icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

BIGGEST LOSER Tävling 2012!

Veteran
6816 inlägg
28 december 2011 19:26

Nu drar vi igång Biggest Loser Tävling 2012! Vi tävlar i lag, antal personer i varje lag varierar! Varje vecka nya utmaningar! Lämna in vikten senast på onsdag här i tråden! Hjärtligt Välkomna till Biggest Loser 2012! https://sites.google.com/site/biggestlosertaevling2012/: Till Hemsidan! Där står allt, resultat mm.

• Mycket engagerad
    106 inlägg
    20 januari 2012 13:13

Oj, Grattis alla till viknedgången och bra kämpat!! Nu är det bara att hoppas att det håller i sig i lika bra siffror tills nästa vecka! **PEPPKRAMAR TILL ALLA**

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    20 januari 2012 15:41

För det första så varför har matdagboken med helamning som ett alternativ om det nu är så skadligt? Är det meningen att man skall dras med alla extra gravidkilon till barnets har slutat amma. Det är ju inte så att jag har tänkt att rasa i vikt heller. Tack isafors för ett bra råd och tips. Tack McL8 för att du tryckte ner mig ännu mer i skorna och fått mig att till på köpet känna mig som en olämlig! mamma. Överrallt på google kan man läsa om finessexperter som skriver om hur man redan 3 månader efter förlossning kan komma iform och trimma sin kondition men det står ingenstans att man under denna period inte bör amma. kan förstå vad du menar med att gifter finns i kroppen men jag tycker tonen i ditt inlägg var väldigt hård när jag vänder mig hit för tips och råd. Ha en trevlig helg alla!

• På gång
    22 inlägg
    20 januari 2012 17:15

Kom precis på att jag antagligen inte kommer ha en våg efter februari, så det kanske är lika bra att jag skippar den här utmaningen? Jag kommer ju jobba på som vanligt, men jag kommer inte kunna väga mig. Så Lag Syren får nog klara sig utan mig.

• På gång
    25 inlägg
    20 januari 2012 18:59

mickiw84 Det var inte alls min mening att låta hård i tonen. Men det är faktiskt inte bra. Jag är själv nybliven mamma med en 4 månaders bebis här hemma och har oturen att inte ens kunna amma då jag inte fått någon mjölk. Jag skulle tro att de fitnessinstituten du hänvisar till inte bryr sig ett dugg om ifall du utsätter din bebis för någon fara. Dom vill väl bara ha medlemmar som dom kan tjäna pengar på och dom VET att man som nybliven mamma gärna vill gå ner i vikt. Anledningen till att man har ammande med i matdagboken vet jag ej men jag kan tänka mig att det är för att man ska kunna se till att inte stoppa i sig MER kalorier än vad man behöver. Dvs om du nu ska äta 500kcal mer än din egna energiåtgång så är det ju bra att hålla koll på att det inte blir mer än så. Det är ju oxå ett verktyg för att iaf inte gå upp under tiden. Jag menar inte alls att du skulle vara en dålig mamma men det är faktiskt så att man kan inte veta allt och nu råkade jag ha kunskap i frågan bara för att jag är nybliven förälder och har läst lite extra om barn i största allmänhet senaste tiden. Hoppas du förstår att jag bara ville upplysa dig om en risk som finns och är verklig. Lycka till hur du än gör!

• Mycket engagerad
    205 inlägg
    20 januari 2012 19:23

mickiw84, Jag är nog blind men såg inte vart mcl8 var hård i tonen. Men hon har tyvärr väldigt rätt. banta vid amning är farligt och de säger sig ju egentligen självt tycker jag. Ät nyttigt men inte lite eller så och dra med dig vagnen ut på promenader, jag käkade som vanligt (ammade dock inte men hade inte spelat någon roll) och gick ner 30kg + på enbart promenader. Inga bantningskurer eller något, enbart promenader, du är ju mammaledig antar jag så finns ju ingen ursäkt att inte ta dig ut. 2 h om dagen är bra för både dig och barnet. De är skonsamt på alla sätt och vis också

• Veteran
    6816 inlägg
    20 januari 2012 19:36

En fråga? Hur gör jag med dom som är med o rapporterat in vikt men missat 1 vecka. Sätter jag plus minus 0 eller hur skall jag göra?

• Mycket engagerad
    205 inlägg
    20 januari 2012 19:44

havet: kanske bara ta med halva vikten de tappat ?

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    20 januari 2012 19:50

Hej MlC8! Jag förstår vad du menar och tackar för rådet att använda matdagboken genom att hålla koll så att jag inte äter mer än nödvändiga kcal. Anledningen till att jag uppfattade ditt inlägg som en hård ton och att jag skulle vara en dålig mamma var för att du skrev att det var direkt olämpligt och sedan hade en utropstecken efter. Utropstecken för mig innebär att man förstärker det man skrivit innan och i detta fallet var det något negativt, som jag tydligen uppfattade fel. Har då en ny fråga: om jag nu går ut och går 2 h om dagen och tappar ex 10 kg i vikt, på vilket sätt skiljer det sig om jag skulle tappa 10 kg genom direkt bantning. Man förlorar väl fett som fett? Om man nu tänker på miljögifter mm. Kommer i fortsättningen äta som vanligt, inte räkna kcal och hoppas att jag kommer gå ner ändå. Får bara hoppas att jag inte förstör för mycket för mitt lag choklad som kämpar så mycket. Ha en trevlig helg!

• Mycket engagerad
    205 inlägg
    20 januari 2012 19:55

bantar för mig är ju att man minskar sitt intag i kcal eller kj. Då tvingar man kroppen ta från reserver och de inte omvandlar energin som den gör vid träning utan då bara förbrukar den för överlevnad tänker jag, Men jag kanske har fel också så rätta mig gärna :)

• Veteran
    6816 inlägg
    20 januari 2012 20:04

Lavali förstår inte vad du menar?