icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011 - Fin till Alla Hjärtans Dag

Mycket engagerad
330 inlägg
31 december 2010 16:27

Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!

• Mycket engagerad
    353 inlägg
    30 januari 2011 11:32

53,6 kg Vill egentligen inte tala om hur eländig sista veckan har varit. Men det blir förmodligen inte bättre av att stoppa huvudet i sanden. Jag har alltså gått upp 2,3 kg på en vecka. Nu är det sagt/skrivet och det finns bara en sak att göra: TA NYA TAG!!!

• Engagerad
    80 inlägg
    30 januari 2011 11:32

Ny vikt, 87,8 kg, så liiiite ner igen. Har haft det tufft senaste 2 veckorna, men börjar kännas bättre nu. -E

• Engagerad
    88 inlägg
    30 januari 2011 11:35

gick upp lite denna vecka, men som tur va inte så mycket :) 87,0 är veckans vikt!

• På gång
    22 inlägg
    30 januari 2011 12:15

nya vikt 70.1, ner 1kg denna veckan. vet att klockan e efter 12 men har haft inloggningesproblem i 1timma nu. hoppas min vikt kommer med ändå. ha en bra sönda allihop, här i göteborg lyser solen o man får riktiga vårkänslor :)

• På gång
    13 inlägg
    30 januari 2011 12:28

oj lite sent.. sorry.. en total skitvekca med värk, ingen träning o massa tröst ät... plus 1 kilo... 80,8 idag ... Nya tag nästa vecka!! ;)

• Mycket engagerad
    333 inlägg
    30 januari 2011 12:52

Hej! Försov mig i morse och for iväg så har inte haft tillgång till dator förrän nu. Ny vikt: 70,6kg. Alltså 0,2kg upp. Riktigt deprimerande med dessa viktuppgångar, även fast de är små... Funderar på att byta vägdag.

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    30 januari 2011 15:40

Här är veckans lista. 50% har rapporterat in den här veckan, det känns som fler och fler faller ifrån och det är lite synd, men det är superkul med alla som är kvar. https://sites.google.com/site/viktutmaning2011/home/etapp1/vecka-4 https://sites.google.com/site/viktutmaning2011/home/etapp1/vecka-4 Nu är det inte långt kvar på denna etapp, så kämpa på! :)

• Mycket engagerad
    116 inlägg
    30 januari 2011 15:42

vad duktig du är mufflon! det här är peppande.. man vill ju inte gärna gå upp när man måste rapportera.. så det får mig att funka bättre för att minska i vikt...

• Mycket engagerad
    104 inlägg
    30 januari 2011 15:58

Grattis mumma!

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    30 januari 2011 15:59

Ja, tyvärr är det ju en hel del som har mer eller mindre droppat av. SKSKSK, du är ju här och tittar och skriver i forumet en del, så dig räknar jag som ganska aktiv ändå, men det är ett par stycken (20) som aldrig har rapporterat in en vikt. Och det är ju lite synd, men samtidigt förstår jag det, för det är lätt att hoppa på nånting, men sen har man inte alltid tid med det. Jag har i alla fall lagt upp en anmälningstråd till nästa etapp som blir ett Påskrace. 9 veckor, så det är en lite längre etapp, men jag tyckte påsken var en bra brytpunkt. Så jag hoppas att ni som är med i denna etapp även vill vara med i nästa! (Hoppas länken funkar. Om inte, kolla i forumet) http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=3296 http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=3296