Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!
Mycket engagerad
330 inlägg
Veckans vikt 95,9. De går neråt sakta men säkert... =)
Ja veckans vikt var det ja 91,6 sakta men säkert nedåt men jag tänker inte ge upp never =) Ha en skön helg =)
Veckans vikt 55,2, är super nöjd då det verkligen känns som om jag börjar närma mitt mål! :D:D
Jaha.. inte helt förvånande att jag står still på samma vikt denna vecka. Men nu knaprar jag på en paprika och alla de andra på jobbet smaskar på Wienerbröd..=)
heja Wolfan..bra jobbat :-) Knapra på.. tänk bara på hur många paprikor du får äta för samma antal kalorier som ett wienerbröd...
För att inte tala om alla näringsämnen som finns i paprikan i förhållande till wienerbrödet...Heja på!
Paprika är den grönsak med högst c-vitamininnehåll. Mycket högre än apelsin eller någon annan citrusfrukt. I 100 g paprika får du i dig 159 mg C-vitamin och i samma 100 g apelsin endast 53 mg. Så ett perfekt mellanmål på vintern när man behöver massor av c-vitamin för att hålla borta förkylningar.
hej vad är johanregeln? bra att du inte åt rulltårtan hundvan. Bra wolfan att du inte åt wienerbrödet. här är det bra har just ätit middag o 2 dl vitt vin har jag druckit hade inte kalorier till mera tyckte jag. Men det räckte bra för mig. hälsn yrla
Ny vikt denna vecka; 55.4 kg
Ny vikt 80,3 jag står still för tillfället "suck"