icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011 - JULKALENDERN

Utmärkt medlem
528 inlägg
4 december 2011 11:58

Nu har den 8:e etappen av Viktutmaning 2011, kallad Julkalendern startat. Det är en tävling á la Biggest Loser där vi räknar procentuell viktnedgång. Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt i den här tråden och under söndagen lägger vi ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. Vi börjar tävlingen den 4 december och sista sammanställningen kommer den 1 januari. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. För att kunna vinna är det viktigt att rapportera sin vikt varje vecka, om du inte rapporterar din vikt varje vecka (senast lördag) tas du bort från sammanställningen och tävlingen! Massor med pepp till alla, nu kämpar vi! Välkomna önskar Gittan52 och Nysommar! Länk till sammanställning https://sites.google.com/site/viktutmaning2011o2012/

• Utmärkt medlem
    893 inlägg
    29 december 2011 19:20

Dagens vikt 82,1kg

• Mycket engagerad
    496 inlägg
    30 december 2011 08:54

Dagens vikt, jag avslutar julkalendern med 99,5 kg. Totalminus för mitt ordentlig nystart (jovisst, ursmart att starta viktkampen över julen..) var 5,2 kg och det får man vara nöjd med! LCHF funkar för mig, dock lite med vissa begränsningar. Jag får vara lite försiktig med all fett, annars mår jag illa men grundtanken fungerar. Nu är det babysteps för att lära massa nya mumsiga maträtter (just nu är jag kär i kesella/kvarg), hur får in mer vardagsträning (vilket inte borde vara svår då jag har en aktiv hund som jag förhoppningsviss ska tävla agility med till våren/sommaren) samt en valp på gång. Efter att inte ha vågat väga mig på flera år, känns det skönt att äntligen ha vågat!

• Veteran
    7560 inlägg
    30 december 2011 09:01

Här blev det 90,8 dvs 0,2 kg upp under denna period.

• Veteran
    1279 inlägg
    30 december 2011 09:14

Ica70: 71,9 kg. Ja se vad julen kan ställa till det. Den här omgången gick inte bra, viktuppgång! Men jag har haft en bra jul så det är bara att ta tag i allt igen.

• Engagerad
    88 inlägg
    30 december 2011 09:19

Slutvikt för detta år: 80,6kg Plus för denna etapp men -10kg i år

• Mycket engagerad
    194 inlägg
    30 december 2011 10:06

67.6, upp för mig med denna vecka, men totalt sett ner. Det får bli nya tag i nästa etapp. Håller med Ica70, det har varit en bra jul.

• Veteran
    1092 inlägg
    30 december 2011 10:12

Veckans vikt: 78,5 kg Så kan det gå när man äter godis och kakor i mängder och rör sig mindre än vanligt men men det är bara jul en gång om året :-)

• Veteran
    2296 inlägg
    30 december 2011 11:10

Vikten denna vecka är 68,5, upp massor men vet o känner det att det kommer mensperiod, humöret spelar de mina små spratt)) Vi ses i Nyårsutmaningen, Nu tar vi nya tag o går vidare, Ha ett supert Nytt år

• Veteran
    1092 inlägg
    30 december 2011 11:36

glömde fetlägga min vikt så här kommer den igen så att den inte missas veckans vikt: 78,5 kg

• Mycket engagerad
    321 inlägg
    30 december 2011 12:04

Sista vägningen: 120kg oförändrat sedan förra veckan men jag har gått ner 4.1 kg totalt sedan jag gick med i Julkalendern! Tack nysommar och Gittan52 för allt erat arbete! Syns i Nyårsraketen! ;)