Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!
Mycket engagerad
330 inlägg
svan1 jag har testat massor.. bäst tyckte jag nog ett var som hette något i stil med xp90... har tyvärr inte kvar det, det låg på datorn. GRYMT hårt och fanns olika varianter för olika dagar. Var uppbyggt kring ett program att man skulle bli fit på 90 dagar och så följde man instruktionerna. Det som var bäst var att det I videon var folk som visade olika svårighetsgrader av övningarna, så man behövde inte känna sig helt kajko om man inte klarade av övningen. Instruktören var också bra för han peppade på det faktum att klarar du inte 20 armhäv IDAG så kör så många du orkar och sikta på att klara 20 senare...låter löjligt för han var ju bara på film men det var skitbra faktiskt. Har hört att zumba-filmerna man kan beställa på tv-shop är superbra också men dem har jag inte testat..
HA ! Hittade en länk direkt.. http://www.extremebodyworkout.com/p90x-products/p90x.php Det är ju ganska dyrt paket men man får ju väldigt mycket i det.. finns säkert att ladda ner någonstans också ;-)
Hej svan1 :) Jag har också testat lite olika tränings videor och jag kan rekommendera Jillan Michaels (från Biggest Loser) DVD The 30 day's shred! Den finns att köpa på Megastore för 149 :- med andra ord ett ganska överkomligt pris :) http://www.megastore.se/template/next,Product.vm?itemid=2176997 På DVD'n så finns det 3 olika nivå-program 1, 2, och 3 med vardera ett träningsprogram på 30 minuter, vilket är perfekt när man ska börja, och 30 minuter om dagen gör skillnad! Jag älskar att det är just bara 30 minuter, hur trött man än är så orkar man ju oftast hålla ut i 30 minuter :) Det enda du behöver för att köra hennes DVD är ett par hantlar (jag kör med 2 kilo och snart ska jag byta till 3 kilo). Lycka till!
Oh, så bra! Tack så jättemycket för tipsen!! Nu får det bli en DVD, också för omväxlingens skull! För jag tycker det är lite tråkigt att sitta på träningscykeln i längden. Och 30 minuter låter ju perfekt också, och på tre olika nivåer; cammie, så att man orkar med! :)
Vikt för denna vecka är 66,1.... alltså -0,9 kg!
Tips till svan1 angående xp90! Det är skitbra träning det går inte att komma undan men detta är för bulkning jag vet dock att de har flera träningar i samma serie som inte är så brutala och riktar sig mer mot fettförbränning så googla det lite innan ;) btw du kanske kan ladda ner den ist?
Minc ja visst är den för bulk.. enligt programmet ska man ju träna i stort sett varje dag, när jag testade den varianten tränade jag typ 3 pass/vecka och valde lite som jag kände för bland avsnitten..tror det var 7 eller 9 st.. men jag har kört igenom alla och hittar man en favorit kan man köra den hela tiden och byta när man tröttnat. Det är ju VÄLDIGT amerikanskt och det är väldigt mycket av allt där *S* Men jag tyckte det var roligt och man märkte skillnad ganska fort på iaf hur bra man kunde göra övningarna gång efter gång
Veckans vägning visar 81,8 kg! Alltså -0,8 kg. Dessutom har jag bytt våg (de första vägningarna skedde hemma hos mamma och pappa) och jag vet att min våg visar mer än deras, vilket innebär att det troligtvis är mer än 0,8 kg som försvunnit. Jag är asnöjd faktiskt :)
Hej allesammans... idag har jag skrivit in mig hos viktväktarna... gick ju bra och är nöjd, speciellt med tanke på ny våg, kläder på, lingonveckan och efter frukost... så det blev tyvärr plus... men så äre... vägde 92,7 kg på vvs våg... ha en bra dag allesammans...
En stooor eloge och ett jättetack till dig Mufflon som fixar detta för oss andra... och grattis mumma!!!!