Vi använder cookies för funktion, analys och marknadsföring. Det innebär lagring eller åtkomst av data på din enhet eller webbläsare. Funktionella cookies är nödvändiga för att hålla våra tjänster säkra, förhindra missbruk av tjänsterna och för att se till att de alltid fungerar bra.
Du kan läsa mer i vår:
CookiepolicySekretesspolicy
Känner likadant! Längtar tills iaf de första typ 20- 30 är borta... Förstår ju att det tar tid men vill ha bort dem nu.
Eller hur.... Nåväl tur vi är engagerade, borde ju inte ta alltför länge 💪
Nu har jag gjort något väldigt optimistiskt: har bokat 2 biljetter till en konsert med Lill Lindfors 10/10 2021. Jag är ganska säker på att det var det datumet 1981 alltså 40 årtidigare jag och min sambo möttes- Har inte kollat med sambon, men om han inte vill följa mer tror jag inte att det är några problem att hitta någon annan.
I oktober ska vi ju i alla fall hunnit få 2 sprutor! Härligt med något att se fram emot! Vågar man????
Wow, 40 år tillsammans, fantastiskt. ☺️ Klart vi måste våga och fortsätta hoppas på att det blir bättre. ☺️
Fick ett riktigt trist besked i går och när jag vägde mig i morse så var vågen inte positiv... Just nu känner jag mig bara bläää. Känns som om jag hade behövt en mer glädjande besked på vågen. Konstigt nog kände jag inte för att bara sluta i allt o bara gå o äta, vilket känns skönt.
Bra där! Det är då en slipsten ska dras, skulle min pappa ha sagt.
Ingen ide att bryta ihop och ge upp utan upp i sadeln igen! Ta tag i registreringen igen. Det är många veckor kvar på denna utmaning, de flesta av oss kommer nog att ramla ner i fallgropar under vägen, men det gäller att kravla sig upp!😀 ♥️💕
maten går bra tycker ja. Jag har bara tagit bort fikabröd o godis, Inga mjuka mackor, Kör så ett tag så får jag se hr de känns,. Har suttit dammsugit lite i dag tar de så bra jag kan o lite så ska de nog gå. Stå för länge går inte. Men jag har tiden så de ska fixas sig
Idag blev det extra extra....Mannen gjort kåldolmar...bara sååå gott....Jag fick göra såsen älskar sås inget jag kan eller kommer att avstå Skåning som jag är.
Jag kör också lite lugnt nu i början tills jag vet vaad jag vill och en mjukstart liksom många andra med att tagit bort allt socker, håller mig till en goedag (lördagar) även om jag även då försöker undvika sockerfällan. Har även försökt minska något på portionerna samt mycket grönt till maten samt frukt.
Jag har suttit och googlat väldigt mycket denna veckan då jag inte riktigt hängt med vad som händer och började även fundera på om jag gjorde något galet då jag för 3 veckor sedan började se ut som om jag hamnat i en nässelhög med eksemfläckar över större delen av min kropp och trots det jag har hemma för detta inte fick kontroll så efter en tur till VC fick jag en 6 dagars kur med kortison vilket gav positiv effekt men i helgen vände det mot det sämre och VC skickar nu tillbaka mig med remiss till hudkliniken på jag antagligen hamnat i skov med min psoriasis.
Jag vet sedan innan att viktnedgång är bra och jag har ju börjat neråt så det finns hopp men började titta över kombinationen vad det gäller just kost och psoriasis där jag på psoriasisförbundet hittade lite matnyttigt som inte tar för mcket energi att testa så jag jag undviker också nu prosseserat kött (behandlat med saltning eller rökning) som skinka, kalkonpålägg, bacon (vilket jag älskar) samt korv (som jag inte kommer sakna), jag vet inte om det är inbillning men det känns ändå lite bättre annars får jag fortsätta mig googling och expriment men tar en sak i taget så jag vet vad som fungerar och inte
Jag kör också lite lugnt nu i början tills jag vet vaad jag vill och en mjukstart liksom många andra med att tagit bort allt socker, håller mig till en goedag (lördagar) även om jag även då försöker undvika sockerfällan. Har även försökt minska något på portionerna samt mycket grönt till maten samt frukt.
Jag har suttit och googlat väldigt mycket denna veckan då jag inte riktigt hängt med vad som händer och började även fundera på om jag gjorde något galet då jag för 3 veckor sedan började se ut som om jag hamnat i en nässelhög med eksemfläckar över större delen av min kropp och trots det jag har hemma för detta inte fick kontroll så efter en tur till VC fick jag en 6 dagars kur med kortison vilket gav positiv effekt men i helgen vände det mot det sämre och VC skickar nu tillbaka mig med remiss till hudkliniken på jag antagligen hamnat i skov med min psoriasis.
Jag vet sedan innan att viktnedgång är bra och jag har ju börjat neråt så det finns hopp men började titta över kombinationen vad det gäller just kost och psoriasis där jag på psoriasisförbundet hittade lite matnyttigt som inte tar för mcket energi att testa så jag jag undviker också nu prosseserat kött (behandlat med saltning eller rökning) som skinka, kalkonpålägg, bacon (vilket jag älskar) samt korv (som jag inte kommer sakna), jag vet inte om det är inbillning men det känns ändå lite bättre annars får jag fortsätta mig googling och expriment men tar en sak i taget så jag vet vad som fungerar och inte
Ett tips finns forskning med koppling mellan psoriasis och gluten. Jag märker direkt om jag äter för mycket med vitt bröd. Jag undviker fläskkött och gluten, jag fixar rökt bara det inte är fläsk.
Ett tips finns forskning med koppling mellan psoriasis och gluten. Jag märker direkt om jag äter för mycket med vitt bröd. Jag undviker fläskkött och gluten, jag fixar rökt bara det inte är fläsk.
Jo läste också om kopplingen med vete samt lite andra ämnen så jag får väl testa det i nästa skede men vet egentligen inte med mig att jag haft dessa problem innan men avslutande av en medicin som kunnat var bidragande faktor till att psoriasisen hölls i schack.
Jag äter inte så mycket mjukt bröd men knäckebröd, havregryn samt lite pasta ibland är nog de största glutenkällorna jag har i dagsläget.
Det är lite lustigt hur olika det kan vara med ändå inte för de är båda i grupperna vad många har svårt för.
Skönt att du hittat dina triggande faktorer för huden.
Baratri jo så är det och när det gäller psoriasis så är det ju en komplext sjukdom. Finns ju många läkemedel som kan hålla jukdomen i schack för mig låter det som det kan vara en orsak till att det blossat upp igen.