Veteran
6816 inlägg
Nu drar vi igång Biggest Loser Tävling 2012! Vi tävlar i lag, antal personer i varje lag varierar! Varje vecka nya utmaningar! Lämna in vikten senast på onsdag här i tråden! Hjärtligt Välkomna till Biggest Loser 2012! https://sites.google.com/site/biggestlosertaevling2012/: Till Hemsidan! Där står allt, resultat mm.
hur tusan lyckas man med 4+ på en vecka???? :( vätska?
Hm, Havet, det är en svår fråga! Mne det låter vettigt att du när de som missat en eller flera veckor rapporterar in sin viktminskning delar den förlusten med antal veckor de har missat, så att det blir som att de har varit med alla veckor - deras viktnedgång blir alltså fördelad över två eller flera veckor. Tex om jag hade rapporterat in efter två veckas frånvaro och gått ner tre kg delar du den nedgången på tre och så "gäller" bara ett kg den veckan. (Fastän den "riktiga" vikten står på hemsidan.) Kunde du alls förstå vad jag menade? Jag tycker själv att det blev klyddigt..
Lavali: förstår vad du menar om man enbart utgår ifrån minskad kcal intag men för mig innebär bantning förändrad livsstil exempelvis öka motionen i vardagen och på så sätt bränner man fett, hänger dock inte med i ditt resonemang om vilken energi som förbrukas vid minskat kcal intag/ träning- promenader. om jag minskar på kcal så menar du att man tar energi från fettdrpåerna i kroppen men om man äter som vanligt och går ner i vikt så förbrukar man en annan energi? Lägger ner diskussion nu, sätter på på spåret och njuter av en fredagskväll tillsammans med min man. Lycka till i helgen alla !!!
Veckans vikt 119,1kg, YEEESSSS -2,9kg :o)
Grattis Nysommar!
Tack :o)
Veckans vikt är 86,2 kg
Har inte läst så mycket denna vecka så det var lite att läsa i kapp. Minns inte vilka som diskuterat amning och viktminskning men jag helammar också och amningen kräver ju lite extra men det som kan oroa mig lite är att det sägs att man frigör de gifter man har i kroppen när man går ner i vikt och att dessa då går över i mjölken till bebisen.... Därför försöker jag att motionera och äta bra samt vara nog med det jag äter. Jag äter alltså min kvälls macka o.s.v MEN jag skippar det söta typ onödiga saker. Kvälls mackan ska bort när jag slutar amma då ska jag bli mer hård... Så kör hårt allihopa!
En riktig jävla skitdag. Började briljant med nyttigt käk och träning. Och sen blev jag attackhungrig och deppig igen och satte i mig det onyttiga som fanns kvar i köket (våfflor) - SOM JAG INTE ENS GILLAR!!!!!!!!!!!!! Men nu finns inget onyttigt kvar hemma. Men känner jag mig rätt spelar det ingen roll. Bestämde mig för att börja röka igen efter en månad uppehåll, det kanske tar bort attackhungern - men är inte så bra för kondisen som börjar komma tillbaka. You win some you loose some.
Veckans vikt 66,3 kg