icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser våren 2021 Avslutad

Veteran
8081 inlägg
10 januari 2021 09:56

• 18 januari 2021 12:19
    VICs skrev den 17 januari 2021 21:33

Denna veckan har inte alls gått bra.. Ingen ork till något och väldigt ont i magen (fått min mens som jag inte brukar ha pga p-spruta, men inte tagit den då jag inte prioriterat det..) så har haft sug på allt sött speciellt min kära cola som är mitt beroende.. med vanliga maten har jag inte haft någon lust eller sug att äta.

Har iallafall försökt att planera min mat för nästa vecka och kom över och köpte hem kyckling på rabatt bland annat. Nu vill jag komma in i mat tänket som är det som är svårast för mig men även hoppas på att få gå mina promenader men skulle även behöva träna då jag känner av stelhet i bröstryggen som känns väldigt jobbigt.

Hur känner ni att veckan och helgen har gått för er? 

Jag har ju inte kört så länge 1.5v drygt men det går jättebra. Känner mig så peppad på kläderna i garderoben livet som väntar den nya, lättare, hälsosammare jag. 

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    18 januari 2021 13:18

Denna veckan har inte alls gått bra.. Ingen ork till något och väldigt ont i magen (fått min mens som jag inte brukar ha pga p-spruta, men inte tagit den då jag inte prioriterat det..) så har haft sug på allt sött speciellt min kära cola som är mitt beroende.. med vanliga maten har jag inte haft någon lust eller sug att äta.

Har iallafall försökt att planera min mat för nästa vecka och kom över och köpte hem kyckling på rabatt bland annat. Nu vill jag komma in i mat tänket som är det som är svårast för mig men även hoppas på att få gå mina promenader men skulle även behöva träna då jag känner av stelhet i bröstryggen som känns väldigt jobbigt.

Min vecka har kostmässigt fungerat okej och jag hållt mig på realtivt bra banan och bara gjort medvetna val oavsett vad jag stoppat i munnen så jag är nöjd med veckan kostmässigt även om det inte varit perfekt men å andra sidan vilken vecka kommer bli perfekt blush

Min största bekymmer denna veckan har varit det mentala då jag är en känsloätare och det har varit många saker där jag tagit till godsaker och annat under veckan samt en stort abstinens efter socker så cola zero har blivit lite av en räddning i många lägen (jag planerar att göra mig av med drickfantasten med men försöker satsa på en sak i taget).

Nu blicker jag framåt och följer er andra för det är lite peppande ändå att följa andraangel

• På gång
    26 inlägg
    18 januari 2021 15:37
    Klaraelv skrev 

Mitt mål är att inte gå upp någon vecka, helst gå ner varje vecka. Har inget viktmål med BL, men mitt egna viktmål är bort med minst 13 kilo helst 15, men det kan få ta den tid det tar. Jag har lovat mig själv att om jag går ner 1 kg eller mer någon vecka så ska jag återaktivera mitt plusmedlemskap, det förra gick ut vid årsskiftet.

Vad har ni för mål?

Nu kör vi.

Jag behöver gå ner i vikt minst 30 kg, men skulle gärna vilja ligga runt ca 70 kg. Men mitt största mål är att bli starkare i kroppen. Jag läser för att bli löne- och ekonomikonsult och känner att om jag ska klara av att orka sitta en hel dag behöver jag stärka upp framför allt min rygg som jag har problem med emellanåt.

Mina slut mål:
    - Äta det jag tycker är gott. Bra mat behöver inte vara tråkig.
    - Bli stark i kroppen.
    - Gått ner i vikt, gärna ligga på runt 69 kg - (lite magiskt att ligga under 70 kg har inte gjort det sen tidig tonåring.)
    - Yoga, styrketräning, löpning och vandring är några av aktiviterna jag vill hålla mig till antigen som träning eller hobby.

• På gång
    26 inlägg
    18 januari 2021 15:55
    Jhvm8318 skrev den 18 januari 2021 12:19

Jag har ju inte kört så länge 1.5v drygt men det går jättebra. Känner mig så peppad på kläderna i garderoben livet som väntar den nya, lättare, hälsosammare jag. 

Men vad härligt att vara så peppad!! Kör så det ryker 🏃‍♀️🏃‍♀️👏

• På gång
    26 inlägg
    18 januari 2021 16:02
    Bariatri skrev den 18 januari 2021 13:18

Min vecka har kostmässigt fungerat okej och jag hållt mig på realtivt bra banan och bara gjort medvetna val oavsett vad jag stoppat i munnen så jag är nöjd med veckan kostmässigt även om det inte varit perfekt men å andra sidan vilken vecka kommer bli perfekt blush

Min största bekymmer denna veckan har varit det mentala då jag är en känsloätare och det har varit många saker där jag tagit till godsaker och annat under veckan samt en stort abstinens efter socker så cola zero har blivit lite av en räddning i många lägen (jag planerar att göra mig av med drickfantasten med men försöker satsa på en sak i taget).

Nu blicker jag framåt och följer er andra för det är lite peppande ändå att följa andraangel

Ja men visst blir man inspirerad av andra! 😄👏 Känns som du gjort bra med kosten samt medvetna val så det är ju toppen. Ja sen är det det där med suget.. Man skulle haft något så man kunde "ta bort" suget och lösa in det någonstans så man slapp det där, haha men det är ju önsketänkande.

Fortsätt med dina medvetna val så ska du nog se att det händer grejer 😄👏

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 18 januari 2021 21:13

Hej allihop...trevligt med en samlad "trupp" kämpar. Hoppas det går åt rätt håll nu för oss alla.

Oavsett startvikt , så behöver man allt pepp och stöd man kan insupa i en sådan här grupp.

Mitt mål är just mål ( 68 kg) gärna ett par kg under. Jag har varit där...men slappnade av lite för länge.

Har nu insett vilken styrka det är att hänga kvar här.

Jag går ner i den takt det blir...bara det är minus eller +-0...då är jag nöjd.

Önskar oss alla lycka till ...först på onsdag och sedan veckorna som följer.

Pepp i massor från mig 👋🤗

• Veteran
    2322 inlägg
    18 januari 2021 18:02

jag har inte ätit nåt fika o godis nån macka bara, Sen ätit 3 mål mat om dagen, De får ta sin tid för de är lite ta bort.  Jag fick mej en tankeställare när läkaren sa att de såna risker operera ryggen,  Och de är väl lika vilken operation man skulle göra.  SÅ DE GAV MEJ LITE HOPP FRAMÅT , Och sen att jag är med i denna grupp,de var väl 17  om de inte bprde gå.  PEPP PÅ ER ALLA heart

• Veteran
    2322 inlägg
    18 januari 2021 18:05
    Bella50 skrev den 18 januari 2021 17:48

Hej allihop...trevligt med en samlad "trupp" kämpar. Hoppas det går åt rätt håll nu för oss alla.

Oavsett startvikt , så behöver man allt pepp och stöd man kan insupa i en sådan här grupp.

Mitt mål är just mål ( 68 kg) gärna ett par kg under. Jag har varit där...men slappnar av lite för länge.

Har nu insett vilken styrka det är att hänga kvar här.

Jag går ner i den takt det blir...bara det är minus eller +-0...då är jag nöjd.

Önskar oss alla lycka till ...först på onsdag och sedan veckorna som följer.

Pepp i massor från mig 👋🤗

DU ÄR EN BRA INSPERATÖR.   heartKAN MYCKET OM MAT ÄR MITT INTRYCKheart

• Veteran
    2752 inlägg
    Redigerad: 18 januari 2021 21:16

Har vi blivit ett lag nu? Missade det och letade efter grupp  1

jag kämpar med maten och träning 💪🏿 

tycker det går riktig bra känner mig peppad men idag har jag känt mig hungrig och på dåligt måndags humör 

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 18 januari 2021 21:20

Tack pralin...✌️

Lena444...det är sådana dagar det krävs mer av en...kraft att stå emot tröstätande , att återfalla i gamla mönster. m.m.

Pepp ✌️