jättejobbigt och tråkigt, känns så bortkastat. jag vet bara för min egen del som är socker /och kolhydratsberoende har en sida att välja om jag ska kunna klara av det här. i veckan fick jag ett bakslag och började käka cornflakes fast jag inte ska äta det och så var det igång igen. dagen efter satt jag mig och funderade vad jag vill , vill jag bli en en som väger över 100 kg eller vill jag det inte jag väljer det senare alternativet INTE då förstås, för mig är planering av maten A och o för att jag ska fungera och lchf är det enda alternativet nu. några kakor eller sockriga saker har jag inte ätit på snart 3 månader och nu har jag satt stopp för massa triggande kolhydrater också nu jäklar ska jag klara det här. Förstår att det är jobbigt men försök att tänka efter vad du vill för att få kraften tillbaka. stor kram från Lena Ps! Tårtor är ju inte ens gott det är ju bara första tuggan sen vet man ju hur det smakar försök att låta dem vara.