Vi använder cookies för funktion, analys och marknadsföring. Det innebär lagring eller åtkomst av data på din enhet eller webbläsare. Funktionella cookies är nödvändiga för att hålla våra tjänster säkra, förhindra missbruk av tjänsterna och för att se till att de alltid fungerar bra.
Du kan läsa mer i vår:
CookiepolicySekretesspolicy
Inte behöver jag gym här f.n. Idag blev det snöskottning i 2x45 min. Tung kramsnö
middagen blev nästan supe’ med våra mått mätt...när vi var tvungna att både ploga och skotta. DÅ är det A&O att vara förberedd och veta vad som ska lagas. ..annars kan det lätt slinka ner nåt onödigt.
Åh, så gott med Lax, beasås, sparris, tomat, potatis och go’sallad efter den motionen. 😋✌️
mosel 82,8
Nu har jag äntligen kommit igång igen! Har börjat med 800 kcal om dagen igen. Har fuskat lite men det har ändå gått bra med viktminskningen. Sen så är jag nöjd att jag ökat tiden på mina promenader igen och har nu senaste 1,1/2 vecka promenerat en och en halv timme om dagen (förutom en dag då blev det bara 45 minuter). Extra nöjd då det har varit över - 20 grader så det har varit kallt och motigt men jag har gått ändå. Nu ska jag kämpa på mot normalvikt igen och jag måste på något vis komma på hur jag ska klara att hålla vikten när jag når dit. Jag har ju nått normalvikt flera gånger nu men går upp nästan direkt igen. Varje gång har något hänt, flytt, nytt jobb mm, men jag måste lära mig att oavsett situation stå fast vid mina rutiner. Nu är det många kilon dit men det är bara att ta en dag i taget.
Pepp, pepp allihopa!
Mosel...det är DET som är den ” riktiga” viktresan...att hålla sig i målområdet. Pepp från mig
Onsdag = vägdag....och jag är nöjd med allt som är åt rätt håll.
Mitt motto...De’ ska va’ gött å’ leva...annars kan de’ kvetta
Babs2 jag lade in dig i listan, jag höll också på att ge upp att kopiera och klistra in jag sitter också med plattan. Vet inte vad felet beror på lyckas utan problem på alla andra sidor men inte ute på MD.
Jag vet varför min vikt har gått upp så jag tar det med jämnmod, rivstartade förra veckan men en massa grönsaker och det har nog blivit för mycket för min tarmsjukdom det är svårt att finna balansen så den tvärnitade för någon dag sedan, så när den kommer igång så regleras vikten igen.
Nu har jag läst ikapp denna tråd! Vad ni är duktiga o så goda matbilder ni lägger ut!
idag töar det på Gotland, tänkte ta en promenad under dagen! Då blir det regnjacka o gummistövlar!
varit inne o kollat lite recept. Man blir så sugen o se alla goda recept. 😋😋😋
Jag jobbar hemifrån, det blev strömavbrott så hann ta en promenad på 35min 🙏
Första veckan med kcal räkning har gått bra MEN i går föll jag på målsnöret blev bjuden på en fastlagsbulle ingen chans att tacka NEJ och den var helt underbart god med en kopp varm choklad till. Trots det gav vecka mig - 1kg så helt nöjd. Brukar förhoppningsvis klara ca 0,3- 0,4 kg per vecka. Så var nog första veckan som var snäll till mig.
Min vikt denna veckan är 78,2 kg. Inte så mycket ner -0,4 . Men det är iallafall ner så jag är glad 😀
Hur äter ni, alltså vilken metod använder ni för att gå ner i vikt? Jag äter strikt lchf och kaloriräknar.