icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011 - JULKALENDERN

Utmärkt medlem
528 inlägg
4 december 2011 11:58

Nu har den 8:e etappen av Viktutmaning 2011, kallad Julkalendern startat. Det är en tävling á la Biggest Loser där vi räknar procentuell viktnedgång. Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt i den här tråden och under söndagen lägger vi ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. Vi börjar tävlingen den 4 december och sista sammanställningen kommer den 1 januari. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. För att kunna vinna är det viktigt att rapportera sin vikt varje vecka, om du inte rapporterar din vikt varje vecka (senast lördag) tas du bort från sammanställningen och tävlingen! Massor med pepp till alla, nu kämpar vi! Välkomna önskar Gittan52 och Nysommar! Länk till sammanställning https://sites.google.com/site/viktutmaning2011o2012/

• Engagerad
    88 inlägg
    25 december 2011 00:36

Oj va sent det blev med,rapporten nu! Om det är okej så vägde jag 79,8 idag (igår?) God jul!!

• Utmärkt medlem
    501 inlägg
    25 december 2011 11:36

God jul till er alla! Min vikt är från i onsdags, har inte haft tillgång till Internet. Iaf, veckans vikt är 75,3 kg. Får se vad nästa vecka visar efter julens alla godsaker!

• Veteran
    7560 inlägg
    25 december 2011 11:44

zaga, eftersom sammanställningen redan är gjord så är tyvärr borta från denna utmaning.

• Utmärkt medlem
    528 inlägg
    25 december 2011 14:20

Nu är websidan uppdaterad! GRATTIS allihop som kämpar på även över jul, ni gör ett jättebra jobb!!! Nu kämpar vi och hänger i sista veckan också! Ett extra grattis till veckans vinnare som la i högväxeln före jul och det är...... GOD JUL!

• Mycket engagerad
    238 inlägg
    25 december 2011 16:47

Imponerad av alla som gått ner veckan före jul! Undrar hur många som lyckas gå ner något nästa vecka... Stort lycka till-pepp till alla! God fortsättning!

• Mycket engagerad
    194 inlägg
    26 december 2011 09:38

Jag var med på tio-i topp igen! Hurra! Tyvärr kommer nog mycket av det att vara sabbat till nästa vägning :(

• Veteran
    1230 inlägg
    26 december 2011 10:11

Igår blev det 1h pomenad och 6 min magträning Bad mamma att göra sallad för att minska mängden julmat Har blivit en del träning och ett par promenader innan jul plus då att konka kartonger med julpynt för att se om man kan minska att man går upp för mkt under jul Se hur det slutar efter idag

• På gång
    23 inlägg
    26 december 2011 11:55

Veckans vikt 85 kg(-1,3kg):) Hoppas alla har haft en trevlig jul:)!!

• Veteran
    1063 inlägg
    27 december 2011 08:38

Elel: Jag kommer antagligen också att hamna på plus när jag har min vägning på torsdag. Men det är inget som kommer att störa mig. Är ju trots allt valen jag gjort under julhelgen som gett mig ett plus på vågen. Man kan inte vara missnöjd! Eller inte jag, har haft några helt underbara dagar med familjen så det är viktigare än minus på vågen! Men detta var ju några dagar under hela året. Nu är det dags att ta tag i kampen mot vikten och kämpa för att få minus på vågen igen.

• Engagerad
    52 inlägg
    27 december 2011 09:13

Veckans vikt 73,8kg. Fortfarande nedgång, måste bero på att man åt allt på julbordet som var tillåtet enl. dukanmetoden..Glad är jag i alla fall.. svårt var det att motstå allt godis men det gick! Någon godisbit slank nog ner, men det verkar inte gjort så stor inverkan på vikten :) God fortsättning alla!