Veteran
6816 inlägg
Nu drar vi igång Biggest Loser Tävling 2012! Vi tävlar i lag, antal personer i varje lag varierar! Varje vecka nya utmaningar! Lämna in vikten senast på onsdag här i tråden! Hjärtligt Välkomna till Biggest Loser 2012! https://sites.google.com/site/biggestlosertaevling2012/: Till Hemsidan! Där står allt, resultat mm.
Du gör ett toppen jobb Havet!!!!
Jag håller med alla ovanstående om att Havet gör ett kanonjobb främst med tanke på hur många det verkar vara som anmäler sig att de vill vara med och sedan inte ger ett knyst mer ifrån sig. Varför gör man så? Det känns så j*vla onödigt (på ren svenska) att kliva in i en forumstråd och tro att man är engagerad fast man egentligen inte är det. Detta bygger väl ändå att få stöd, peppning, laganda och att ha lite roligt samtidigt som det åtminstone för mig är en tävling främst för mig själv men också för laget!
Isafors jag plockar bort coockie40.
Okey Havet! Tack, det var inte meningen att vara otacksam ifrån min sida. Jag förstår att du gör ett jättejobb med detta. :)
Hej Alla! Tänk ändå att vi tillsammans gått ner över 80 kg på en vecka, helt otroligt. Själv har jag tappat glöden lite denna vecka men det kan beror på sömnbrist pga av dygnet runt ammning..... ! Här på matdagboken lägger de till 500 kcal för att man helammar och själv har jag lagt till minus på 800 kcal men det blir ju bara 300 kcal minus. är det någon som vet hur man ska räkna när man helammar, så att inte matdagboken har lagt på för mycket kcal för amningen? Kämpa på!
Kännde mig lite urspår i måndags vid invägningen då jag bara gått ner 0,1 men jag har skött mig hela veckan fast det har varit lite struligt när vårt kylskåp gick sönder och vi får hem ett idag som tur är. det vore ju ganska enkelt att åkt och köpt snabbmat tex pizza eller nåt annat skräp. men jag håller rätt kurs nu för nu jä-lar ska det bli ändring på matvanorna och träningen . pepp till alla och ha en toppen helg /Lena
mickiw84, hu ska inte dra ner på kcal-intaget när du ammar. Det kan vara skadligt för barnet - vänta tills du har slutat med det. Annars finns det risk för att det inte får i sig nog med näring. Det är därför matdagboken har lagt till 500 kcal. Kroppen behöver helt enkelt det! Tack så mycket Havet!
mickiw84 Nej du skall faktiskt inte banta aktivt under amning. Det är skadligt på två sätt. Dels behöver ni som sagt extra kalorier tillsammans för att må bra. Men det viktigaste skälet till att låta bli är att du som vuxen hunnit samla på dig en hel del miljögifter i kroppen och dessa finns lagrade i ditt fett. När du då bantar så frigörs dessa gifter och barnet utsätts för dem. Så det är helt klart mycket olämpligt! Men när du ammar så har du faktiskt en helt naturlig viktnedgång TROTS att man äter lite extra. Vissa går ner mycket och andra lite det är olika. Vänta med bantningen tills efter barnet börjat äta mat vid 6 månader istället. Läs mer om detta på tex www.1177.se eller googla det. /Lotta
Jag har varit på gymet för första gången på många år! Känner mig nöjd och peppad över det!
Maten i veckan har gått bra, igår åt jag en macka och en apelsin för mycket men inte mycket att göra åt. Var även och tränade för första gången på ett tag igår så kroppen kanske behövde lite extra energi helt enkelt. Men upptäckte hur otränad jag har blivit sen början av hösten så nu gäller det att ta tag i träningen igen :) Om jag bara fattar att det faktiskt är roligt när man väl tagit sig dit kanske det ska gå också! Nu gäller det att ta sig igenom helgen. Jag jobbar så hoppas jag kan låta bli allt gott som brukar finnas där. Pepp till alla!