Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!
Mycket engagerad
330 inlägg
Ny vikt 91,5 kg ett minus på 0,5 kg
Vikt denna vecka 91.6, alltså samma som förra vecka :-(. Men jag hade förväntat mej ett plus så jag är ganska nöjd ändå. Har inte kunnat träna denna vecka och maten har blivit lite si och så med pga att jag jobbat en massa övertid denna vecka. Men nu är det nya tag nästa vecka...ingen övertid och förhoppningsvis tid att träna en del ialla fall. Lycka till allihop och grattis till er andra som lyckats gå ner!
Lätt uppgång sen förra veckan, 105,2 stod vågen på igår. Fick byta vägdag denna vecka eftersom vi är iväg och ska fira födelsedag (nu igen). Får se vad nästa veckas vikt landar på... Sammanställning kommer imorrn kväll när jag kommit hem till min vanliga dator igen..
Ny vikt 85,1 kg. Jag har gått ner 1,2 kg vilket är 1.4% av min kroppsvikt. Med detta borde jag var väldigt nöjd, men sanningen är den att jag har haft vinterkräksjukan. Ska nu försöka göra något positivt av detta och fortsätta med mindre portioner.
Ny vikt: 73, 2 kg.... Alltså bara 2 hg ner, även fast jag tycker att jag varit väldigt duktig i veckan, dock har jag ändrat min träning så den har inte varit lika hård som den brukar... Och sen gick det lite utför med chips och sånt igår... Men nu är det nya tag!
ny vikt:75,7kg alltså-1,1 kg
Ny vikt: 76.0. 1,2 kg ner! Tänkte börja uppdatera vikten på lördagarna istället, det är så lätt att glömma att göra det i tid på söndagen.
Veckans vikt är 67 kilo! Alltså 1,5 kilo ner! Det betyder också att mitt BMI nu är under 25 igen och det känns underbart! Pepp och lycka till till allihop. Vi är jätteduktiga!
Veckans vikt blev 67,9 kg, hmmm, ingen förändring, kanske kan bero på röda tider...
Veckans vikt 73,0