icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser våren 2021 Avslutad

Veteran
8081 inlägg
10 januari 2021 09:56

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 17 januari 2021 18:02

Naturligtvis glömde jag att fota lunchen..

Middagvar en broccoli-och blomkålsgratäng med kassler i, jättegott. 

Jag brukar alltid väga mig titt som tätt, men nu har jag varit duktig, intr vägt mig sedan i onsdag. 

• Veteran
    2322 inlägg
    17 januari 2021 19:40

hade nåt liknade jag med  till middag.

• På gång
    26 inlägg
    17 januari 2021 21:25
    babs2 skrev den 17 januari 2021 18:02

Naturligtvis glömde jag att fota lunchen..

Middagvar en broccoli-och blomkålsgratäng med kassler i, jättegott. 

Babs, det lät supergott!!

• På gång
    26 inlägg
    17 januari 2021 21:33

Denna veckan har inte alls gått bra.. Ingen ork till något och väldigt ont i magen (fått min mens som jag inte brukar ha pga p-spruta, men inte tagit den då jag inte prioriterat det..) så har haft sug på allt sött speciellt min kära cola som är mitt beroende.. med vanliga maten har jag inte haft någon lust eller sug att äta.

Har iallafall försökt att planera min mat för nästa vecka och kom över och köpte hem kyckling på rabatt bland annat. Nu vill jag komma in i mat tänket som är det som är svårast för mig men även hoppas på att få gå mina promenader men skulle även behöva träna då jag känner av stelhet i bröstryggen som känns väldigt jobbigt.

Hur känner ni att veckan och helgen har gått för er? 

• Mycket engagerad
    210 inlägg
    Redigerad: 17 januari 2021 22:43
    VICs skrev den 17 januari 2021 21:33

Denna veckan har inte alls gått bra.. Ingen ork till något och väldigt ont i magen (fått min mens som jag inte brukar ha pga p-spruta, men inte tagit den då jag inte prioriterat det..) så har haft sug på allt sött speciellt min kära cola som är mitt beroende.. med vanliga maten har jag inte haft någon lust eller sug att äta.

Har iallafall försökt att planera min mat för nästa vecka och kom över och köpte hem kyckling på rabatt bland annat. Nu vill jag komma in i mat tänket som är det som är svårast för mig men även hoppas på att få gå mina promenader men skulle även behöva träna då jag känner av stelhet i bröstryggen som känns väldigt jobbigt.

Åh jobbigt för dig! Har själv varit där. Försök glömma det som varit och ta dig bara igenom en dag i taget - det kanske är lättare med lite kortare perspektiv. smiley 

Det har gått bra här, men jag började ju bara förra veckan! 😁 Däremot har jag nallat typ 2-3 godisbitar som vi haft hemma av godis som jag egentligen inte tyckt varit gott så jag har ratat det förut, men nu när man inte får så är plötsligt allt gott! Konstigt hur man fungerar! 😅😂

• På gång
    26 inlägg
    18 januari 2021 00:07
    Kitty72 skrev den 17 januari 2021 22:43

Åh jobbigt för dig! Har själv varit där. Försök glömma det som varit och ta dig bara igenom en dag i taget - det kanske är lättare med lite kortare perspektiv. smiley 

Det har gått bra här, men jag började ju bara förra veckan! 😁 Däremot har jag nallat typ 2-3 godisbitar som vi haft hemma av godis som jag egentligen inte tyckt varit gott så jag har ratat det förut, men nu när man inte får så är plötsligt allt gott! Konstigt hur man fungerar! 😅😂

Åh jag får verkligen försöka men det är ju bara så svårt.. haha!

Ja men varför är det så?! När man vet att man inte tycker att det är gott egenrligen men ändå ska man bara nalla av det, det kan ju ha ändrat sig och blivit gott, eller? haha

• Mycket engagerad
    210 inlägg
    18 januari 2021 10:46
    VICs skrev den 18 januari 2021 00:07
    Kitty72 skrev den 17 januari 2021 22:43

Åh jag får verkligen försöka men det är ju bara så svårt.. haha!

Ja men varför är det så?! När man vet att man inte tycker att det är gott egenrligen men ändå ska man bara nalla av det, det kan ju ha ändrat sig och blivit gott, eller? haha

Haha ja så sjukt knepigt hur hjärnan fungerar! Men nu är det måndag, två dagar kvar till invägning - nu håller vi i! yessmiley

• Veteran
    8081 inlägg
    18 januari 2021 11:00

Visst är vi flexibla och mottar förändringar med glädje och nyfikenhet???

Jag sammanför grupp 1 och 2 nu så att alla kan surra med varandra och peppa varandra och så gör jag en särskild tråd för viktresultaten.

Kopierar över inlägg från grupp 2 hit, om det går men antar att de inte hamnar i datumordning,

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 18 januari 2021 11:27

Lite citat från fd grupp 2,Har jag missat något ni tycker är väsentligt??

Socialen skrev: Tjoho! Nu kööööör vi!!!

MAS63 skrev Heja gänget - nu är vi på G! Rakt mot uppsatta mål och med energin i topp laugh

Klaraelv skrev 

Mitt mål är att inte gå upp någon vecka, helst gå ner varje vecka. Har inget viktmål med BL, men mitt egna viktmål är bort med minst 13 kilo helst 15, men det kan få ta den tid det tar. Jag har lovat mig själv att om jag går ner 1 kg eller mer någon vecka så ska jag återaktivera mitt plusmedlemskap, det förra gick ut vid årsskiftet.

Vad har ni för mål?

Nu kör vi.

Lenhal skrev: 

Det här ska bli kul, mitt mål är att det får ta tid men blir en varaktig viktminskning. Målet för 2021 är att gå ner 12 kg. 🌺

Socialen skrev Mitt mål är att gå ner 12 kilo. Var på god väg förra våren, då var jag 5 kilo från mål. Men så kom semester...

Jhvm8318 skrev: Mitt mål är 20kg under 2021,ju fortare ju bättre 🙈

MAS63 skrev ”Det bästa med framtiden är att den kommer med en dag i sänder.” Abraham Lincoln.

Lenhal skrev Önskar alla en trevlig helg 🌺

Sötbiten skrev: Tack babs2 för att du håller i det här! Jag är så glad över att vi är igång. Det ska bli spännande och se resultaten på onsdag. Kul att vår totala vikt finns med. Ska bli intressant att se hur den ser ut efter en vecka. Lycka till allihopa! Hoppas att vi alla ska orka hålla i ända till slutet.

• Mycket engagerad
    177 inlägg
    18 januari 2021 11:52

Hej på er!

Tycker att det här blev bättre nu när alla är i samma grupp. Lättare att få stöttning och lättare att stötta andra. Hoppas att ni alla får en fin dag!