icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser våren 2021 Avslutad

Veteran
8083 inlägg
10 januari 2021 09:56

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 26 januari 2021 18:11

Babs2...så gärna...✌️

Här kommer receptet på MJÖLFRIA VÅFFLOR ...c:a 7 st.

energifördelning ( 1 portion ) enl receptet : Fett 18g, Protein 4 g, Kolhydrat 2g

Mycket enkelt...bara att blanda ihop : 

4 ägg med 2 dl ovispad grädde + 1 dl mjölk + 25 g smält smör + 1 tsk bakpulver och ev lite äkta vanlijpulver...sist 2 msk Fiberhusk som blandas ner NOGA,  då det klumpar sig snabbt i kontakt med vätska.

Låt stå och svälla minst 15...gärna 30 min ( smeten ska bli tjock som ” tapetklister”  men ” flyter”  ut i det varma våffeljärnet) 

Jag behöver INTE smöra mitt järn...och tar 2 fulla skedar i varje lagg...breder ut smeten lite och gräddar till rejält med färg.

Då blir de stabilare.  Goda även med smör och ost.

Går lika bra till plättar

smaklig spis 😋✌️

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 26 januari 2021 18:12

Hej hej...det blev en VEGO tisdag också ...och väldigt gott resultat.

Följer Siri Barje på köket .se....och detta lagade hon imorse.

Lite modifierat av mig...i vanlig ordning.

på fm äntrade jag mitt band...det går bra nu när jag börjat lyssna på ljudbok.

Första Cd:n tog 50 min...så jag höll ut hela vägen. 

Nu är det 9 skivor kvar x c:a 1 timma .  Perfekt ” promenadsällskap” ✌️😄

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    27 januari 2021 06:23

Kroppen utmanar mig och vikten går ner och upp. Och självklart idag visar det ingen förändring sen förra veckan. Fortsätter kämpa och hoppas på ett stort minus nästa vecka.

Ha en bra dag allihopa! 

• Veteran
    4094 inlägg
    27 januari 2021 08:00

Åsa ....du är i gott sällskap....mitt veckoresultat är +- noll

• Utmärkt medlem
    702 inlägg
    27 januari 2021 08:21

+0,9 = 88,5

Jag kommer inte med någon ursäkt men har en förklaring till det. Sedan mina blogginlägg "Oro i lägret" och "Kaos" har jag ätit utan vett och sans. Inte brytt mig om att jag stoppat i mig vad som funnits närmast till hands, bl a mackor på "rostebröd". Vätska i kroppen med svullna ben, fötter och händer blir resultatet. Nu ska jag försöka tänka mig för lite bättre, men det är inte så enkelt. Sonen ligger fortfarande inlagd på hematologen SUS Lund, och i allra bästa fall blir det hemgång på fredag, annars ..... Läkarna vet inte vad det är för "fel", trots två påsar blod dagligen stiger inte blodvärdet som senast låg på 78. 

PS, Skrev in detta i "fel" grupp, viktrapporten, först, men har ändrat det nu. 

• Veteran
    2753 inlägg
    27 januari 2021 08:36

Jag har tränat men känt mig väldigt nere på ngt sätt och i söndags var jag nära och typ ge upp 

allt jag kämpat för men efter att ha blivit motiverad av mannen som vet hur mycket jag kämpat under 1 år nu så känndes det bättre

men imorse när jag ställde mig på vågen så var det hel tokigt kroppen typ kämpar emot 

eller om den samlar vätska och mina mediciner krånglar och binder vatten 

men men det har hänt förut och ger jag upp nu så kommer jag aldrig klara det jag kämpar för 

bit ihop kom igen 🙄 

• Veteran
    8083 inlägg
    27 januari 2021 12:34

Dagens lunch: ugnsstekt lax med parmesan och pinjenötter

• På gång
    26 inlägg
    27 januari 2021 12:46

Hej alla kämpar! 😊

Nu hoppas jag på att jag snart är tillbaka på banan..

Har haft ont i magen och varit väldigt trött, kunnat sova 12+h.

Jag har ätit allt jag kommit åt samt inte hållt mig till promenader eller någon träning alls. 

Jag har läst igenom allt ni skrivit och som ni kämpar på och delar med er. Så himla inspirerande!

Nu fortsätter vi på banan och gör medvetna val 😄

• Engagerad
    69 inlägg
    27 januari 2021 13:11
    Lovis skrev den 27 januari 2021 08:21

+0,9 = 88,5

Jag kommer inte med någon ursäkt men har en förklaring till det. Sedan mina blogginlägg "Oro i lägret" och "Kaos" har jag ätit utan vett och sans. Inte brytt mig om att jag stoppat i mig vad som funnits närmast till hands, bl a mackor på "rostebröd". Vätska i kroppen med svullna ben, fötter och händer blir resultatet. Nu ska jag försöka tänka mig för lite bättre, men det är inte så enkelt. Sonen ligger fortfarande inlagd på hematologen SUS Lund, och i allra bästa fall blir det hemgång på fredag, annars ..... Läkarna vet inte vad det är för "fel", trots två påsar blod dagligen stiger inte blodvärdet som senast låg på 78. 

PS, Skrev in detta i "fel" grupp, viktrapporten, först, men har ändrat det nu. 

Låter jättejobbigt! Jag hoppas att din son få må bättre snart och att de kommer på vad som är fel! Ibland är det svårt att lägga mycket energi på viktminskningen och det får vara okej.

Just mackor verkar vara lätt att ta till när en spårar ut, det tror jag många gör, bla jag.

• Mycket engagerad
    210 inlägg
    27 januari 2021 15:51

Hej alla!

Veckan har gått både bra och mindre bra. Jag äter bra mat (LCHF), och har kört fasta enligt 16/8 plus fått till en 24-timmars fasta. Däremot he det slunkit ner lite för mkt nötter VARJE KVÄLL! Konstigt också eftersom de där påsarna med nötter har vi liksom haft hemma hur länge som helst men de har inte varit lockande förrän nu... haha! 

Nu kom jag nyss hem efter ett jobb ute hos en kund där de hade dukat upp med färska bullar från ett bageri, en skål med godis och en massa frukt. Det luktade gudomligt, men jag rörde ingenting! Känner mig stolt över det! 😀

Heja alla kämpar! Nu håller vi i!