Nu har den 8:e etappen av Viktutmaning 2011, kallad Julkalendern startat. Det är en tävling á la Biggest Loser där vi räknar procentuell viktnedgång. Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt i den här tråden och under söndagen lägger vi ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. Vi börjar tävlingen den 4 december och sista sammanställningen kommer den 1 januari. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. För att kunna vinna är det viktigt att rapportera sin vikt varje vecka, om du inte rapporterar din vikt varje vecka (senast lördag) tas du bort från sammanställningen och tävlingen! Massor med pepp till alla, nu kämpar vi! Välkomna önskar Gittan52 och Nysommar! Länk till sammanställning https://sites.google.com/site/viktutmaning2011o2012/
Utmärkt medlem
528 inlägg
Lottis, så länge du rapporterar innan söndag så spelar det ingen roll för min del. ;) Usch mjölkstockning lär inte vara skönt, hoppas det ger sig snart.
gittan52: Tack för vänliga ord!
Dagens vikt 78,6 det går sakta men säkert neråt. 0,5/vecka lär ju vara det optimala men är så avundsjuk på alla som fixar fler kilo.
103,6kg ett litet litet minus som jag är sjukt glad över att se med tanke på den senaste veckans chokladfrossa... Denna veckan satsar vi på ett större minus och mindre choklad ;P
Är det bara jag som är lite rädd för att ställa mig på vågen denna vecka?? :S
95,5 kg denna vécka -1
Veckans vikt: 75,4 kg. Inte mycket neråt, men det går iaf neråt! Kanske kanske att jag kommer under 75 kg före onsdag. Får verkligen sköta mig vid julbordet/festen ikväll isf!
Veckans vikt : 132 kg (-1,1 kg) Inte helt nöjd, men jag åt alldeles fel under nästa 2 dagar. Nya tag nästa vecka!
66.3. Det är ju lite upp (0,3), men egentligen är det nog fråga om en stabilisering. Det tidigare veckorna har jag ju gått ner så mycket, så fort. Dessutom har det försvunnit några cm. Jag är glad att det stabiliserats trots att det har varit lite svårt att hålla dieten helt senaste veckan. Får se hur det kommer att gå kommande vecka?
72,7 denna morgon. Önskar alla en fin fjärde advent och en rofylld helg.