icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    1 oktober 2012 07:15

God morgon kämpar ! Ny vecka , nya möjligheter ! Jag ska absolut skärpa mig till på torsdag= vägdag. Vågen står bara stilla men jag vill ju ner mer !!! Ha en bra dag !! Pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    1 oktober 2012 15:30

inget kul väder nu igen men kom ut på promenaden utan regn pepp alla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    2 oktober 2012 06:55

God morgon alla duktiga kämpar.Mörkt och trist och regnigt men vi ger inte upp för det ! Vi ska klara av det !! Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    2 oktober 2012 07:01

Japp det ska vi!! Och jag ska jobba bort de där extra kilona lag lagt på mig på ... 1kg upp innan och 1 till på min resa .... innan de får fäste.. Jag kör omstart denna vecka... Nu ska jag ner med igen och lite till... Ha en bra dag! pepp pepp till er alla!!

• Veteran
    2754 inlägg
    2 oktober 2012 13:05

absolut här kämpar vi på trots att det tar emot lite pepp alla

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    2 oktober 2012 16:08

Idag har jag tränat samt gått 10000 steg =) jag har även hållit kosten och ikväll ska jag laga upp lite matlådor... så att jag lättare kan äta rätt ha en bra kväll...

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    3 oktober 2012 06:57

God morgon kämpar ! Jag har vägning i morgon, tror tyvärr inte jag kommer under tresiffrigt men jag hoppas ju !! Men det känns trögt just nu, sover dåligt på nätterna så jag har för många timmars vaken tid vilket gör mig mer hungrig ( i behov av avkoppling/ tröst ).Jag är orolig inför svar på datortomografi som jag ska få nästa tisdag + stressad över jobbsituation och min sambos 60-årsfest i helgen, för mycket på en gång Men jag ger inte upp, jag ska under strecket !! Pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    3 oktober 2012 06:59

Wohoo! 105,6kg nu på morgonen! Totalt minus 43,5! *glädjeskutt* Att inte äta efter 18 har verkligen gjort susen!

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    3 oktober 2012 07:26

wow annika!!! Bra jobbat!!! Du har hittat din väg =) idag hoppade vågen ... jag vägde min efter budapest resan för två dagar sen ...så när första vägningen sa att jag gått ner drygt 4kg på 2 dar .... inte så troligt så det blev om vägning... vågen hade svårt att bestämma sig... och gav olika vikter varje gång jag ställde mig på den???? men -0,6 ner blev dagen vinnare då den visades två gånger Ha en bra dag

• Engagerad
    77 inlägg
    3 oktober 2012 08:02

Efter en månads förkylning, feber, lunginflammation, mer feber som avslutades med en halsfluss så känner jag mig äntligen pigg igen. Ställde mig på vågen förra onsdagen 109,1 :-( men idag stannade den på 107,9 kg så nu är jag på min startvikt igen. Men nu finns inga ursäkter längre. Idag blir det 45 minuter på gångbandet. Hoppas ni alla får en bra dag och att solen vill titta fram...i alla fall en liten stund.