icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011 - Fin till Alla Hjärtans Dag

Mycket engagerad
330 inlägg
31 december 2010 16:27

Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!

• Engagerad
    88 inlägg
    15 januari 2011 11:19

Veckans vikt 87,6 alltså -0,5kg även denna vecka! stadigt är det iaf :)

• Utmärkt medlem
    549 inlägg
    15 januari 2011 11:42

mrs Moss.. jag har väl också en sisådär 30-40 kg att gå ner, beroende på hur man räknar och var man sätter slutmålet ;-) Och om det var via VLCD så förstår jag.. man kan förlora rätt så mycket via sånna dieter och det är faktiskt också vetenskapligt bevisat att vi som har MYCKET övervikt (dvs mer än 25 kg) faktiskt vinner på att ta en period på 1-3 månader med sådan diet för att sedan långsamt fasa över på "goda matvanor". Jag läste ett tag till dietist (två terminer) och vi var på studiebesök på överviktsenheten på Sahlgrenska där denna studie utförts och det var väldigt intressant. Det viktiga är väl att man inte lever för länge på sådan diet utan att stå under läkarkonsultation eller iaf ha god kontroll över sin kropp och vad som händer. Två veckor brukar ju vara det maximala utan läkare, men det det är ju bara rekomendation. Jag kan tyvärr inte gå på sån diet överhuvudtaget, har testat Naturdiets päronsmak och den funkade hyffsat, men jag har förstört min mage och kropp efter många års ätstörningar i tonåren så jag blir dödssjuk så fort jag intagit en dos. Snackade med överviktsenhetens läkare om detta och han trodde att jag helt enkelt förstört magen så att jag får en "chock" eftersom de ju är rätt koncentrerade på vitaminer och sånt...mår inte bra av vitaminbrus heller så det kan väl ligga nåt i det. Blev långt men jag håller tummarna för din mamma att hon fortsätter samma trend, fast kanske inte riktigt så många kilon i veckan, det är ju en mental omställning som måste hinna med också :-)

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    15 januari 2011 12:44

****** Alla kämpar på. Ungefär en tredjedel av oss har rapporterat in nu under veckan och jag räknar nästan med att det kommer rassla till här i tråden under kvällen och morgondagen. Jag får ett mail varje gång någon skriver ett inlägg här i tråden, och den här veckan har jag inte hunnit med att kolla mina mail så mycket. Öppnade idag och så 170 nya mail.. :) Det är kul att se att ni är så aktiva här och inte bara rapporterar utan pratar om en massa annat också. Jag ligger sjuk den här helgen, så listan kommer nog upp hyfsat tidigt imorgon, runt ett eller nåt, i och med att jag inte har så mycket mer att roa mig med än att sitta vid datorn... Så glöm inte deadlinen kl.12 om ni vill komma med på veckans lista! Lycka till allihopa!

• Mycket engagerad
    380 inlägg
    15 januari 2011 12:51

Ny vikt: 78,3kg vilket innebär -1,0kg :-)

• Nykomling
    4 inlägg
    15 januari 2011 12:54

66,9 nuvarande vikt dvs -1.1 kg!

• Engagerad
    80 inlägg
    15 januari 2011 13:03

Veckans vikt: 87.9 kg, så liite minus :)

• På gång
    13 inlägg
    15 januari 2011 13:40

ny vikt idag 80.9 kilo

• Mycket engagerad
    160 inlägg
    15 januari 2011 13:57

Viktrapportering! Riktigt nöjd, 84.7 :)

• Mycket engagerad
    139 inlägg
    15 januari 2011 14:11

hej! ny vikt är 68,5 kilo så ett kilos minus denna veckan! min våg är analog och ganska dålig så jag kommer aldrig kunna vara speciellt precis i min viktrapportering, utan det kommer handla om halv- och helkilon.

• Nykomling
    3 inlägg
    15 januari 2011 15:05

Ny vikt: 65.4 0,976%