Vi använder cookies för funktion, analys och marknadsföring. Det innebär lagring eller åtkomst av data på din enhet eller webbläsare. Funktionella cookies är nödvändiga för att hålla våra tjänster säkra, förhindra missbruk av tjänsterna och för att se till att de alltid fungerar bra.
Du kan läsa mer i vår:
CookiepolicySekretesspolicy
Maten funkar bra, motivation till träning har varit lite si och så. Men nån stans i bakhuvudet sitter det - de måste va kul att träna! Snubblade över "Jerusalem dance challange" å jag älskar svängig musik!!! Så nu har jag plötsligt dansat loss i 30 min, sjukt slut 😂 och sjukt kul. Kan den inte helt klockrent men de artar sig.
Är det invägning imorgon eller hur funkar det här?
Är det invägning imorgon eller hur funkar det här?
Du får ha vilken vägdag du vill men senast onsdag kl 24 ska vikten vara registrerad i "vikttråden".
Hej allihop...trevligt med en samlad "trupp" kämpar. Hoppas det går åt rätt håll nu för oss alla.
Oavsett startvikt , så behöver man allt pepp och stöd man kan insupa i en sådan här grupp.
Mitt mål är just mål ( 68 kg) gärna ett par kg under. Jag har varit där...men slappnade av lite för länge.
Har nu insett vilken styrka det är att hänga kvar här.
Jag går ner i den takt det blir...bara det är minus eller +-0...då är jag nöjd.
Önskar oss alla lycka till ...först på onsdag och sedan veckorna som följer.
Pepp i massor från mig 👋🤗
Men BELLA- HEJ! Vad roligt (eller vad man ska säga :D) att se dig här! Du var en sån inspiration och ett sånt stort stöd när jag var här nån omgång för flera år sen! :)
Jag är lite nyfiken på att höra vad alla kör för "taktik" och vilka utmaningar vi har... :)
Jag kör LCHF i kombination med periodisk fasta - oftast 16:8, men ibland nån längre fasta. Det passar mig bra eftersom jag ofta naturligt skippar frukosten ändå och kan gå länge utan att vara hungrig. Och så älskar jag feta såser, grädde och smör och sånt så då passar LCHF mig utmärkt. :P
Mina utmaningar är godis, chips och mackor. Och att jag blir lite lätt fanatisk i allt jag gör - går ofta all in på gott och ont. All in med viktminskning, men också all in med slapphet när det vänder. Skulle behöva slipa bort de stora topparna och dalarna och försöka hålla mig på en mer jämn nivå.
Kitty72 Jag använder mig av 16:8 lagt fönstret mellan 13.00-21.00 jag räknar kalorier äter allt men inte alltid min fördelning är 40+30+30 min dragning är mycket åt medelhavskost, grönsaker och frukt kan jag inte leva utan.
Min största utmaning är att äta regelbundet och inte hoppa över en måltid, min svaghet är kaffebröd. Har inga hungerkänslor och tappar lätt matlusten och då sticker till slut mitt socker och då är det lätt att äta snabbt och sockerrik kost.
Mitt mål är långsiktig viktminskning så både huvud och kropp hänger med, ändra beteende och mitt förhållningssätt till mat.
Minskat antal kalorier är min metod, försöker låta bli mackor och glass. Har inga sötsaker (kakor och bullar mm) hemma, fast kom just på att vi har pepparkakor kvar sen i julas i uteförrådet. Som bas använder jag 800-kaloridieten på hemsidan, har hitttat fłera goda rätter. Äter frukost, lunch och middag och oftast ett mellanmål på em t ex kvarg och hallon eller clementin. Eller ett ägg med lite kaviar på. Motion är jag väldigt dålig på, har gått massor i mitt liv, men efter att ha fått proteser i båda knäna kom jag aldrig igång ordentligt,. Operationerna gick bra, smärtan försvan men jag hade fått förmaksflimmmer. Efter en radikal underlivsoperation då livmoder och båda äggstockarna och en bit grovtarm togs bort pga tumörer. Var det dags att byta höger höft, tyvärr sprack benet vid fastsättningen och jag blev halt.. förutom mina promenader gick jag på gym och favoriten, vattenträning 2 ggr/vecka.
Allt är stängt nu på av Corona och jag är väldigt slö, ids mycket lite, borde röra på mig.
En natt med uppesittande pga klåda, men nu tror jag att antihistaminet verkat, så jag kryper till kojs
Ja äter lchf/keto, började med en kickstart här inne i november. Har varit slav under mitt sockerberoende i flera år men nu har jag haft kontroll över sockret sen i somras.
Min största utmaning är att komma igång med träningen. Mitt mål till sommaren är att ha kommit igång med att jogga för att kunna köra barfotalöpning i sommar. Gjorde de för massa år sen. Tycker de är trist att springa, men barfotalöpningen va fantastisk, så mycket fokus och känsla i varje steg. Måste dock träna upp mig innan jag försöker mig på de igen så att mina fötter och vader klarar de.
Åhh vad glad jag är
nu har jag klarat min 10 % viktnedgång som jag
lovade mig själv skulle ske på 1 år
har minskat mitt BMI från 39,2 till 35,2
och minus 11,7 känns så otroligt skönt
nu är det bara att kämpa på mot nya mål
under 100
Åhh vad glad jag är
nu har jag klarat min 10 % viktnedgång som jag
lovade mig själv skulle ske på 1 år
har minskat mitt BMI från 39,2 till 35,2
och minus 11,7 känns så otroligt skönt
nu är det bara att kämpa på mot nya mål
under 100
Oj! Vad bra jobbat. Du måste känna rätt stor skillnad på kroppen jag jag tänka.