icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Lag SilverMarin 2014

Mycket engagerad
202 inlägg
6 januari 2014 21:33

Här är tråden för lag SilverMarin. Jag kan inte ta på mig att alltid vara den som lägger ut vikterna varje onsdag, vi kan kanske hjälpas åt? Bounty 69,0 Lemli 69,0 mickiw84 75,7 LinusMF 71,6 midori2 79,2 BirtheX 77,2 petraj74 79,0 murto 78,8 JHH 77,5 yvesmia 76,1 Ribban66 74,8 Candida 76,3 Kiak 74,1 SimoneEk 79,0 caron 77,7 Pärlan 78,6 Monken63. 77,3 ar2d2 67,5 Pyrefly 70,9 Pepp och lycka till allihop!

• På gång
    24 inlägg
    12 februari 2014 16:49

75,4

• På gång
    24 inlägg
    12 februari 2014 16:53

Idag hann jag inte väga mig på morgonen, vilket e synd för nu vet jag inte om vikten stämmer. Jag blir lite ledsen för jag har både cyklat, simmat å promenerat men vågen visar pluss. Jag ska köra lite till men visar det upp å ned så slutar jag. Vet inte om det är nått för mig att vägas varje vecka. Jag började på storlek 44 i byxor på jobbet innan jul å nu har jag storlek 40. Det är sånt som gör att jag blir glad, men inte vågen.

• Mycket engagerad
    202 inlägg
    12 februari 2014 21:49

Lägger över tråden till Biggest Looser

• Mycket engagerad
    470 inlägg
    13 februari 2014 10:03

Morrn morrn. Vill bara meddela att vägen tillbaka är påbörjad. Grön plopp igår - vilket alltså betyder att jag bara ätit sådant som är juste för mej, inte nödvändigtvis grönsaker :) Och om inget annat funkar så kan jag ju försöka minnas hur min mage känns nu. Uppsvälld, öm, molande. Riktigt längtar ett par gröna dagar så att jag kan bli smärtfri! Axlar, handleder, m fl leder ömmande. Småvärk typ överallt. Även i själva "köttet" - oh vad jag ska låta bli att äta dåligt nu! Ikväll tror jag att jag ska slå till på hamburgare: egenbakat bröd (pofibrer, linfrön, sesamfrön, lite av varje typ) nötfärs dressing bestående av creme fraiche, troligen avocado, lite citron, vitlök, en droppe senap... ett par ostskivor Mumsi, det ska bli gott det! Förmiddagsfikat blir en "hemmalatte": kaffe med vispad grädde (helt ok under "avgiftningen") Ska jag mysa till det på kvällen så blir det med hallon. Hoppas att ni alla mår bra, var och en efter sin fason!

• Mycket engagerad
    304 inlägg
    13 februari 2014 12:28

Okej, det har försvunnit 0,8 kilo på mig sedan invägningen igår. Känner vågen på sig att det är invägningsdag och vill retas eller!! Hoppas nu att jag kan hålla det reslutatet till invägningen nästa vecka. Snacka om ur fas med sin kropp….

• Mycket engagerad
    202 inlägg
    13 februari 2014 13:03

Jag går längtar så efter min detox som påbörjas på lördag, känner verkligen att jag behöver nollställa min kropp. Det här funkar inte.... Påbörjar mina dagar så bra men slutar alltid illa. Speciellt nu när jag har min mens, helt förstörd. Det lilla spöket på axeln som tycker att man ska äta helt galet har sån makt över en. Usch... Men i övermorgon är det lördag, då är det detox dax =)

• Veteran
    1220 inlägg
    13 februari 2014 21:09

Röd plupp!! Hetsätning av mörk chokladkaka efter jobbigt möte på jobbet. Tyckte jag var värd det (???!!) Hur dum får man va? Mått illa resten av dagen. Sicken belöning sen..... suck...varför gör man så irrationella saker?

• Mycket engagerad
    470 inlägg
    13 februari 2014 23:55

BirtheX: du valde iaf nåt vettigt att hetsäta! På`t igen i morgon! Själv är jag nöjd och glad efter en juste dag. I st f dressing gjorde jag vitlökssmör till burgaren. Gott!

• Mycket engagerad
    106 inlägg
    14 februari 2014 10:25

Kollade precis veckoresultatet på hemsidan och konstaterade till min oförställda glädje att trots att flera har meddelat motgångar och "plusresultat" eller stillestånd på vågen, kom vi ändå in tvåa som lag! Lag turkos, som knep veckobronset, slog vi med en hårsmån - men här är det ju promilleskillnaden som gör`et (typ målfoto). :) Vi har alltså all anledning att vara nöjda och ingen behöver skämmas för sin insats (as if!). Ni som har haft det motigt: Nu är det ny vecka och nya tag som gäller! Alla tidigare synder är härmed förlåtna. ;) Ni som haft flyt: Keep up the good work! Pepp till oss alla! Ha en välförtjänt festlig fredag och en härlig helg! <3

• Veteran
    1187 inlägg
    14 februari 2014 13:11

Så härligt positivt SimoneEk. Mera sånt :-) Härlig Allahjärtansdag till er Alla! Det går att fira utan söta gelehjärtan - kramar är mer sköna och absolut mer nyttigt!