Vi använder cookies för funktion, analys och marknadsföring. Det innebär lagring eller åtkomst av data på din enhet eller webbläsare. Funktionella cookies är nödvändiga för att hålla våra tjänster säkra, förhindra missbruk av tjänsterna och för att se till att de alltid fungerar bra.
Du kan läsa mer i vår:
CookiepolicySekretesspolicy
Jag äter enligt Medelhavskost och kaloriräknar.
Jag kommer inte räkna kalorier (mer än några enstaka dagar) eller äta enligt någon särkild metod då det är aldeles för triggande för mig (ätstörningar i bagaget), Min metod är mer eller mindre att vänta med sötsakerna till helgen. Har bytt ut chips mot att dippa morötter. Jag ställer klockan på 05.50 varje vardagsmorgon och tränar 10-30 minuter hemma i vardagsrummet innan jag startar dagen, och tar hela min lunchrast promenerandes (förskollärare så äter lunch med barnen på arbetstid). På helgen blir det ett helkroppspass på ca 60 minuter. Ungefär så har jag tänkt ta itu med min viktminskning, det får ta den tid det tar.
VICs var är du? Hoppas att det inte hänt dig något. Ser att du inte varit inne på tråden idag. Hör av dig är du snäll!
Kram
Hur länge kör vi? Januari - juni?
Hur äter ni, alltså vilken metod använder ni för att gå ner i vikt? Jag äter strikt lchf och kaloriräknar.
Hej...startade med 5:2 / LCHF...bytte till 16:8/ LCLC efter ett tag då 5:2 var jobbigt för mig.
LCLC har högre kh% som passar min smak, då jag äter mycket grönsaker, lite frukt & bär.
LCHF hade för mycket fett i recepten så där har jag minskat rejält.
Använder alltid fullfeta produkter och försöker äta VEGO 1 gång / vecka.
Att hitta sin egen modell är nog bästa receptet.. lycka till ✌️
Jag kollade i början av denna tråd.
Vi kör 4 veckor i taget...fram till EFTER midsommar...onsdag 30/6.
Midsommar kan ju ” ställa till det” i slutspurten...men då har vi kanske lite marginaler....men
för egen del är det en ”unnarhelg” i alla fall....🥴
Jag kollade i början av denna tråd.
Vi kör 4 veckor i taget...fram till EFTER midsommar...onsdag 30/6.
Midsommar kan ju ” ställa till det” i slutspurten...men då har vi kanske lite marginaler....men
för egen del är det en ”unnarhelg” i alla fall....🥴
Tack🙂
Babs ... vill inte strula till det....så ta inte illa upp...
men undrar bara hur andra ställer sig till avslut EFTER Midsommar ??
Skulle det vara möjligt att sluta den 24/6 istället ?
Det känns lite bättre för egen del...och visst kan man sätta ett eget slutdatum...( tror jag redan gjort det faktiskt )
...för den sista veckan kommer iaf inte jag ha nåt minus på vågen
Ha det gott därute allihop 🥰✌️
Jag kan gott tänka mig att stoppa den 24e, även om jag inte tänker göra som förra midsommaren... Då gjorde jag en gigantisk smörgåstårta med allt som jag tycker är gott, lax rökt och gravad, räkor, tonfisk och grönsaker, majonäs och creme fraich och BRÖD, tror det var fem lager. Vi var själva på midsommar, så jag kunde äta denna tårta till frukost, lunch och middag i nästan tre dagar... med en uppgång på över tre kilo... Så den här midsommaren kommer det att bli sill, lax och räkor tillsammans med en grönsallad.
Om man kortar av blir det bara 3 veckor i sista omgången. Problemet midsommar gäller ju oss alla, så vi fortsätter. sorry.