Nu har den 8:e etappen av Viktutmaning 2011, kallad Julkalendern startat. Det är en tävling á la Biggest Loser där vi räknar procentuell viktnedgång. Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt i den här tråden och under söndagen lägger vi ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. Vi börjar tävlingen den 4 december och sista sammanställningen kommer den 1 januari. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. För att kunna vinna är det viktigt att rapportera sin vikt varje vecka, om du inte rapporterar din vikt varje vecka (senast lördag) tas du bort från sammanställningen och tävlingen! Massor med pepp till alla, nu kämpar vi! Välkomna önskar Gittan52 och Nysommar! Länk till sammanställning https://sites.google.com/site/viktutmaning2011o2012/
Utmärkt medlem
528 inlägg
Dagens vikt 82,1kg
Dagens vikt, jag avslutar julkalendern med 99,5 kg. Totalminus för mitt ordentlig nystart (jovisst, ursmart att starta viktkampen över julen..) var 5,2 kg och det får man vara nöjd med! LCHF funkar för mig, dock lite med vissa begränsningar. Jag får vara lite försiktig med all fett, annars mår jag illa men grundtanken fungerar. Nu är det babysteps för att lära massa nya mumsiga maträtter (just nu är jag kär i kesella/kvarg), hur får in mer vardagsträning (vilket inte borde vara svår då jag har en aktiv hund som jag förhoppningsviss ska tävla agility med till våren/sommaren) samt en valp på gång. Efter att inte ha vågat väga mig på flera år, känns det skönt att äntligen ha vågat!
Här blev det 90,8 dvs 0,2 kg upp under denna period.
Ica70: 71,9 kg. Ja se vad julen kan ställa till det. Den här omgången gick inte bra, viktuppgång! Men jag har haft en bra jul så det är bara att ta tag i allt igen.
Slutvikt för detta år: 80,6kg Plus för denna etapp men -10kg i år
67.6, upp för mig med denna vecka, men totalt sett ner. Det får bli nya tag i nästa etapp. Håller med Ica70, det har varit en bra jul.
Veckans vikt: 78,5 kg Så kan det gå när man äter godis och kakor i mängder och rör sig mindre än vanligt men men det är bara jul en gång om året :-)
Vikten denna vecka är 68,5, upp massor men vet o känner det att det kommer mensperiod, humöret spelar de mina små spratt)) Vi ses i Nyårsutmaningen, Nu tar vi nya tag o går vidare, Ha ett supert Nytt år
glömde fetlägga min vikt så här kommer den igen så att den inte missas veckans vikt: 78,5 kg
Sista vägningen: 120kg oförändrat sedan förra veckan men jag har gått ner 4.1 kg totalt sedan jag gick med i Julkalendern! Tack nysommar och Gittan52 för allt erat arbete! Syns i Nyårsraketen! ;)