Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!
Mycket engagerad
330 inlägg
rikshospitalets diet säger jag bara.... visst tappa 7kg på 13 dagar.... men de funka....;)
rikshospitalet funkar inte för mig.. testade den en gång när jag jobbade i butik och vi levde efter den hela personalen..ska tillägga att jag var chef och det funkade inte alls. Jag fungerade inte överhuvudtaget och med tanke på att jag pluggar och är näramre 40 än 20 (så inlärningsfönstret är inte direkt jätteöppet) så är det uteslutet att leva efter en sån diet annat än på semestern... Sen ... om jag ska vara ärlig så tror jag överhuvudtaget inte på quick fixes som den dieten är, när man sen börjar äta igen så lär man ju gå upp allt och lite till. Jag vill ha en mer långsiktig lösning med tanke att det handlar om ganska många kilon som ska bort. Men den som orkar leva så och bara ska ha bort typ 10 kg kan nog tycka den är bra-
Ny vikt 92 kg - 1 kg Längtar också till det är barmark så man kan gå sina promenader. Vägen här är isgata så om man skall ut är det spark som gäller.
Ny vikt: 73,4 kg
Ny vikt 91.6 kg. Minus 1.3 kg och det är jag jättenöjd med med tanke på att allt jag gjort är att minska på portionerna något och inga kakor, minimalt med sötsaker (har allt fuskat lite), och ett antal 20 min. pass på motionscykeln. Jag borde ju klara att komma under 90 kg till 8 april! :-)
Denna vecka kommer jag ihåg att rapportera: 78,3 kg
är ju lite intressant att veta folks delmål också... mitt första delmål är att komma under 90 kg och det skulle vara kul att hinna dit tills denna utmaningen är över, men tveksamt om jag lyckas
sasssyy, min mamma (mumma) förlorade 7 kg förra veckan genom VLCD. Det var hennes första vecka, och hon var själv förvånad över hur mycket hon förlorade. Vet också att quick fixes inte är bra, men när man har 40-50 kg att gå ner, kan det vara härligt att komma igång och tappa 10-20 kg, för att sedan övergå till mat. Jag vet att det är så mamma skall göra. Men alla gör och bantar som dom vill, och härligt är väll det :-)
Rapporterar veckans vikt, 69 kg, alltså ner 2 kg!
Ny vikt idag 78,9kg,-0,6kg. Hade hoppats på lite mer,men allt ner är bra! Jobbat alldeles för mkt denna veckan och ska in i natt med....