Nu har den 8:e etappen av Viktutmaning 2011, kallad Julkalendern startat. Det är en tävling á la Biggest Loser där vi räknar procentuell viktnedgång. Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt i den här tråden och under söndagen lägger vi ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. Vi börjar tävlingen den 4 december och sista sammanställningen kommer den 1 januari. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. För att kunna vinna är det viktigt att rapportera sin vikt varje vecka, om du inte rapporterar din vikt varje vecka (senast lördag) tas du bort från sammanställningen och tävlingen! Massor med pepp till alla, nu kämpar vi! Välkomna önskar Gittan52 och Nysommar! Länk till sammanställning https://sites.google.com/site/viktutmaning2011o2012/
Utmärkt medlem
528 inlägg
Jo jag är också nöjd så länge det går neråt. Men har satt ett mål som jag borde klara mer än väl egentligen. Aldrig satt tidsbegränsade mål så ska bli kul att prova det nu :P
Förra etappen så skulle jag vara någon gång på 10 i topp listan hade jag som mål. Hamnade där varje vecka men på olika platser. Så mitt mål denna etapp är att hamna där minst 1 ggr.
ica70, klart du ska vara med när du anmält dig :) Jag reviderar underlaget och skickar till nysommar. Hoppas jag inte missat fler.....
Jag har heller aldrig satt ett tidsbegränsat mål, så ska bli riktigt spännande och se om man klarar det :P
Förra etappen slutade jag på plus.... Det var inte så kul.... Nu är mitt mål att gå ner VARJE vecka. Hur mycket spelar iongen roll för jag har slutat med ett tidsmål. Man blir bara besviken om man inte klarar det!
Jag är otroligt målfixerad :) Detta år skulle jag gå ner 10 kilo hade jag bestämt och just nu ligger jag på 11,4 kg minus. I min grupp Lagom Viktnedgång försöker jag sprida budskapet om att det är bättre att gå ner lite och länge än mycket och kort, i alla fall om man ska se det långsiktigt. Naturligtvis finns det undantag (jag har träffat en...) men rent generellt så tror jag på detta. Inför nästa år är min ambition att tappa i snitt 2 hg varje vecka. För min del skulle det innebära att jag skulle ha en vikt som jag inte haft på 25-30 år! Men jag kommer att utvärdera under tiden och ha delmål. Om vi ser till Julkalendern så behöver jag gå ner 7hg för att nå målet för en julutmaning jag är med i. Två hekto per vecka och jag är där!
Kan också meddela att jag nu ändrat rubriken på den tråd jag la ut till: Viktutmaning 2011 - JULKALENDERN Anmälning så att inga mer missförstånd dyker upp. Jag lovar att ha ögonen öppna i bägge trådarna till helgen som kommer ;) och jag tar personlig kontakt med dem som eventuellt har irrat bort sig till fel tråd.
Själv är jag precis i början av min viktnedgång, och då tappar man ju lite extra :) Startade den 26 oktober och har gått ner 7 kg sen dess. Så jag borde klara att gå ner 4,5 på dessa 4 veckor :)
Vet ej om jag irrat till det.....79,3 OM jag ff kan vara med!
Det här är första utmaningen för mig! Perfekt motivation ju! Jag har ett gäng gravidkilon kvar att gå ner. Är en sån som går upp mkt. De första 20 kilona har försvunnit av sig själva tack vare amning osv men de sista 10 kommer jag att få jobba för att bli av med. Och då passar det ju bra att göra det tillsammans med er! :)