Vi använder cookies för funktion, analys och marknadsföring. Det innebär lagring eller åtkomst av data på din enhet eller webbläsare. Funktionella cookies är nödvändiga för att hålla våra tjänster säkra, förhindra missbruk av tjänsterna och för att se till att de alltid fungerar bra.
Du kan läsa mer i vår:
CookiepolicySekretesspolicy
Om man kortar av blir det bara 3 veckor i sista omgången. Problemet midsommar gäller ju oss alla, så vi fortsätter. sorry.
Helt OK...Valet är ju ens eget ...varje dag varje vecka. ✌️
Storhelger och andra festligheter kommer hela tiden. Ser dem som utmaningar. Ja kör lchf/keto men körde lite liberalare lchf över jul och sockerfritt. Jul och nyår med 2-3 veckors ledighet och några dagar jobb men ändå på banan. De gick och man känner sig starkare efteråt! Och spårar man bara ut lite lite så blir vägen tillbaka inte heller så svår. 😊
Oj vad duktiga alla har varit! Heja!
Alltså idag... appropå det här med rutiner och gamla vanor. Köpte lunch på jobbet, vilket jag inte gjort på ett tag. Jag äter ju LCHF så valde en rätt som inte innehöll potatis eller nåt. Sen när maten kom in så var det två potatisar med ändå och jag gjorde en medveten avvägning att ändå äta dem. Mitt val.
Sen kom jag hem och funderade lite över hur jag hade ätit idag och då slog det mig att jag, troligtvis av gammal vana, hade tryckt i mig 3 st brödbitar på lunchen också?!! Jag hade inte ens tänkt tanken då när jag satt där och tryckte i mig dem samtidigt som jag sitter och har överläggningar med mig själv om jag ska äta potatisen eller inte... hur sjukt? Haha! Känns lite surt nu, men aja...
Har börjat med en utmaning jag såg flasha förbi på FB: 25 armhävningar, 25 situps och 25 benböj varje kväll. Har fått med mig 11-åringen också. Och har börjat få till lite mer promenader. Jag brukade gå på Zumba men tyvärr är det stängt nu.. saknar det så!
Tränar ni nåt? :)
Om man kortar av blir det bara 3 veckor i sista omgången. Problemet midsommar gäller ju oss alla, så vi fortsätter. sorry.
Bra tänkt, målet är väl att hitta en balans och klara storhelger likväl som vardagen. Sedan är man beredd att man går upp under storhelgerna och då har man förhoppningsvis en plan att komma in på rätt väg igen.
Alltså idag... appropå det här med rutiner och gamla vanor. Köpte lunch på jobbet, vilket jag inte gjort på ett tag. Jag äter ju LCHF så valde en rätt som inte innehöll potatis eller nåt. Sen när maten kom in så var det två potatisar med ändå och jag gjorde en medveten avvägning att ändå äta dem. Mitt val.
Sen kom jag hem och funderade lite över hur jag hade ätit idag och då slog det mig att jag, troligtvis av gammal vana, hade tryckt i mig 3 st brödbitar på lunchen också?!! Jag hade inte ens tänkt tanken då när jag satt där och tryckte i mig dem samtidigt som jag sitter och har överläggningar med mig själv om jag ska äta potatisen eller inte... hur sjukt? Haha! Känns lite surt nu, men aja...
Har börjat med en utmaning jag såg flasha förbi på FB: 25 armhävningar, 25 situps och 25 benböj varje kväll. Har fått med mig 11-åringen också. Och har börjat få till lite mer promenader. Jag brukade gå på Zumba men tyvärr är det stängt nu.. saknar det så!
Att välja äta något som man sen kanske ångrar kommer hända hela livet oavsett kost. De bästa för mig brukar vara att inte grubbla för mycket över det. Jag funderar över vad som hände och varför och hur kan jag tänka nästa gång sen släpper jag de och går vidare.
Ja kör också Facebook utmaningen 😊
Kör också onlineträning på kvix.se. Går att träna gratis via den sidan, vill man köra passen i efterskott får man betala. Jag vill kunna träna när jag har tid så jag betalar. Min träning har varit lite hit och dit, men nu börjar jag komma igång. 😊💪💃
TREVLIG HELG 👍
Jag är så otålig... Vill bara bli av med dom här kilona...
Känner likadant! Längtar tills iaf de första typ 20- 30 är borta... Förstår ju att det tar tid men vill ha bort dem nu.
Att välja äta något som man sen kanske ångrar kommer hända hela livet oavsett kost. De bästa för mig brukar vara att inte grubbla för mycket över det. Jag funderar över vad som hände och varför och hur kan jag tänka nästa gång sen släpper jag de och går vidare.
Ja kör också Facebook utmaningen 😊
Kör också onlineträning på kvix.se. Går att träna gratis via den sidan, vill man köra passen i efterskott får man betala. Jag vill kunna träna när jag har tid så jag betalar. Min träning har varit lite hit och dit, men nu börjar jag komma igång. 😊💪💃
Tack för tips, ska kolla upp det! 😀
Nu har jag gjort något väldigt optimistiskt: har bokat 2 biljetter till en konsert med Lill Lindfors 10/10 2021. Jag är ganska säker på att det var det datumet 1981 alltså 40 årtidigare jag och min sambo möttes- Har inte kollat med sambon, men om han inte vill följa mer tror jag inte att det är några problem att hitta någon annan.
I oktober ska vi ju i alla fall hunnit få 2 sprutor! Härligt med något att se fram emot! Vågar man????