icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Lag VårGrön BL 2013

Mycket engagerad
387 inlägg
5 januari 2013 15:22

Hej alla lagmedlemmar i VårGrön! Tänkte att alla meddelar sin nuvarande vikt senast tisdagen varje vecka så sammanställer jag våra resultat när alla skickat in sina vikter. Våra startvikter: jennnyc 103,0 Luminowa 104,0 Lindlars 102,5 Pryssan 98,7 utter 98,0 1973 105,0 ASE6 97,8 Gela71 123 acki 85,5 Sist men inte minst: lycka till allihopa! Nu stöttar vi varandra och vinner Biggest Loser 2013! Ej längre aktiva (uteblivit med vikt de senaste invägningarna): Donnan74 Ingchr lollo788 Anica67 Liljan86 Annaam norrby12 D4199 lindisen Har valt att ej fortsätta tävlingen: Truth Smurfia

• Mycket engagerad
    109 inlägg
    18 januari 2013 07:16

Jag ser till att ha massor att göra under dagarna som jag är hemma då blir det mindre småätning. Läs en bok, spela spel eller varför inte handarbete om man gillar det. Då finns det inte tid till godis & kex...

• På gång
    15 inlägg
    18 januari 2013 08:35

Jag brukar tänka som Luminowa. Ha annat att ta sig för i stället för att små äta. Eller ring en kompis eller ta en promenad när suget av sött kommer. Till barnen köpper vi lite godis o snask så att det inte blir något över. Har man inget hemma är det svårt att äta det. Lycka till!!

• Engagerad
    68 inlägg
    18 januari 2013 08:42

Visst är det säkert sant för många det ni båda säger, dock måste jag för egen del hävda som har problem med maten att än om man håller sig sysselsatt så finns det alltid tid för avbrott om man är hemma för att mumsa i sig det man trånar efter..... Att avstå annars handlar om karaktär.. Har man ett ätberoende så finns inte det ordet (enligt mig alltså) jag menar än om jag inte har saker hemma så går det ju att äta dom för sätter suget igång är det ju lätt att bara åka och handla det man vill, och det gör man (eller har jag gjort många gånger och så ser jag till att helst då äta i smyg så ingen annan ser) Mitt problem har sällan varit godis utan har mest legat åt det feta hållet....gräddiga såser, dessertost, chips, ostkrokar och då nöjar jag mig inte heller med lite utan det ska vara rejäla mängder.. Peppar peppar hitils har det gått bra...Än om tankar kretsar kring mat och sådant som jag kanske tycker att jag vill men inte ska äta just nu!!! Lycka till alla

• Engagerad
    55 inlägg
    18 januari 2013 15:17

svårt att vara sysselsatt hela dagarna tyvärr när jag är sjukskriven för svår depreesion/utmattning, men jag försöker träna, vara ute och gå och så. Nu är det fredags eftermiddag och tankarna har redan kommit "jag kanske kan unna mig bara idag, ja men bara idag" så maler det i huvudet just nu, plus att jag mår psykiskt dåligt och är ledsen på min man då börjar hjärnan fundera på om jag inte behöver trösta mig med något, men jag ska stå emot... ja måste

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    18 januari 2013 16:22

Lindisen jag förstår att du har stora problem inte bara med maten, men jag tror att du måste börja se dig själv som att du duger. det är väl toppen att du försöker träna, vara utomhus m.m. jag hade också en period för ganska många år sedan, när jag var alldeles nedgången och jag orkade inte ens gå ut, utan satt mest under en period och bara gjorde ingenting. Det finns hopp för dig, försök att se de sidor hos dig som är bra - det kanske kan hjälpa till. Du har säkert många bra sidor som du kan fokusera på. Pepp på dig!!!

• Engagerad
    55 inlägg
    18 januari 2013 16:32

jo mina problem sitter mkt i skallen, och jag börjar faktiskt komma åt rätt håll nu efter mkt om och men. Ja vissa perioder sitter jag mest och stirrar men som sagt kommit en bit på väg och nu orkar jag börja fokusera lite på den fysiska hälsan också. :) tack för pepp.. ja kom i mina byxor nidag, wohoooo då måste ja gått ner i vit

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    18 januari 2013 16:40

toppen!

• På gång
    31 inlägg
    18 januari 2013 19:07

Bra jobbat allihopa. En förstaplats och en andraplats. Nästa vecka håller vi tummarna för jennyc och Norrby så att de spränger 100-kilosgränsen åt rätt håll. Då är vi bara 7 kvar efter det. Heja oss.

• Mycket engagerad
    109 inlägg
    18 januari 2013 22:51

Såg på resultatet. Det står 97,3 på mig, fast det var ju 95kg....

• Engagerad
    68 inlägg
    18 januari 2013 22:59

Skriv det på Biggest loser sidan här på matdagboken så får dom väl ändra det!