Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
härligt mymlan
jag har en viktcoach som motivera mig genom reumatikerförbundet som ska ringa idag motivationsskalan
är typ 6 just nu måste förbättras men vikten var bättre idag än igår
cyklade ändå 1 mil på motionscykeln i söndags
och kännde mig jätteduktig men maten har gått sådär
det måste planera bättre pepp alla
Hej igen !
Har nu tecknat ett års medlemskap i Curves och ska träna 2-3 ggr/ vecka.De4t verkade jättebra .en gång/ vecka får man ha samtsl med en coach .Man vägs en gång/ månad.Jag valde att inte gå med i deras viktminskningsprogram eftersom det är grupper på kvällarna och eftersom jag jobbar kvällstid så kan jag inte vara med varje gång.På måndag blir nästa träningspass, det ska bli kul !
Känner mig redan mer motiverad.
Pepp,pepp alla XL-tjejer !
Kul att du är på gång med Curves, mymlan58!
Jag sitter och funderar över påsken som inkluderar en dryg vecka i sambons familjs fjällstuga. Försökte komma fram till någon form av strategi för mat och dryck, men det är lite så där att jag egentligen vill ha allt jämt. Det som skulle ge mest resultat med minst ansträngning är förmodligen att dra ner på alkoholen (ja, det brukar drickas vin i princip alla dagar), undvika snacks, godis och fikabröd och sikta på grönsakerna snarare än potatisgratängen. Plus se till att få ordentligt med motion då, så jag hoppas på bra väder.
Pepp på er bland påskäggen!
Hej !
Det låter som en bra strategi Kvitten, men ska inte krångla till det.Alkohol har jag slopat totalt, många kalorier och när jag har druckit blir mitt omdöme sämre och jag äter mer än jag behöver.
Ha en bra helg och pepp alla XL-tjejer !
Hej tjejer !! Hur går det för er ?
Jag har varit och tränat på Curves idag.Sträckte armen förra gången så jag fick ta det lungt med armövningar, men det kändes skönt att komma igång igen.
Min hund har opererats för en juvertumör idag så tyvärr blir det inga långa hundpromenader de närmaste veckorna.
Pepp,pepp !!
Det är lurigt det där med att öka träningen, lätt att man gör illa sig (eller som i mitt fall: blir jätteförkyld). Hoppas hunden piggar på sig snabbt, mymlan58!
Här i fjällen går det hyfsat även om det är väldigt gott om god mat och dryck. Jag har provat de nya turskidorna och det har känts bra, inte just något knorrande alls från det dåliga knät. Åkte lite längre för varje dag de tre första dagarna och har vilat med en rejäl promenad i solen som omväxling idag. Imorgon hoppas jag på en ytterligare lite längre utfärd.
Pepp tjejer!
Här är det ungefär oförändrat med mycket att äta och dricka men också ovanligt mycket motion. Jag börjar bli väldigt nyfiken på hur det kommer att påverka vikten...
Pepp!
Glad påsk tjejer !
Jag är så missnöjd med mig själv.Jag brukar inte äta godis men nu har jag ätit flera dagar i rad.Är orol9ig över min hund som läcker sårvätska så jag måste få tag i en vetrinär och över svaret om hennes tumör är elakartad eller godartad.
Har tid bokad på Curves idag för att träna, jag hoppas jag kommer iväg, sist fick jag avboka för hunden var dålig.
Hej alla Har hamnat i svackan igen och försöker ta mig ur den Så trött hela tiden I påsk har jag och mannen motionera varje dag och Trots socker stopp sen januari så vill inte vågen Åt rätt håll blä Ska försöka skriva upp det jag äter Men svårt att bli mätt och binder vätska upp och ner Pepp alla Hoppas vovven mår bättre mymlan
Ska på återbesök idag till djursjukhuset för att ta stygn + få besked om vilken sorts tumör det är.Känns jätteoroligt .Har inte kunnat lämna henne själv hemma på hela veckan så jag har inte kunnat träna , så typiskt, nu när jag var taggad att sätta igång.Eftersom jag stressäter så har det inte gått något bra med vikten heller.
jag hoppas alla andra har det bra och har motivationen kvar !
Pepp,pepp